• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 27.11.2020Meniny má Milan
Bratislava

15 prebiotických potravín, ktoré posilnia vašu imunitu

  • 19:40 14.07.2015
  • Bratislava
15 prebiotických potravín, ktoré posilnia vašu imunitu

Probiotiká nemajú tak silný účinok, ak k nim nepridáte aj prebiotiká. Vyskúšajte tieto potraviny na posilnenie imunitného systému.

Mnoho ľudí pravidelne užíva dennú dávku probiotík, alebo prinajmenšom vedia, že by tak mali robiť. No menej ľudí si je vedomých toho, že by mali taktiež dostávať pravidelnú dávku prebiotík. Skúste týchto 15 prebiotických potravín na posilnenie vášho imunitného systému.

Prebiotiká majú početné zdravotné výhody, ako je zlepšenie zdravia čriev, prevencia rakoviny, posilnenie imunitného systému a prevencia obezity. Preukázateľne znižujú príznaky črevných chorôb, ako je ulcerózna kolitída, Crohnova choroba, syndróm dráždivého čreva a celiakia.

Prebiotiká aj probiotiká sa starajú o dobré baktérie, ktoré potrebuje zažívací trakt pre vaše zdravie. Probiotiká sú živé, aktívne kultúry, ktoré sa vedia množiť a prebiotiká slúžia ako zdroj potravy pre probiotiká, pričom nerastú ani sa nemnožia.

Prebiotiká a imunitný systém

Výhody prebiotík začínajú už pri počatí. Prebiotiká sú spojené s vývojom imunitného systému, alebo imunitných funkcií celého tela a bábätká z nich ťažia zatiaľ čo sú ešte v matkinom lone.

U detí dokážu znížiť riziko ekzémov, zvýšiť metabolizmus a rast a zvyšujú toleranciu mlieka tým, že potláčajú vznik alergií. Z týchto a iných dôvodov sa prebiotiká pridávajú do dojčenskej výživy. Veľké množstvo výskumov ukazuje, že prebiotiká podporujú T-bunky, ktoré sú životne dôležité pre zdravý imunitný systém.

Zlepšenie systémovej imunity

Priateľské baktérie poskytujú nielen imunitu pre gastrointestinálny trakt, ale zlepšujú systémovú imunitu v celom tele. Znižujú zápal v čreve a podporujú prostredie pre rast zdravých baktérií. Tým znižujú riziko, že by patogény narobili pohromu.

Podľa normy sú prebiotiká zložené z nestráviteľných sacharidov (vláknina), ktoré využívajú baktérie v hrubom čreve. Prirodzene sa nachádzajú v potravinách a nedokážu sa rozložiť ani absorbovať v zažívacom trakte. Prospešné baktérie používajú túto vlákninu ako zdroj potravy v procese zvanom fermentácia.

Prebiotiká ako funkčné potraviny

Prebiotiká sú považované za funkčné potraviny, lebo poskytujú mnoho zdravotných výhod a pomáhajú pri prevencii a liečbe chorôb.

V súčasnosti existujú tri hlavné typy prebiotík, ktoré sú dobre zdokumentované: inulín, oligosacharidy a arabinogalaktan. Príklady zdrojov potravy, ktoré obsahujú prebiotiká sú:

  • Špargľa
  • Banány
  • Mrkva
  • Koreň čakanky
  • Kokosová dužina a múka
  • Púpavové listy
  • Ľanové a Chia semená
  • Cesnak
  • Topinambur
  • Jícama
  • Pór
  • Cibuľa
  • Reďkovky
  • Paradajky
  • Sladké zemiaky

Inulín a oligosacharidy sú polysacharidy s krátkym reťazcom, alebo reťaze sacharidov, ktoré pôsobia na rôznych miestach v hrubom čreve, čo zaisťuje úplné zdravie čriev. Zvýšením a zachovaním populácie dobrých baktérií, je telo menej náchylné na patogénne baktérie a kvasinky, ktoré môžu viesť k sérii rôznych negatívnych zdravotných následkov.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: info.sk, TM, ncbi.nlm.nih.gov, isapp.net
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Chirurgické rúško vám poslúži aj viackrát. Takto by mala vyzerať správna starostlivosť

Chirurgické rúško vám poslúži aj viackrát. Takto by mala vyzerať správna starostlivosť

20:40 23.11.2020Zdravie

Po použití ho netreba hneď vyhodiť. Takto sa starajte o chirurgické rúško, ak ho chcete opätovne používať.

5 zlozvykov, ktorými škodíte zdraviu svojich nôh

5 zlozvykov, ktorými škodíte zdraviu svojich nôh

19:37 22.11.2020Zdravie

Ochráňte zdravie a vzhľad svojich dolných končatín, a vyhnite sa týmto zlozvykom.

Video: Toto je dôvod, prečo by ste mali mať aj v zime otvorené okná

Video: Toto je dôvod, prečo by ste mali mať aj v zime otvorené okná

10:40 22.11.2020Zdravie

Správne vetranie vás môže chrániť pred vírusmi.

Veľké raňajky alebo večera? Vedci vyvrátili teóriu o chudnutí

Veľké raňajky alebo večera? Vedci vyvrátili teóriu o chudnutí

7:08 22.11.2020Zdravie

Konzumácia väčšieho množstva kalórii na raňajky pri chudnutí nepomáha.

Zmeny krvného tlaku v tejto časti dňa zvyšujú riziko infarktu a mŕtvice

Zmeny krvného tlaku v tejto časti dňa zvyšujú riziko infarktu a mŕtvice

20:07 21.11.2020Zdravie

Vysoké hladiny krvného tlaku počas noci výrazne zvyšujú riziko srdcového infarktu a mŕtvice, aj keď počas dňa sú hladiny normálne.