Slováci zabojujú o turistov, spot uvidia milióny ľudí
- 12:13 12.05.2015
- BRATISLAVA

Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) zabojuje o dovolenkárov letnou reklamnou kampaňou. Turistov osloví televíznym spotom na TV Eurosport, ktorý bude vysielaný v lukratívnych časoch spolu s prenosmi najsledovanejších športových podujatí.
Turisti bočia od Slovenska, hotelieri prišili o milióny eur
Slovensko nevyužíva potenciál v cestovnom ruchu, tvrdí zväz
Kampaň doplnia rozhlasové spoty v slovenských i českých rádiách a online reklama. Ako uviedla generálna riaditeľka SACR Marta Kučerová, kampaň na Eurosporte sa osvedčila už v minulosti. "V predchádzajúcom roku videlo spoty SACR viac ako 100 miliónov divákov v 53 krajinách sveta," uviedla Kučerová.
Spot bude nasadený aj počas športových súťaží
Eurosport ponúka globálne pokrytie a navyše aj pridanú hodnotu v podobe atraktívneho mediálneho priestoru počas priamych prenosov zo športových podujatí s vysokou sledovanosťou. Tento rok to bude napríklad Tour de France s Petrom Saganom či svetový seriál automobilových pretekov WTCC, ktoré v júni prídu aj na Slovensko.
Video: Minuloročná upútavka pre rekreáciu na Slovensku
Spot bude tiež nasadený počas tenisového turnaja French Open, automobilových pretekov 24 hodín Le Mans či ďalších atletických súťaží. V ČR aj na samotnom Slovensku zaznejú spoty v najpočúvanejších rádiách. Predpokladaný zásah je takmer milión poslucháčov denne.
V rámci online kampane, ktorá sa zameriava najmä na krajiny visegrádskej štvorky, zvolila SACR kombináciu vyhľadávača Google a videoportálu YouTube. Zatiaľ čo na YouTube bude nasadená videopozvánka na dovolenku na Slovensku, užívateľov Googlu bude oslovovať banerová a kontextová reklama, špeciálne pri vyhľadávaní tém ako hory, príroda, turistika, Slovensko, wellness, kúpele, akvaparky, gastro, podujatia, mestá a kultúra, Bratislava a Košice.
Zväz kritizuje štát za zlé podmienky pre podnikanie
SACR sa chce sústrediť aj na nemecky hovoriacu klientelu, keďže Nemci tvoria po Čechoch a Poliakoch tretiu najväčšiu skupinu návštevníkov Slovenska. Agentúra rozšíri svoje marketingové aktivity na najznámejší a najväčší nemecký rezervačný dovolenkový portál Ab-in-den-urlaub.de.
Ten okrem Nemecka úspešne pôsobí aj v Rakúsku a vo Švajčiarsku. Jeho užívatelia si môžu priamo rezervovať pobyt v slovenských hoteloch.
Slovenské hotely zaznamenali vlani výrazný prepad v počte zahraničných aj domácich návštevníkov, SACR však v marci poukázala na to, že turisti u nás zostávajú dlhšie a minú viac peňazí.
Zväz cestovného ruchu kritizuje štát za nepriaznivé podmienky pre podnikanie a nedostatočnú propagáciu. V rebríčku konkurencieschopnosti turizmu Svetového ekonomického fóra za rok 2014 sa Slovensko prepadlo o sedem miest na 61. miesto zo 141 hodnotených krajín.

Trump pripúšťa, že USA by sa mohli dostať do recesie
Americký prezident Donald Trump pripúšťa, že USA by sa mohli v krátkom čase dostať do recesie, je však presvedčený, že z dlhodobého hľadiska bude najväčšia svetová ekonomika prosperovať.

Tomáš: Nebudeme trestať dôchodcov, ktorí mali vyšší príjem
Podľa opozície si Slovensko nemôže dovoliť dávať 13. dôchodok aj seniorom, ktorí majú dôchodok vyšší, ako je súčasná priemerná mzda.

Pri trinástych dôchodkoch sa nemôžeme baviť o adresnosti, tvrdí Šutaj Eštok
Trinásty dôchodok nepotrebuje podľa predsedu koaličnej strany Hlas-SD a ministra vnútra SR Matúša Šutaja Eštoka možno jedno percento seniorov.

Erik Tomáš: Konsolidačný balíček pomohol k udržateľnosti verejných financií
Podľa ministra práce vláda reaguje na stav, v akom prebrala verejné financie po Igorovi Matovičovi.

Kamenický avizuje ďalšie dane, dotknú sa aj nehnuteľností
Minister financií Ladislav Kamenický vyzval na jednotu koaličných partnerov, najmä v súvislosti s prijímaním štátneho rozpočtu.