• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 22.9.2020Meniny má Móric
17°Bratislava

8 tipov, ako získať ploché brucho

  • 19:28 29.02.2016
  • Bratislava
8 tipov, ako získať ploché brucho

Zabudnite na vťahovanie a schovávanie brucha. Existujú účinnejšie a dlhodobé spôsoby, ako poraziť pneumatiku okolo pása. Vyskúšajte tieto tipy.

  • Zjedzte niečo medzi treťou a štvrtou hodinou popoludní

Odporúčame doplniť si bielkoviny práve počas týchto hodín, či už proteínovou tyčinkou alebo konzumáciou orechov s jablkom. Tento olovrant vám pomôže naštartovať metabolizmus a udržať v rovnováhe hladinu cukru v krvi. Čím menšie nerovnováhy v inzulíne, tým menej tuku sa vám bude ukladať v páse.

Čítajte: Čo sa deje s telom, keď prestaneme jesť mäso?

  • Pozor na cukor

Ak sa vyhnete konzumácii umelých sladidiel, pomôže to vašej hladine inzulínu v krvi. A súčasne tak budete stimulovať tvorbu glukagónu, čo je hormón, ktorý je dôležitý pri spaľovaní tuku, najmä toho v oblasti pása a brucha.

  • Poriadne prežúvať

Trávenie začína už v ústnej dutine. Práve preto je dôležité dôkladne prežúvať. Tak sa totiž môžete vyhnúť nepríjemnému nafukovaniu, ktoré môže viesť k optickému zdaniu, že máte väčšie brucho, než v skutočnosti.

  • Zabudnite na sed-ľah

Sad-ľah je populárny cvik, no k plochému bruchu vám rozhodne stačiť nebude. Okrem toho, že je zameraný iba na niektoré svaly v oblasti brucha, celkovo sú cviky na brucho samé o sebe neefektívne. Ak chcete spáliť tuk okolo pása, musíte sa zbaviť celkových tukových zásob v tele. A to sa dá iba precvičovaním celého tela a správnou stravou. Najskôr teda zaveďte zdravý jedálniček, potom precvičujte kardio a silový tréning celého tela a až nakoniec cvičte cviky zamerané na brušné svaly.

  • Opatrne so soľou

Ak vás trápi nafúknuté brucho, jednou z príčin môže byť vysoký príjem sodíka. Ten sa nachádza nielen v soli, ale je aj skrytý v mnohých potravinách. Podľa možnosti si jedlo nesoľte dodatočne. Ak chcete dosiahnuť výraznejšiu chuť, vyskúšajte koreniny.

Čítajte: Deväť bylín a korenín, ktorými nahradíte soľ

  • Na veľkosti záleží

Veľkosť porcie, ktorú si naložíte, je veľmi dôležitá. Ak chcete poraziť tuk na bruchu, mali by ste konzumovať menšie porcie jedál. Správne ich odhadnúť vám môže pomôcť aj jednoduchá vizualizácia. Porcia ryby alebo mäsa by mala byť veľkosti balíčka kariet, pritom príloha (ryža, zemiaky) by mala mať veľkosť klasickej žiarovky. Ak sa po konzumácii takejto porcie cítite stále hladní, doprajte si zeleninu, najlepšie čerstvú alebo dusenú.

Čítajte: Ako si zmenšiť porcie jedla bez toho, aby sme sa cítili hladní

  • Vytvorte optickú ilúziu

Ak je pneumatika na bruchu vašou slabosťou, vyskúšajte jednoduchý trik – odveďte pozornosť na inú časť tela. Napríklad na dlhé nohy, ramená alebo výstrih. Vyberajte si tiež vhodnejšie oblečenie, ktoré farbou, strihom a materiálom zdôrazní vaše prednosti a opticky zakryje väčšie brucho. Pozor na vzory, ktoré vás zbytočne rozšíria!

  • Smejte sa!

Ak sa vám nechce cvičiť, existuje aj iný spôsob posilňovania brušného svalstva. Je ním obyčajný srdečný smiech. Zakaždým, keď sa rozosmejete, vaše brušné svalstvo pracuje. Dokonca sa začínajú zakladať jóga centrá, kde sa smiech využíva počas cvičenia.

Všetky tieto triky z dlhodobého hľadiska na tuk v oblasti brucha a pása naozaj zaberajú. No nezabudnite ku nim pridať skutočne zdravé stravovanie, životný štýl a tiež pravidelný pohyb. To je najistejšia a dlhodobá cesta, ako budete mať nielen ploché brucho, ale celkovo peknú postavu a zdravý organizmus.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DK, helpguide.org, health.com. Foto: shutterstock.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
5 príznakov COVID-19, ktoré trvajú najdlhšie

5 príznakov COVID-19, ktoré trvajú najdlhšie

DNES - 19:47Zdravie

Tieto príznaky koronavírusu patria medzi najčastejšie, ktoré pretrvávajú aj niekoľko mesiacov.

Čo sa stane, ak naraz dostanete chrípku a COVID-19? Briti posielajú svetu výstrahu

Čo sa stane, ak naraz dostanete chrípku a COVID-19? Briti posielajú svetu výstrahu

DNES - 11:07Zdravie

Osoby, ktoré sa naraz nakazia chrípkou aj koronavírusom, budú podľa britského vládneho Úradu pre verejné zdravie v mimoriadnom ohrození života.

Tento faktor zvyšuje riziko úmrtia na COVID-19, často ho ignorujeme

Tento faktor zvyšuje riziko úmrtia na COVID-19, často ho ignorujeme

20:07 20.09.2020Zdravie

Pacienti s COVID-19, ktorí majú vysoké hladiny tohto hormónu, sú vystavení väčšiemu riziku.

Ako sa vyhnúť rakovine pľúc: Tieto 3 bežne dostupné lieky jej dokážu zamedziť

Ako sa vyhnúť rakovine pľúc: Tieto 3 bežne dostupné lieky jej dokážu zamedziť

19:38 20.09.2020Zdravie

Podľa lekárov ľudia, ktorí na dennej báze užívajú tieto lieky, neriskujú rakovinu pľúc.

Zistite, či vám hrozí duševné ochorenie: Takýto tep srdca to prezradí

Zistite, či vám hrozí duševné ochorenie: Takýto tep srdca to prezradí

18:09 20.09.2020Zdravie

Výskum potvrdil spojenie srdcového tepu a depresie, čo by mohlo pomôcť pri diagnóze a liečbe tohto duševného ochorenia.