Ferruccio Lamborghini by dnes oslávil 100. narodeniny
- 8:00 28.04.2016
- Rím
Keď Ferruccio Lamborghini v 60. rokoch premenil svoj sen o jedinečnom športovom automobile na skutočnosť, mal jasnú predstavu o tom, ako by mal vyzerať.
Keďže Enzo Ferrari na akúkoľvek kritiku reagoval veľmi povýšene, rozhodol sa Lamborghini vstúpiť na scénu. "Lamborghini, možno vieš šoférovať traktory, ale nikdy nebudeš schopný dostať Ferrari poriadne do ruky," vyjadroval sa na jeho adresu Enzo Ferrari. "To bol presne bod, keď som sa rozhodol postaviť dokonalé auto," spomínal Ferruccio. Ako zvykol hovorievať, techniku mal v krvi a pohŕdavé vyjadrenie rivala dodalo aj presvedčivú motiváciu.
Lamborghini sa skutočne vyznal v traktoroch. Jeho kariéra sa začala v roku 1946 skupovaním vojenských vozidiel, ktoré prerábal na poľnohospodárske stroje. O dva roky neskôr založil továreň Lamborghini Trattori, kde vyrábal traktory vlastnej konštrukcie. A s nimi nahromadil nemalé bohatstvo.
Vášni pre športové vozidlá prvýkrát podľahol v roku 1948, keď sa s vlastnoručne upraveným Fiatom Topolino prihlásil na cestné preteky Mille Miglia z Brescie do Ríma. A vyletel z cesty. Na jeho záujme o športové autá to však nič nezmenilo. Začiatkom 60. rokov sa z výrobne traktorov stala továreň, ktorá produkovala ušľachtilé športové modely. Nová spoločnosť Automobili Ferruccio Lamborghini debutovala v roku 1963 na autosalóne v Turíne. Luxusný model 350 GTV sa vyznačoval futuristickými líniami a 12-valcovým motorom. "Kilometer za 27 sekúnd," básnil vtedy jeho tvorca.
Preslávil sa aj nasledujúci model Miura, pomenovaný podľa známeho španielskeho chovateľa bojových býkov. Za slávou Miury nezaostali ani modely Countach (1974) či Diablo (1990), ktoré sa dodnes na medzinárodnej scéne radia medzi najmondénnejšie autá. Jeho klientelu tvorili skutočne zvučné mená tých čias, ako Frank Sinatra, Henry Ford či Grace Kelly. Sinatra vtedy povedal: "Kúpiš si Ferrari, keď chceš niekým byť. Kúpiš si Lamborghini, keď už niekým si."
Lamborghini sa na začiatku ropnej krízy v roku 1973 stiahol z automobilovej branže, usadil sa na svojom majetku pri Trasimenskom jazere a odštartoval kariéru úspešného vinára. No i tak si vo svojej súkromnej "stajni" odstavil tri autá. "Keď mi chýba zvuk rýchlej jazdy, zasuniem kľúč do zapaľovania svojej Miury," vysvetlil vtedy 69-ročný Ferruccio. Tvorca legendárnych áut zomrel v roku 1993 vo veku 76 rokov. Jeho spoločnosť medzičasom patrí koncernu Volkswagen.
Kalkulačka smrti presne odhalí, ako dlho budete žiť. Pred týmto však odborníci varujú
Experti varujú pred použitím kalkulačky smrti poháňanej umelou inteligenciou.
Video: Medvedica šokovala návštevníkov zoo. Z tohto budú mať deti nočné mory
Deti z konania medvedice ostali zhrozené.
6 zvláštnych prejavov správania na smrteľnej posteli
Ošetrovateľka v hospici sa pri umierajúcich pacientoch stretla s tými najzvláštnejšími druhmi správania. V jednom zo svojich videí hovorí o tých najčastejšie sa vyskytujúcich.
Vďaka týmto trikom nájdete jablká v obchodoch po celý rok
Chémia nám pomáha udržiavať jablká dostupné po celý rok, takže si ich môžete v obchodoch kúpiť prakticky neustále.
5 dôvodov, prečo priťahujete emocionálne nedostupných ľudí
Ak sa konečne chcete vyhnúť ľuďom, ktorí vám neopätujú prejavené city, prestaňte opakovať tieto chyby.