• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 22.1.2021Meniny má Zora
11°Bratislava

B vitamíny: Pre krásu, energiu, zdravie a psychickú pohodu

  • 19:00 22.09.2014
  • BRATISLAVA
B vitamíny: Pre krásu, energiu, zdravie a psychickú pohodu

Nedostatok B vitamínov môže zapríčiniť celý rad zdravotných problémov. Pomáhajú aj pri nadmernej psychickej a fyzickej záťaži a starajú sa o celé naše telo, a to zvnútra i zvonku.

Doplňte si vitamín B!

Ak telu chýbajú B vitamíny, môže na to zareagovať únavou, stratou chuti do jedla, depresiou, bolesťou brucha a svalov, aftami, nadmerným padaním vlasov, ekzémami a inými kožnými problémami.

B-komplex

Do skupiny B patrí niekoľko vitamínov. Každý z nich je významný pre určitú telesnú funkciu:

• Tiamín (B1) a Riboflavín (B2) sú dôležité pre zdravú funkciu svalstva, nervov a srdca. B2 podporuje i činnosť enzýmov, ktoré sú dôležité pre látkovú výmenu.
• Niacín (B3) pomáha regulovať nervový a tráviaci systém.
• Kyselina pantoténová (B5) a kobalmín (B 12) sú zodpovedné za rast a vývoj.
• Pyridoxín (B6) podporuje imunitný systém, vyživuje centrálny nervový systém podporuje prácu nervov, žalúdku, svalov a pôsobí ako prevencia voči cukrovke a očným chorobám.
• Biotín (B7) sa podieľa na produkcii hormónov.
• Kyselina listová (B9) pomáha vytvárať bunky a chráni našu DNA.

Čo získate ich príjmom?

• B1 pomáha zabraňovať ochoreniu obličiek u ľudí s diabetes typu 2 a tiež predchádzať vzniku šedého zákalu.
• B2 môže zabrániť migrénam.
• B3 znižuje hladinu cholesterolu v krvi.
• B6 cháni srdce, zmierňuje príznaky PMS a nevoľnosti v tehotenstve.
• B9 predchádza rakovine prsníka, hrubého čreva a rakovine pankreasu a ak ho užívajú tehotné mamičky, môžu ním znížiť riziko vzniku vrodených chorôb.
• B12 dokáže znížiť riziko rakoviny krčka maternice, prispieva k zdravému srdcu, bráni anémii a ochoreniam krvi.

B-čka zo stravy

Prirodzene sa vitamín B vyskytuje v mnohých potravinách. Telu pomáhajú produkovať červené krvinky a energiu. Ak chcete zvýšiť príjem B vitamínov, mali by ste do svojho jedálnička zaradiť tieto potraviny:

• Celozrnné obilniny, ktoré sú zdrojom B1, 2 a 3.
• Zelenú listovú zeleninu - je zdrojom B2 a B9.
• Vajíčka obsahujú B7 a B12.
• Kuracie mäso B3, B6 a B12.
• Citrusy sú zdrojom B9.
• Oriešky obsahujú B3 a B9.
• Fazuľky B1 a B2.
• Z banánov získate vitamíny B6 a B7.
• Vitamín B6 obsahujú i pšeničné klíčky strukoviny, zemiaky, orechy, zelenina, ovocie a droždie.
• Vitamín B5 nájdete v takmer všetkých jedlách. Najmä v zelenine, ovocí, orechoch a semienkach.
• Riboflavín (B2) je v mlieku, strukovinách, obilninách či vajíčkach.

Arašidové maslo - prírodný B-komplex

Arašidové maslo je pre niekoho takmer závislosťou, iným nechutí vôbec. Jeho konzumácia však poskytuje organizmu všetky B vitamíny.

V lekárňach si môžete kúpiť doplnok stravy známy ako B-komplex, ktorý v sebe zahŕňa všetkých osem vitamínov skupiny B, no vždy je najlepšie prijímať vitamíny primárne z každodennej stravy.

Pre krásnu pokožku

Vitamíny skupiny B sú tiež veľmi prospešné pre udržiavanie krásnej pokožky zdravých nechtov a vlasov. B12 pomáha regulovať pigmentáciu kože, B5 minimalizuje akné a v kombinácii s vitamínom C pomáha rýchlejšiemu hojeniu rán. Vitamín B3 zmierňuje prejavy rôznych ochorení kože.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, BD, altmedicine.com, myvitamins.com, nazeleno.cz Foto: SXC
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Toto je najzdravší spôsob chôdze

Toto je najzdravší spôsob chôdze

DNES - 11:50Zdravie

Aj dôvod, pre ktorý kráčate, dokáže odhaliť stav vášho zdravia.

Deti, ktoré toto robili v detstve, majú nižšie riziko depresie

Deti, ktoré toto robili v detstve, majú nižšie riziko depresie

VČERA - 11:13Zdravie

Deti, ktoré sa v detstve venovali tejto aktivite, zvyknú byť v dospelosti šťastnejšie.

Liek na demenciu máte na dosah, skrýva sa v týchto potravinách

Liek na demenciu máte na dosah, skrýva sa v týchto potravinách

8:26 20.01.2021Zdravie

Dva rastlinné extrakty zabraňujú hromadeniu amyloidu beta v mozgu.

Toto je najlepšie cvičenie pre kardiovaskulárne zdravie, pri ktorom sa nemusíte zadýchať

Toto je najlepšie cvičenie pre kardiovaskulárne zdravie, pri ktorom sa nemusíte zadýchať

7:14 18.01.2021Zdravie

Tento druh cvičenia znižuje problémy s krvným tlakom a obehom u dospelých s obezitou.

Tento typ hudby výrazne znižuje epileptické záchvaty

Tento typ hudby výrazne znižuje epileptické záchvaty

6:38 18.01.2021Zdravie

Pomocou hudby je možné znížiť frekvenciu epileptických záchvatov.