• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 16.6.2024Meniny má Blanka, Bianka
23°Bratislava

Poobedňajšie zdriemnutie – kedy môže uškodiť?

  • 18:00 21.10.2013
  • BRATISLAVA
Poobedňajšie zdriemnutie – kedy môže uškodiť?

Výborný obed je za vami, vrátite sa k svojej práci, no mozog akosi nepracuje a viečka vám klipkajú o sto šesť. Zachránite to ďalšou kávou, no myslíte len na jedno - tak by som si "schrupol"! Práve poobedňajší spánok vŕta v hlave vedcom po celom svete. Môže nášmu zdraviu uškodiť?

Posledná štúdia zameraná na túto otázku dvíha varovný prst. Častý odpočinok počas dňa zvyšuje krvný tlak a riziko vzniku cukrovky 2.typu. Výskumu čínskej univerzity Huazhonhu sa zúčastnilo 27 000 ľudí nad 45 rokov. U respondentov, ktorí pravidelne odpočívajú bola zistená vyššia hladina cholesterolu a vysoký krvný tlak.

Čínski odborníci navyše zistili, že ak patríte medzi citlivejšie osoby, poobedňajší spánok môže byť veľkou stresovou záťažou pre organizmus. Jednoducho dôjde k narušeniu vášho biorytmu. Taktiež by ste ho mali vynechať z režimu, ak nemáte správnu životosprávu a dostatok pohybu. V každom prípade sa pokúste počas prestávky, prípadne hneď po práci, poprechádzať na čerstvom vzduchu. Ten dokáže nabudiť činnosť mozgu najlepšie.

Spánkové umenie alebo naučme sa spávať zdravo

Obráťme kartu! Patríte medzi tých, ktorí majú "šlofíkov" počas dňa v obľube? Nezúfajte! Aby sme veci uviedli na správnu mieru, existuje viacero spôsobov, ako si pospať s pokojom na duši a dokonca zdravo. Nezabudnite si ale nastaviť budík! Platí totiž pravidlo 40 minút a dosť.

Čítajte: Kvalitný spánok základom nášho zdravia

Polhodinová siesta má mnoho prínosov pre zdravie nášho organizmu: Dokáže naštartovať unavený mozog a znižuje riziko infarktu. Vhodná je samozrejme len v prípade, ak večer nemáte problémy zaspať. Nezabúdajte na to, že nočný spánok pred polnocou je pre dostatočný odpočinok organizmu ten najdôležitejší - a mimochodom, ani s jeho dĺžkou to netreba preháňať.

Malá rada ako sa prebrať

Po prebudení doplňte tekutiny a dajte si citrusové ovocie, napríklad pomaranč! Pomôže vám to rýchlejšie sa vrátiť do zabehnutého dňa.

A na záver pár úspešných mien, ktoré sa netajili tým, že im každodenný spánok počas dňa prináša jasnosť myslenia: Winston Churchill, Margaret Tatcherová, Bill Clinton či Albert Einstein. 

Čítajte: Chcete lepšie spávať? Zaraďte do svojho jedálnička tie správne potraviny

Zdroj: Info.sk, BD, zahr., Foto: SXC
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ak ste mali nadváhu v tomto veku, musíte byť na pozore. Hrozí vám smrteľné ochorenie

Ak ste mali nadváhu v tomto veku, musíte byť na pozore. Hrozí vám smrteľné ochorenie

DNES - 13:40Zdravie

Ženy, ktoré mali v istom období života vyššiu váhu, sú rizikové, aj keď neskôr schudli.

Nenápadná prísada zhoršuje vysychanie pokožky, na toto si dajte pozor

Nenápadná prísada zhoršuje vysychanie pokožky, na toto si dajte pozor

19:37 13.06.2024Zdravie

Prísada, ktorá sa bežne používa pri varení, môže viesť k zhoršeniu príznakov ekzému.

Príčina zápalu v črevách odhalená: Vedci hovoria o svätom grále

Príčina zápalu v črevách odhalená: Vedci hovoria o svätom grále

19:51 11.06.2024Zdravie

Lekári hovoria o „svätom grále“ všetkých zápalových ochorení čriev. Prelom v liečbe pomôže miliónom pacientov po celom svete.

 Lieky je vhodné mať počas letu v príručnej batožine

Lieky je vhodné mať počas letu v príručnej batožine

14:30 08.06.2024Zdravie

Lieky nie je vhodné mať počas letu v podpalubnej batožine. Na všetkých letiskách s ňou nemusia zaobchádzať citlivo.

Peľ tráv bude dominovať až do júla, jeho koncentrácie ovplyvňujú zrážky

Peľ tráv bude dominovať až do júla, jeho koncentrácie ovplyvňujú zrážky

16:41 05.06.2024Zdravie

Peľ tráv z čeľade lipnicovitých stále dominuje v ovzduší na celom území Slovenska a bude aj naďalej.