• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 13.7.2024Meniny má Margita
28°Bratislava

Čo jesť pred spaním? Večera pre lepší spánok

  • 19:50 24.10.2014
  • BRATISLAVA
Čo jesť pred spaním? Večera pre lepší spánok

Ak máte problém so spánkom, nemalú pozornosť by ste mali venovať i vhodnej strave. Za skúšku určite stoja potraviny, po ktorých rýchlejšie zaspíte a navyše podporujú uvoľnenie svalstva. 

Zjedli ste ťažké, korenisté alebo mastné jedlo, vypili sladený nápoj a obraciate sa v posteli ako na ihlách? Ak nechcete v noci počítať ovečky a ráno vstať do práce s opuchnutými očami, dobre si rozmyslite, čo pred spaním zjete! 

Čerešňové sny

Ku kvalitnému spánku a tým i zdravému, oddýchnutému organizmu pomáha produkcia spánkového hormónu, melatonínu. Vedeli ste, že čerešne sú jednými z mála potravín, ktoré ho obsahujú? Ich konzumácia či pitie čerešňovej šťavy tak môže pozitívne ovplyvniť dĺžku spánku a tiež pomôcť tým, ktorí trpia chronickou nespavosťou. 

Pohár mlieka

Bude vám to pripomínať detstvo, no prečo by ste si aj v dopselosti nedopriali pohár mlieka pred spaním? Vaša babička vám ho nedávala nadarmo. Vďaka aminokyseline tryptofánu, ktorú mlieko obsahuje, zaspíte o niečo ľahšie. Tryptofán sa v tele mení na hormóny serotonín a melatonín, ktoré regulujú biorytmy vrátane spánku. Obsahujú ho i oriešky, mandle, ryby, morksé plody či banány.  

Jasmínová ryža

Podľa americkej štúdie z roku 2007 znižuje konzumácia jasmínovej ryže asi štyri hodiny pred spaním dobu zaspávania až o polovicu.

Čítajte: Únava a nedostatok energie? Doplňte si železo!

Relaxačné banány

Podporiť dobrý spánok dokážu i banány. Okrem už spomenutého tryptofánu obsahujú horčík a draslík. Tie majú relaxačný účinok na svaly. Okrem toho prispievajú k zdravému srdcu a správnym kognitívnym funkciám.  

Sladký spánok so sladkými zemiakmi

Draslík, podobne ako banány obsahujú i sladké zemiaky. Aj jedlá z nich sú výbornou voľbou ako spať uvoľnene a pokojne. Kvalitu spánku podporujú i obsahom karbohydrátov.

Čítajte: Poobedňajšie zdriemnutie – kedy môže uškodiť?

Účinná fytoterapia

Nesiahajte hneď po liekoch na spaní. Majú dlhý rad nežiaducich účinkov a navyše pri ich užívaní hrozí riziko vzniku závislosti. Buďte opatrní a stavte na rokmi overené bylinky! 

Jedným z najúčinnejších prírodných liekov proti poruchám spánku je Valeriána lekárska. Dokáže utlmiť centrálny nervový systém a znížiť tak nervozitu, stavy úzkosti, zmierniť stres a liečiť nespavosť. Čaj z valeriány zvyšuje rýchlosť zaspávania, hĺbku spánku a jeho celkovú kvalitu pri dlhodobom užívaní.

Čo večer z chladničky nevyberať?

Dúfame, že už dávno neveríte mýtom, že posledné jedlo by ste mali konzumovať maximálne o osemnástej hodine. Stačí sa držať pravidla, aby vám jedlo stihlo tráviť dve hodiny pred spaním. Vyhnúť by ste sa mali kofeínu, tučným a korenistým jedlám a ani príliš veľa cukru nerobí dobrotu. Hladina inzulínu v krvi sa vám rozkolíše ako na hojdačke a strávite nepokojnú noc s častým budením. 

Pokojnému spánku dopomôžete aj pravidelným rozvrhnutím jedál počas dňa. Ďalšie cenné rady čítajte TU!

  • Máte vlastné osvedčené rady, ktoré vám pomáhajú zaspať? Napíšte nám o nich v diskusii!
Zdroj: Info.sk, BD, health.com, vimcojim.cz, zahr Foto:SXC
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Lekárka: Toto často pozorujem u ľudí, ktorí neskôr ochorejú na rakovinu

Lekárka: Toto často pozorujem u ľudí, ktorí neskôr ochorejú na rakovinu

19:38 11.07.2024Zdravie

Špecialistka prezradila, čo spája väčšinu onkologických pacientov ešte predtým, ako si vypočujú hrozivú diagnózu.

Obľúbené ovocie zintenzívňuje účinok viacerých druhov liekov: Nie sú medzi nimi aj vaše?

Obľúbené ovocie zintenzívňuje účinok viacerých druhov liekov: Nie sú medzi nimi aj vaše?

6:55 10.07.2024Zdravie

Pacienti, ktorí užívajú vybrané druhy liekov, by si mali dať pozor na konzumáciu tohto ovocia. Môže totiž výrazne zintenzívniť ich účinok.

Toto je dôvod, prečo vás bolí v boku pri fyzickej aktivite

Toto je dôvod, prečo vás bolí v boku pri fyzickej aktivite

19:41 08.07.2024Zdravie

Mnohí ľudia poznajú ostrú bolesť pod hrudným košom, ktorá sa objaví pri behu či cvičení. Málokto však vie, čo je jej príčinou.

Cesta lietadlom zvyšuje riziko trombózy, títo ľudia si musia dať pozor

Cesta lietadlom zvyšuje riziko trombózy, títo ľudia si musia dať pozor

9:21 08.07.2024Zdravie

Riziko vzniku trombózy sa v lete zvyšuje.

5 najväčších zdrojov mikroplastov vo vašom dome: Takto sa vám dostávajú do tela

5 najväčších zdrojov mikroplastov vo vašom dome: Takto sa vám dostávajú do tela

21:58 07.07.2024Zdravie

Nebezpečné mikroplasty sa skrývajú v každodenných predmetoch.