• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 24.2.2020Meniny má Matej
Bratislava

O koľkej by sme si mali dať poslednú kávu, aby sme sa neukrátili o kvalitný spánok?

  • 18:19 08.02.2020
  • Svet
O koľkej by sme si mali dať poslednú kávu, aby sme sa neukrátili o kvalitný spánok?

Spánkový cyklus vie narušiť množstvo faktorov. Pre niektorých je najhoršie dať si pred spaním šálku kávy. Kedy je ale ešte bezpečné uvažovať nad pitím tohto nápoja bez následkov?

Ľudia, ktorí trpia nedostatkom spánku, často hľadajú vinu v hektickom spôsobe života. Je síce pravda, že uponáhľaná doba má svoj dopad na každú časť života, no za nedostatok spánku väčšinou môžu zlé rozhodnutia počas dňa.

Jedným z najväčších klincov do rakvy zdravého spánku je šálka kávy pred spaním. Na to, aby sme vedeli, kedy presne si môžeme dopriať poslednú šálku pred spaním, sa najprv musíme oboznámiť s niekoľkými faktami.

Stopy kofeínu možno nájsť v krvi 6 až 8 hodín po vypití kávy. Pokusom sa dokonca zistilo, že konzumácia kofeínu do 6 hodín pred spaním značne zhoršuje kvalitu spánku. Z týchto zistení jasne vyplýva, že človek, ktorý nepracuje na zmeny, by nemal poslednú šálku kávy vypiť neskôr ako o 15.-16. hodine popoludní.

Ak vám káva predsa len chýba, skúste ju nahradiť iným nápojom. Rumančekový čaj je napríklad dobrou voľbou tých, ktorí majú problémy so zaspávaním. Podľa vedcov je za to zodpovedný antioxidant apigeín, ktorý v mozgu spája receptory podporujúce spánok a redukujúce nespavosť.

Rumanček kamilkový: Šesť účinkov na vaše zdravie

Účinky rumančeka si vyskúšalo aj 34 dospelých, ktorí po dobu 28 dní dvakrát denne pili rumančekový čaj. Ukázalo sa, že po mesiaci testovania títo ľudia zaspávali v priemere o 15 minút rýchlejšie a počas noci sa nebudili často. Rumančeku sa okrem toho pripisujú aj upokojujúce vlastnosti a schopnosť poskytnúť psychickú úľavu.

Ako si poradiť s nedostatkom spánku

Jednoduchým spôsobom, ako si dožičiť každú noc dostatok spánku, je dodržiavať spánkový režim. Väčšina dospelých potrebuje od 6 po 9 hodín spánku, takže postačí, keď spánok prispôsobíte svojmu každodennému budíčku.

Kvalite spánku tiež pomáha vstávanie v tom istom čase každý deň. Spánkový režim môže narušiť každá noc, počas ktorej sa budete snažiť dohnať predošlé nedostatky.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, nih.gov, express.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Cystická fibróza spôsobuje výrazné zahlienenie, odborníci približujú priebeh liečby

Cystická fibróza spôsobuje výrazné zahlienenie, odborníci približujú priebeh liečby

DNES - 10:34Zdravie

Liečba cystickej fibrózy je často namáhavá a zdĺhavá. Pacienti sú okrem toho v bežnom živote vystavení množstvu obmedzení.

Narazený palec na nohe: Kedy je zranenie prsta vážne a ako ho liečiť

Narazený palec na nohe: Kedy je zranenie prsta vážne a ako ho liečiť

VČERA - 20:04Zdravie

Narazený prst na nohe môže byť veľmi bolestivý. Ak však bolesť nemizne, môže to značiť vážne zranenie.

Dva druhy prebiotík dokážu ovplyvniť rakovinu

Dva druhy prebiotík dokážu ovplyvniť rakovinu

VČERA - 19:37Zdravie

Prebiotiká dokážu ovplyvnením imunity obmedziť rast rakoviny.

Ženy, ktoré toto dokážu, budú žiť dlhšie

Ženy, ktoré toto dokážu, budú žiť dlhšie

VČERA - 18:23Zdravie

Ide o zjavný znak nižšieho rizika úmrtia na ochorenie srdca, rakovinu a iné príčiny.

Potenie počas noci: Kedy ide o príznak rakoviny?

Potenie počas noci: Kedy ide o príznak rakoviny?

20:16 22.02.2020Zdravie

Jedným z najdôležitejších predpokladov úspešnej liečby rakoviny je spozorovanie skorých príznakov. Jedným z nich je aj potenie. Kedy treba zájsť za doktorom?