• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 20.4.2021Meniny má Marcel
Bratislava

8 superjedál pre boj s tukom na bruchu

  • 13:12 29.03.2016
  • Bratislava
8 superjedál pre boj s tukom na bruchu

Tuk v oblasti brucha a pása nie je len estetickou záležitosťou. Čím viac viscerálneho tuku máte, tým je vyššia šanca na rozvinutie cukrovky, stukovatenia pečene alebo vysokého krvného tlaku. S dostatočným pohybom a týmito jedlami tomu ale dokážete účinne zabrániť.

Bojovať s tukom na bruchu je ťažké, ale nie nemožné. Ak ste odhodlaní zbaviť sa ho, musíte predovšetkým zmeniť vaše stravovanie a nájsť si čas na občasný pohyb. Okrem toho vám ale s viscerálnym tukom môžu pomôcť aj určité potraviny. Prečo sú to práve tieto jedlá a ako nám vlastne prospievajú sa dočítate nižšie.

  • Mandle

Obsahujú zdravé tuky a pomôžu vám zastaviť prejedanie. Aj v malom množstve sú totiž poriadne sýte a potlačia pocit hladu. Naviac pomáhajú bojovať proti kardiovaskulárnym ochoreniam. Majú tiež určitý podiel magnézia, ktoré pomáha budovať svaly. A čím viac svalov máte, tým sa brušného tuku zbavíte ľahšie.

  • Melón

Až 90% jeho zloženia tvorí voda, je tiež bohatý na vitamíny B1, B6 a C. Obsahuje aj draslík a magnézium. Pomôže vám zasýtiť sa na dlhšiu dobu a súčasne zabráni dehydratácii. Pre boj s brušným tukom sa odporúča piť melónovú šťavu (bez pridaných konzervantov a sladidiel).

Čítajte: Tuk na bruchu: Porazte ho správnou taktikou aj doma!

  • Zeler

Má veľmi malý obsah tuku, pritom je bohatý na vlákninu, vápnik a vitamín C. Vyskúšajte si z neho pripraviť šťavu alebo ho použite do polievok, či ako prílohu k jedlám.

  • Strukoviny

Ich pravidelná konzumácia vám pomôže predchádzať prejedaniu, pretože obsahujú vlákninu, ktorá nás zasýti na dlhšiu dobu. Strukoviny tiež podporia rozvíjanie svalovej hmoty a zlepšia trávenie. Výborne sa hodia do polievok alebo ako príloha.

  • Jablká

Sú dostupné po celý rok, takže si ich smelo pridajte do každodenného jedálnička. Sú bohatým zdrojom diétnej vlákniny, flavonoidov, fytosterolov a beta-karoténu. Všetky tieto zložky spoľahlivo zaženú hlad na dlhé hodiny, čím sa vyhnete prejedaniu.

  • Uhorky

Hydratujúce a výživné uhorky obsahujú iba minimum tuku, zato sú plné minerálov, vlákniny a vitamínov. Na 100 gramov uhorky pripadá iba 45 kcal, pričom až 96% obsahu tvorí voda.

Čítajte: Túžite po plochom bruchu? Vyskúšajte tieto tipy a triky

Pokojne si doprajte niekoľko plátkov vždy, keď budete mať chuť niečo vyjedať. Pomôžete tak aj svojej pokožke, ktorá bude žiarivá a hydratovaná.

  • Avokádo

Opäť jedna účinná potravina, ktorá vám pomôže zahnať hlad a súčasne bojovať proti tuku. Obsahuje dôležitú aminokyselinu-lecitín, ktorá pomáha udržiavať stabilnú telesnú hmotnosť.

  • Rajčiny

Jedna väčšia rajčina obsahuje iba 33 kcal. Jeho zloženie pomáha redukovať lipidy v krvi, tým pádom vám rajčiny pomôžu kontrolovať rast tuku na bruchu a tiež vás ochránia pred vznikom rôznych ochorení, ktoré sa spájajú s chronickou obezitou.

Čítajte: 8 tipov, ako získať ploché brucho

Naviac obsahujú silný antioxidant lykopén, ktorý pôsobí blahodárne na pleť a cievy.

Ako bojujete s brušným tukom vy?

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DK, fitnessrepublic.com, top10homeremedies.com, Foto: shutterstock.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Stres pred tehotenstvom ovplyvňuje pohlavie dieťaťa

Stres pred tehotenstvom ovplyvňuje pohlavie dieťaťa

19:05 18.04.2021Zdravie

Ženy, ktoré v čase počatia zažívajú stres, majú až dvojnásobne vyššiu šancu, že sa im narodí dieťa s týmto pohlavím.

Správny zvuk budíka dokáže zabrániť pocitu únavy a zlepšiť sústredenosť

Správny zvuk budíka dokáže zabrániť pocitu únavy a zlepšiť sústredenosť

8:22 18.04.2021Zdravie

Melódia budíka dokáže ovplyvniť vašu energiu a zmierniť pocit únavy.

Spánok bez vankúša: 6 následkov, ktoré spozorujete na svojej pokožke

Spánok bez vankúša: 6 následkov, ktoré spozorujete na svojej pokožke

21:14 17.04.2021Zdravie

Možno ste už počuli o tom, že spánok bez vankúša je prospešný pre chrbticu, ale viete, ako vplýva na zdravie vašej pokožky?

Koľkí sedíte pri večeri za stolom? Tento návyk zvyšuje riziko obezity

Koľkí sedíte pri večeri za stolom? Tento návyk zvyšuje riziko obezity

19:33 17.04.2021Zdravie

V boji proti poruchám príjmu potravy vrátane obezity môžu pomôcť správne návyky pri jedení.

3 potraviny, ktoré zabíjajú prospešné baktérie v črevách

3 potraviny, ktoré zabíjajú prospešné baktérie v črevách

8:37 17.04.2021Zdravie

Od zdravia čriev sa odvíja aj zdravie celého tráviaceho traktu, či dokonca psychická pohoda. Pri nevhodne zvolenej strave ho ale viete oslabiť. Tieto jedlá preto treba obmedziť.