• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 22.5.2022Meniny má Júlia, Juliana
22°Bratislava

Tuk na bruchu: Porazte ho správnou taktikou aj doma!

  • 19:36 21.01.2016
  • Bratislava
Tuk na bruchu: Porazte ho správnou taktikou aj doma!

Trápi vás rastúca pneumatika na bruchu? Práve z tejto oblasti sa chudne najťažšie, no so správnym jedálničkom a cvikmi máte šancu sa ho definitívne zbaviť!

Poriadna pneumatika na bruchu sa neobjaví zo dňa na deň. Pestujeme si ju my sami dlhé roky, tým čo jeme, pijeme a tiež nedostatkom pohybu. Svoj podiel ale zohrávajú aj časté ochorenia, napríklad štítnej žľazy, cukrovka, problémy s metabolizmom alebo hormonálnou nerovnováhou. Napriek tomu je s takmer každou diagnózou možné sa nadbytočného tuku zbaviť. Prečítajte si, ako s ním môžete zabojovať malými zmenami aj doma.

Čo piť

Vzdajte sa cukrenia nápojov a nahraďte cukor medom. Na sladké sýtené nápoje zabudnite a nahraďte ich týmito tekutinami:

  • Citrónová voda

Pomôže vám naštartovať metabolizmus a dodá telu vitamín C. Do vody nepridávajte cukor, chuť si spríjemnite čerstvou bylinkou, napríklad mätou.

  • Brusnicový džús

Kvalitný brusnicový džús bez pridaných sladidiel je bohatým zdrojom rôznych kyselín, ktoré v tráviacom trakte pôsobia ako tráviace enzýmy. Budú tiež pôsobiť na tukové zásoby v lymfatickom systéme a pomôžu vám vypudiť ich z organizmu.

Čítajte: Nápoje, ktoré vám pomôžu s chudnutím

Pri jeho kúpe si ale dávajte pozor na zloženie. Tieto džúsy zvyknú byť plné umelých sladidiel.

  • Zelený čaj

Obsahuje katechíny, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu pri spaľovaní, dokážu totiž naštartovať metabolizmus. Pite kvalitný zelený čaj aspoň dvakrát denne. Necukrite ho, môžete doňho ale pridať napríklad citrón alebo trochu mäty, prípadne medu.

Samozrejme, tieto nápoje môžete striedať aj s inými džúsmi alebo smoothie. Vždy si ale dávajte pozor na ich zloženie, aby splnili účel diétneho nápoja.

Čo jesť

Vaše stravovacie návyky majú najväčší vplyv na tvorbu tuku v okolí brucha. Ak sa ho chcete zbaviť, budete musieť najväčšie úsilie vyvinúť práve v tomto smere. Zvážte porcie jedla a tiež to, čo máte na tanieri. V súčasnosti je veľa receptov a tiež podnikov, kde sa môžete najesť zdravo a do sýta. Prejsť z fastfoodu na zdravší životný štýl neznamená, že budete jesť len šaláty. Pestrý jedálniček, kde vyprážané prílohy nahradí zelenina a rôzne sladkosti zase ovocie, je správny krok smerom k štíhlejšej a zdravšej postave. Ak neviete, ako na to, inšpirujte sa našimi ďalšími článkami alebo sa poraďte s odborníkom na výživu. Vo vašom jedálničku by ale nemali chýbať tieto potraviny:

  • Strukoviny – Obsahujú veľa vlákniny a zlepšujú fungovanie tráviaceho traktu. Pridajte strukoviny do vášho nového jedálnička.

  • Melón – V lete si túto pochúťku určite doprajte! Je plný vody, takže vás hydratuje a tiež vlákniny, čiže zaženie hlad na dlhšiu dobu.

  • Mandle – Poslúžia vám ako zdravá dobrota na desiatu či olovrant. Sú skvelým zdrojom zdravých tukov a vlákniny. Tým pádom budete mať dlhšie pocit nasýtenia. S ich množstvom to ale neprežeňte, ideálne je zjesť dve hrste denne.

  • Avokádo – Zo zdravého avokáda si môžete vyrobiť veľa chutných pokrmov. Zasýti vás na dlhšiu dobu, keďže je bohaté na zdravé tuky a vlákninu.

Čítajte: Ovocie, ktoré pomáha chudnúť: Avokádo

  • Paradajky – Obsahujú málo tuku a naviac vám ich zloženie pomôže zredukovať lipidy v krvi. Tým pádom paradajky bojujú proti obezite.

Aký pohyb

Žiaľ, robiť sed-ľah vám v prípade brušného tuku nepomôže. Na jeho odstránenie totiž musíte najskôr stratiť tuk z celého tela. Zvoľte teda kardio tréning, napríklad HIIT teda vysokointenzívny intervalový tréning, ktorý účinne naštartuje spaľovanie. Na spevnenie vám odporúčame zaradiť medzi cvičenie aj dvíhanie závaží. Určite doma nájdete pár starých činiek.

Až pri takomto režime a tréningu sa vám neskôr vyplatí robiť cviky zamerané na brucho. Vždy ale vychádzajte z toho, že pneumatiku na bruchu nezničíte tak, že budete vykonávať cviky iba v tejto jednej lokalite.

Na záver ešte jedna informácia: sed-ľah zďaleka nie je najlepší cvik na brucho. Existuje ešte omnoho viac účinnejších možností. Inšpiráciu na niekoľko cvikov vám prinášame vo videu.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DK, fitnessrepublic.com, 1800remedies.com, rapidhomeremedies.com. Foto:
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Čas, v ktorom si doprajete večeru, ovplyvňuje riziko porážky. Tomuto sa vyhnite

Čas, v ktorom si doprajete večeru, ovplyvňuje riziko porážky. Tomuto sa vyhnite

VČERA - 20:00Zdravie

Pri večeri si netreba dávať pozor len na výber jedla, ale aj na správne načasovanie. Tomuto sa vyhnite, ak vám záleží na zdraví mozgu a ciev.

3 druhy doplnkov, ktoré zvyšujú riziko životu nebezpečnej srdcovej arytmie

3 druhy doplnkov, ktoré zvyšujú riziko životu nebezpečnej srdcovej arytmie

VČERA - 7:01Zdravie

Rozrastajúci sa trh s vitamínovými doplnkami sľubuje riešenie pre množstvo zdravotných problémov. S týmito tromi doplnkami to ale netreba preháňať.

Títo muži sú dvakrát náchylnejší na rakovinu prsníka

Títo muži sú dvakrát náchylnejší na rakovinu prsníka

19:05 20.05.2022Zdravie

Rakovina prsníka zďaleka nepatrí medzi výsostne ženské ochorenia. Muži v tejto skupine sú na ňu dokonca dvakrát náchylnejší.

10 úzkostných prejavov, ktoré súvisia s prekonaním traumy v minulosti

10 úzkostných prejavov, ktoré súvisia s prekonaním traumy v minulosti

9:27 19.05.2022Zdravie

Keď sa na úzkostné správanie pozrieme optikou traumy, zistíme, že často má svoj dôvod. Zistite podľa desiatich príznakov, či ste aj vy neboli obeťou nešťastnej udalosti.

Kedy začať uvažovať nad návštevou alergológa? Spoznajte to podľa týchto príznakov

Kedy začať uvažovať nad návštevou alergológa? Spoznajte to podľa týchto príznakov

20:23 17.05.2022Zdravie

Netrápte sa zbytočne len preto, že sa vám zdá, že vaša alergia nie je „až taká vážna“. Zistite, kedy už nastal čas navštíviť ambulanciu alergológie.