• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 19.1.2020Meniny má Drahomíra, Mário
Bratislava

Stačia len 4 kešu oriešky denne – takéto zmeny si čoskoro všimnete!

  • 18:03 06.10.2019
  • Bratislava
Stačia len 4 kešu oriešky denne – takéto zmeny si čoskoro všimnete!

O tom, že kešu oriešky by rozhodne nemali chýbať vo vašom jedálničku, vás presvedčí aj týchto 9 benefitov, ktoré získate ich konzumáciou.

Kešu oriešky sú aj v našich končinách známe vďaka horko-sladkej chuti a jedinečnému tvaru. Mnohí z nás si ich občas kúpia ako zdravú alternatívu maškŕt, ale nie každý vie, aké zázraky dokážu s telom narobiť.

Stačí, keď každý deň zjete 4 kešu oriešky, a čoskoro sa dočkáte aj týchto 9 benefitov:

1. Žiarivejšia pokožka

Kešu oriešky obsahujú množstvo antioxidantov a medi, ktoré výrazne prospievajú zdraviu a kráse pokožky. Antioxidanty napríklad redukujú známky starnutia a meď s ďalšími enzýmami produkuje kolagén, ktorý zvyšuje elasticitu pokožky.

2. Menej ochorení

Okrem medi a antioxidantov kešu orechy obsahujú aj veľa zinku. Ten je kľúčový pri vytváraní a vývoji buniek imunitného systému a antioxidačných enzýmov.

Orechy môžu byť zdravé i škodlivé. Viete, ktoré si vybrať?

3. Silnejšie kosti

Len asi 30 gramov kešu orieškov vám dodá 30 percent odporúčanej dennej dávky medi a 20 percent odporúčanej dennej dávky horčíka. Medi môžeme vďačiť aj za to, že podporuje vývoj kostí a spojivových tkanív a horčík sa zas stará o to, aby telo správne vstrebávalo vápnik. Redukuje tiež riziko vzniku osteoporózy.

4. Ochrana očí

V kešu možno nájsť množstvo antioxidantov luteínu a zeaxantínu. Ak oriešky začnete jesť každý deň, obidve tieto látky sa postarajú o to, aby vám dokonale fungoval zrak a aby ste nedostali infekciu. Zeaxantín okrem toho chráni sietnicu pred škodlivými UV lúčmi.

5. Život bez migrén

Migrénu má v niektorých prípadoch na svedomí nedostatok horčíka v organizme a jeho hladinu nič neobnoví lepšie ako kešu oriešky. Ich pravidelná konzumácia tiež dokáže odstrániť bolesti v iných častiach tela a znížiť vysoký tlak.

6. Zdravšie zuby

Kešu orechy obsahujú fenolické zlúčeniny, ktoré dajú do poriadku aj zdravie zubov. Tieto látky zabíjajú škodlivé baktérie, ktoré spôsobujú hnitie zubov a akné.

7. Viac energie

Medzi ďalšie látky, ktoré možno nájsť v kešu orechoch, treba zaradiť aj vitamíny a minerály. Sem patrí napríklad vitamín E, K, B6, meď fosfor, zinok, horčík, železo aj selénium. Každý z nich pomáha udržiavať telo zdravé a funkčné. Vďaka bohatej zásobe týchto látok sa tiež budete cítiť plní energie.

8. Koniec ťažkostiam s váhou

Veda už dávno vyvrátila dlho udržiavaný mýtus o tom, že z orechov sa priberá. Kešu síce obsahujú tuky, ale tie sú zdravé a v primeranom množstve neprispievajú k priberaniu. Horčík z kešu je okrem toho potrebný na regulovanie metabolizmu tukov a sacharidov.

Štúdie dokonca potvrdili, že ľudia, ktorí jedli kešu orechy na pravidelnej báze, chudli rýchlejšie a mali tiež nižšie riziko vzniku obezity. Na záver treba dodať, že orechy sú mimoriadne výživné, vďaka čomu potláčajú pocit hladu.

9. Lesklé vlasy

Opäť za to môže meď – tá vašim vlasom dodá lesk a hladký povrch. Kešu okrem toho stimulujú produkciu melanínu, vďaka čomu vaše vlasy nadobudnú sýtejšiu farbu.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, brightside.me, ndtv.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Búšenie srdca po prebudení: Príčiny zrýchleného tepu v noci

Búšenie srdca po prebudení: Príčiny zrýchleného tepu v noci

DNES - 7:30Zdravie

Vysoká frekvencia tepu po prebudení môže mať jednoduché vysvetlenie. V niektorých prípadoch je však dôvodom na obavy.

9 výživových omylov, kvôli ktorým stále priberáte

9 výživových omylov, kvôli ktorým stále priberáte

VČERA - 20:07Zdravie

Každý by chcel schudnúť rýchlo, ale len málokto si uvedomí, že pri tom môže robiť chyby. Aké sú najlepšie spôsoby ako schudnúť?

4 jedlá, ktorým by ste sa počas menštruácie mali vyhnúť + 6 takých, ktoré by ste mali jesť

4 jedlá, ktorým by ste sa počas menštruácie mali vyhnúť + 6 takých, ktoré by ste mali jesť

VČERA - 19:47Zdravie

Niektoré jedlá vám vedia počas menštruácie priťažiť. Iné zas pomôžu uvoľniť bolesť a potlačiť ďalšie nepríjemné príznaky. Ktoré to sú?

7 dôvodov, prečo vyskúšať pôst, aj keď sa nesnažíte schudnúť

7 dôvodov, prečo vyskúšať pôst, aj keď sa nesnažíte schudnúť

VČERA - 18:20Zdravie

Zdravotné benefity postenia siahajú od zdravého srdca až po pevné svaly. Prečo sa ho oplatí vyskúšať, aj keď nechudnete?

Na toto prekvapivé ochorenie zomrie až 1 z 5 ľudí, je nebezpečnejšie ako rakovina

Na toto prekvapivé ochorenie zomrie až 1 z 5 ľudí, je nebezpečnejšie ako rakovina

20:46 17.01.2020Zdravie

Tento stav si podľa nových odhadov vyžiada viac úmrtí ako rakovina.