• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 13.7.2024Meniny má Margita
21°Bratislava

Päť dôvodov, prečo jesť brokolicu

  • 18:36 04.05.2015
  • Bratislava
Päť dôvodov, prečo jesť brokolicu

Brokolica sa pre vysoký obsah vitamínu C radí medzi desať najzdravších potravín na svete. Za svoju tmavozelenú farbu vďačí svojim predchodcom z Apeninského polostrova, odkiaľ sa rozšírila do celého sveta. Aké pozitíva nám môže priniesť jej konzumácia? Čítajte v článku.

Budete vyzerať mladšie

Brokolica obsahuje veľa antioxidantov, ktoré pomáhajú pleti vyzerať mladšie. Bojuje proti znakom predčasného starnutia ako sú fľaky na pokožke a vrásky. Zásluhu na tom majú najmä vitamíny C a E, ale tiež magnézium, zinok a betakarotén. Proti starnutiu má brokolica ešte jedno veľké pozitívum – obsahuje glutatión, ktorý naše telo síce produkuje, ale vekom ho ubúda. Nedostatok glutatiónu spôsobuje rýchlejšie starnutie organizmu. Pravidelné konzumovanie brokolice môže pomôcť udržať jeho hladiny na správnej úrovni.

Detoxikuje

Naša pečeň automaticky detoxikuje telo od zlúčenín, ktoré zanechávajú lieky, alkohol ale aj obyčajné jedlo. Brokolica tento proces podporuje glukozinolátmi a glutatiónom.

Proti rakovine

Brokolica je zdrojom izotiokynátov, ktoré neutralizujú karcinogénne látky. Pomáhajú aj pri prevencii rakoviny pažeráka a pľúc a celkovo môžu znižovať riziko vzniku rakoviny v tráviacej sústave. U žien dokáže zas izotiokyanát potlačiť vznik nádorov prsníka.

Znižuje riziko cukrovky

Konkrétne chrómom, ktorý brokolica tiež obsahuje a ten kontroluje správne fungovanie inzulínu v tele.

Dobrá na srdce

Vitamín C, ktorého má brokolica neúrekom, sa spája s prevenciou kardiovaskulárnych ochorení, takisto ako aj vitamín K, ktorý síce nie je taký populárny, ale má tiež vplyv na fungovanie srdca.

Varenú alebo surovú?

Dlho kolovali mýty, že jesť surovú brokolicu nám môže poškodiť zdravie. Pravdou je, že síce obsahuje veľa síry, z ktorej môže nadúvať, ale skutočné vážne zdravotné komplikácie by spôsobila iba veľmi častá konzumácia surovej brokolice. Síranov sa zbavíme varením, ale ak ju budete variť pridlho, prídete o polovicu vitamínov. Vhodným kompromisom je teda pripravovať brokolicu na pare.

Zdroj: Info.sk, DK, fitnessrepublic.com, webmd.com, vitarian.sk, Foto: pixabay.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Lekárka: Toto často pozorujem u ľudí, ktorí neskôr ochorejú na rakovinu

Lekárka: Toto často pozorujem u ľudí, ktorí neskôr ochorejú na rakovinu

19:38 11.07.2024Zdravie

Špecialistka prezradila, čo spája väčšinu onkologických pacientov ešte predtým, ako si vypočujú hrozivú diagnózu.

Obľúbené ovocie zintenzívňuje účinok viacerých druhov liekov: Nie sú medzi nimi aj vaše?

Obľúbené ovocie zintenzívňuje účinok viacerých druhov liekov: Nie sú medzi nimi aj vaše?

6:55 10.07.2024Zdravie

Pacienti, ktorí užívajú vybrané druhy liekov, by si mali dať pozor na konzumáciu tohto ovocia. Môže totiž výrazne zintenzívniť ich účinok.

Toto je dôvod, prečo vás bolí v boku pri fyzickej aktivite

Toto je dôvod, prečo vás bolí v boku pri fyzickej aktivite

19:41 08.07.2024Zdravie

Mnohí ľudia poznajú ostrú bolesť pod hrudným košom, ktorá sa objaví pri behu či cvičení. Málokto však vie, čo je jej príčinou.

Cesta lietadlom zvyšuje riziko trombózy, títo ľudia si musia dať pozor

Cesta lietadlom zvyšuje riziko trombózy, títo ľudia si musia dať pozor

9:21 08.07.2024Zdravie

Riziko vzniku trombózy sa v lete zvyšuje.

5 najväčších zdrojov mikroplastov vo vašom dome: Takto sa vám dostávajú do tela

5 najväčších zdrojov mikroplastov vo vašom dome: Takto sa vám dostávajú do tela

21:58 07.07.2024Zdravie

Nebezpečné mikroplasty sa skrývajú v každodenných predmetoch.