• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 20.9.2020Meniny má Ľuboslav(a)
12°Bratislava

Top potraviny pre zdravé obličky

  • 20:07 27.10.2015
  • Bratislava
Top potraviny pre zdravé obličky

Zdravé obličky sú rovnako dôležité ako zdravé srdce. Ako im ale pomôcť fungovať správne? Okrem dodržiavania pitného režimu ich môžete posilniť aj určitými surovinami. Prečítajte si, ktoré to sú.

Konzumovaním surovín, ktoré sú bohaté na antioxidanty ako flavonoidy, lykopén, vitamín C alebo betakarotén výrazne zlepšíte funkciu obličiek.

Čítajte: 10 nenápadných príznakov ochorenia obličiek

Nadmernej konzumácii niektorých surovín by ste sa ale mali vyhnúť. Ide napríklad o banány kvôli vysokému obsahu draslíka. Tiež nie je vhodné konzumovať veľké množstvá soli, fosforu, oxalátov a šťavelanov.

Červená paprika

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 1 mg sodíka, 88 mg draslíka, 10 mg fosforu

Má výborný pomer vitamínov A, C a B6, vlákniny, kyseliny listovej a lykopénu. Pritom má pomerne malé množstvo látok, ktoré obličky zaťažujú.

Kapusta

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 6 mg sodíka, 60 mg draslíka, 9 mg forsforu

Je plná fytochemikálií, vitamínu C, B6 a K. Rovnako je bohatá na vlákninu a kyselinu listovú.

Karfiol

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 9 mg sodíka, 88 mg draslíka, 20 mg fosforu

Opäť zelenina bohatá na vitamín C, vlákninu a kyselinu listovú.

Cesnak

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 1 mg sodíka, 12 mg draslíka, 4 mg fosforu

Jeho protizápalové a antibakteriálne schopnosti sa zídu aj obličkám. Obličky chráni pred poškodením ťažkými kovmi.

Cibuľa

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 3 mg sodíka, 116 mg draslíka, 3 mg fosforu

Cibuľa obsahuje silné antioxidanty, ktoré pomôžu obličkám pri detoxe a prečistení.

Jablká

  • Obsahujú: Jedno jablko obsahuje 0 mg sodíka, 158 mg draslíka a 10 mg fosforu

Znižujú riziko vzniku infekcie v močových cestách a pomáhajú obličkám s detoxom.

Brusnice

  • Obsahujú: Pol šálky džúsu obsahuje 3 mg sodíka, 22 mg draslíka a 3 mg fosforu

Brusnicu sú dobre známe tým, že chránia obličky pred infekciami a pomáhajú infekcie močových ciest prekonávať. Môžete ich konzumovať vo forme džúsu alebo sušených plodov.

Čučoriedky

  • Obsahujú: Pol šálky obsahuje 4 mg sodíka, 65 mg draslíka a 7 mg fosforu

Opäť ide o ovocie, ktoré je vitamínovou a antioxidačnou bombou. Čučoriedky ochránia obličky hlavne pred zápalovými ochoreniami.

Čítajte: Obličky: 10 častých chýb, ktorými ich ničíme

Čerešne

  • Obsahujú: Pol šálky obsahuje 0 mg sodíka, 160 mg draslíka a 15 mg fosforu

Majú protizápalové účinky a sú plné antioxidantov.

Bielok z vajíčka

  • Obsahuje: Dve bielka obsahujú 7 gramov proteínu, 110 mg sodíka, 108 mg draslíka a 10 mg fosforu

Veľké dávky bielkovín môžu obličkám spôsobiť problémy. Z bielok vajíčka ale získate kvalitný a čistý proteín, s ktorým si telo poradí. Naviac bielka obsahujú aminokyseliny, ktoré sú dôležité pre správne fungovanie obličiek.

Ryby

  • Obsahujú: Zhruba 10 gramov lososa obsahuje 50 mg sodíka, 368 mg draslíka a 274 mg fosforu

Pravidelná konzumácia rýb sa spája so znížením abnormálnej hladiny proteínu v moči. Tým sa opäť chránia obličky.

Olivový olej

  • Obsahuje: Jedna lyžička obsahuje menej ako miligram sodíka, rovnako menej ako miligram draslíka a žiaden fosfor

Je skvelým zdrojom kyseliny olejovej a polyfenolov, ktoré pôsobia protizápalovo a zabraňujú oxidácii. Tým pádom chráni aj obličky pred vznikom ochorení.

Ak máte problémy s obličkami je vhodné vyhľadať lekára a prispôsobiť diagnóze stravu i životný štýl.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DK, top10homeremedies.com, davita.com, Foto: pixabay.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Prečo by ste nemali nosiť tenisky so zahnutou špičkou

Prečo by ste nemali nosiť tenisky so zahnutou špičkou

VČERA - 20:45Zdravie

Nosenie topánok so zdvihnutou špičkou sa môže pretaviť do dlhodobých problémov. Riziko netreba podceniť, varujú podológovia.

Otrava jedlom: 6 jedál, ktoré najčastejšie spôsobujú zvracanie a hnačku

Otrava jedlom: 6 jedál, ktoré najčastejšie spôsobujú zvracanie a hnačku

VČERA - 20:11Zdravie

K otrave jedlom dochádza pri skonzumovaní potravy nakazenej baktériami, vírusmi alebo parazitmi, ktoré v tráviacom trakte spôsobujú ťažkosti. Tieto jedlá ju najčastejšie spôsobujú.

Tieto povahové vlastnosti zvyšujú riziko úmrtia pri infarkte

Tieto povahové vlastnosti zvyšujú riziko úmrtia pri infarkte

VČERA - 19:38Zdravie

U ľudí s týmito povahovými vlastnosťami existuje štatisticky vyššie riziko úmrtia pri opakovanej zástave srdca.

Prečo by ste si po čistení zubov nemali vyplachovať ústa, a ďalšie chyby ústnej hygieny

Prečo by ste si po čistení zubov nemali vyplachovať ústa, a ďalšie chyby ústnej hygieny

18:40 15.09.2020Zdravie

Hoci sa čisteniu zubov venujeme na pravidelnej báze, stále existuje niekoľko chýb, ktorým sa nevyhneme. Toto sú tie najčastejšie z nich.

7 príznakov, ktoré vyrieši jedine terapeut

7 príznakov, ktoré vyrieši jedine terapeut

14:09 15.09.2020Zdravie

Tieto príznaky oznamujú, že nastal čas začať uvažovať nad psychoterapiou.