• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 18.5.2021Meniny má Viola
12°Bratislava

Túžite po plochom bruchu? Vyskúšajte tieto tipy a triky

  • 12:26 04.09.2015
  • Bratislava
Túžite po plochom bruchu? Vyskúšajte tieto tipy a triky

Chcete si ploché brucho udržať alebo sa k nemu postupne prepracovať? Okrem cvičenia a správnej stravy vám môžu pomôcť aj tieto tipy.

Vydať viac energie než jej prijmeme – to je dlhodobá a najlepšia rada, ako celkovo bojovať proti tuku. Čo okrem toho ale pomáha špeciálne na brucho? Prečítajte si niekoľko tipov.

Pozor na soľ

Soľ je veľmi dôležitý elektrolyt, najmä ak vykonávame intenzívny tréning, pri ktorom sa spotíme. Ak jej ale skonzumujeme priveľa, môže spôsobiť zadržiavanie vody v organizme. To sa premietne aj na vašom vystupujúcom bruchu. Nie je to síce telesný tuk, ale keď budete v plavkách alebo obtiahnutom oblečení, s vytŕčajúcim bruchom sa nebudete cítiť dobre.

Rovnako si ale dávajte pozor aj na príjem cukru.

Probiotiká

Ak vám bude fungovať trávenie správne, zabránite nafukovaniu a tým aj zbytočnému nadmernému vystupovaniu vášho brucha. Skúste do svojej stravy zaradiť jedlá bohaté na laktobacily a bifidobaktérie – teda jogurty, fermentované potraviny a suroviny s vysokým obsahom vlákniny.

Čítajte: Šesť probiotických potravín, ktoré vám pomôžu s trávením

Máte celiakiu?

Celiakia býva dlho skrytá choroba, ktorá sa môže prejaviť iba občasnými problémami s trávením, nafukovaním, zvracaním alebo bolesťami brucha. Okrem toho, že môže vážne poškodiť sliznicu tenkého čreva, nafukovanie vám opticky brucho zväčší. Ak teda mávate pravidelne problémy s trávením po konzumácii lepku, mali by ste vyhľadať lekára.

Čítajte: Celiakia: často skrytá, no nebezpečná choroba

Vyskúšajte pilates

Podľa webu sparkspeople.com patrí pilates k najlepším cvičeniam, ktoré posilnia celé brušné svalstvo. Ak je ale vašim cieľom zhadzovanie kilogramov, bude pre vás lepšia kombinácia kardia a silového tréningu.

V tréningu by nemala chýbať doska – plank

Do vašej rutiny by ste mali určite zaradiť aj plank, teda dosku. Tento cvik je omnoho lepší než sed-ľah, pretože ním pokryjete omnoho viac brušných svalov.

Pri jeho prevedení ale buďte obzvlášť pozorní, aby ste si neublížili na chrbát.

Vláknina áno, ale s mierou

Potraviny s vysokým obsahom vlákniny sa postarajú o správne trávenie. Ak si ich ale doprajete príliš veľa, môžu spôsobiť nafukovanie a s ním aj efekt vystupujúceho brucha. Vyhnite sa teda brokolici, strukovinám, kapuste. Namiesto toho siahnite radšej po surovinách, ktoré sú bohaté na draslík – banány, avokádo, mango, kantalup, papája. Majú prirodzený močopudý efekt, fungujú teda výborne proti nadmernému zadržiavaniu vody v organizme.

Pozor na bublinky

Sladené nápoje a alkohol by ste mali nahradiť zdravými smoothies, zeleným čajom alebo obyčajnou či kokosovou vodou. Aj v tekutinách sa totiž nachádzajú kalórie, z ktorých nám nenápadne pribúda tuk na bruchu.

Čítajte: 5 zdravých nápojov, ktoré nahradia vodu a minerálku

Poriadne sa vyspite

Nedostatok spánku sa prejaví na tvorbe hormónov, ktoré stimulujú hlad. Konkrétne to sú leptín a grelín, ktoré stoja za našim nekontrolovateľným pocitom hladu. Ak denne spíte menej než 6 hodín, máte až o 32% vyššiu šancu pribrať.

Maskujte

Väčšie brucho sa môžete pokúsiť aj zamaskovať. Stačí k tomu správny výber oblečenia a farieb. Nielen čierna zoštíhľuje, ale aj fialová, tmavomodrá, tmavosivá alebo tmavozelená. Experimentujte aj so vzormi, látkami a doplnkami.

  • Dobre padnúca spodná bielizeň

Konkrétnejšie sťahujúca bielizeň vám výborne poslúži na zamaskovanie nadbytočného tuku na bruchu a bokoch.

  • Vystrite sa

Aj správne držanie tela má svoj podiel na tom, ako bude vaše brucho vyzerať. Ak sa vystriete a zatiahnete ramená dozadu, brucho sa opticky zmenší. Dámy k tomuto triku môžu pridať aj vysoké podpätky.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DK, fitnessrepublic.com, health.com, wikihow.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Hypertenzia môže ohrozovať dva milióny Slovákov, je najčastejšou príčinou úmrtí

Hypertenzia môže ohrozovať dva milióny Slovákov, je najčastejšou príčinou úmrtí

VČERA - 11:15Zdravie

Hypertenzia patrí medzi najčastejšie dôvody hospitalizácií a úmrtí na Slovensku.

Táto hra zmierňuje traumatické myšlienky. Možno už ju máte v mobile

Táto hra zmierňuje traumatické myšlienky. Možno už ju máte v mobile

20:36 16.05.2021Zdravie

Tento typ terapie úspešne účinkoval u 16 z 20 pacientov v štúdii.

Zvukové, chuťové a vizuálne znaky, ktoré hovoria o oslabenom zdraví čriev

Zvukové, chuťové a vizuálne znaky, ktoré hovoria o oslabenom zdraví čriev

20:06 16.05.2021Zdravie

Oslabené zdravie čriev má vplyv aj na výkon ďalších orgánov. O poruchách nás neraz informujú aj zvukové či chuťové signály. Spoznajte ich ešte dnes.

Váš partner môže mať vplyv na rozvoj vážneho ochorenia

Váš partner môže mať vplyv na rozvoj vážneho ochorenia

19:31 16.05.2021Zdravie

Ak ochorením trpí váš partner, máte viac ako dvojnásobné riziko, že ním budete trpieť aj vy.

Máte predĺžené mihalnice? Toto robte každý deň, inak hrozia zdravotné následky

Máte predĺžené mihalnice? Toto robte každý deň, inak hrozia zdravotné následky

21:11 15.05.2021Zdravie

O predĺžené mihalnice sa treba správne starať. Zákazníčka, ktorá to podcenila, skončila s holými viečkami.