• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 6.5.2024Meniny má Hermína
25°Bratislava

Stratou batožiny by sa mal turista zaoberať ešte na letisku

  • 16:03 14.07.2016
  • Bratislava
Stratou batožiny by sa mal turista zaoberať ešte na letisku

Každý prípad stratenej batožiny sa podrobne monitoruje v rámci systému World Tracer Management.

Pri strate, poškodení či vykradnutí batožiny by mal dovolenkár bezprostredne po prílete na letisko kontaktovať ešte v príletovej hale oddelenie reklamácií. Toto je podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej základné pravidlo.

Oddelenie reklamácií býva pritom často podľa jej slov nazývané ako Baggage Claim alebo Lost and Found. Tu turista spíše protokol o danej skutočnosti, takzvaný PIR (Property Irregularity Report).

"Cestujúci zároveň na letisku s protokolom PIR dostane aj informácie o tom, akým spôsobom má kontaktovať leteckú spoločnosť so žiadosťou o náhradu škody, prípadne poisťovňu, ak mal stratu či poškodenie batožiny aj poistené," doplnila Ševčíková.

S protokolom, ktorý letisko vystaví ako potvrdenie o strate, poškodení či vykradnutí batožiny, potom pasažier kontaktuje leteckú spoločnosť či už cez formulár na jej webovej stránke, alebo cez kontaktné centrum.

"Podľa rozsahu škody môže letecká spoločnosť, s ktorou pasažier letel, po uznaní reklamácie preplatiť cestujúcemu buď opravu batožiny, alebo preplatiť kúpu novej batožiny či poskytnúť novú batožinu," vymenovala Ševčíková. Zodpovednosť za poškodenie batožiny teda podľa jej slov nesie letecká spoločnosť, nie letisko.

Ak však cestujúci hneď po prílete nevyhľadá oddelenie reklamácií, ale škodu si všimne dodatočne až doma či v hoteli, mal by už podľa hovorkyne kontaktovať samotnú leteckú spoločnosť, s ktorou letel. A to v lehote, ktorú stanovuje daná letecká spoločnosť vo svojich prepravných podmienkach. Spravidla je to podľa Ševčíkovej do siedmich dní od príletu do destinácie.

Ak sa cestujúcemu batožina stratila, na letisku pri vystavení zápisu o strate zadá aj presnú adresu, na ktorú si želá batožinu doručiť. "Za vyhľadanie a doručenie batožiny zodpovedá letecká spoločnosť, batožinu teda cestujúcemu doručí na zadanú adresu na vlastné náklady," opísala.

Každý prípad stratenej batožiny sa podľa je slov podrobne monitoruje v rámci systému World Tracer Management. "Ide o počítačový systém, ktorý pomáha pri pátraní po batožine po celom svete," vysvetlila Ševčíková. Spravidla sa väčšina nedoručených batožín podľa nej nájde do niekoľkých hodín.

"Závisí teda od podmienok leteckých spoločností, či pasažierom ponúkajú v prípade straty kufra náhradné balíčky so základnými hygienickými potrebami alebo finančnú hotovosť na kúpu základných potrieb, alebo takúto službu neposkytujú," doplnila.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Kalkulačka smrti presne odhalí, ako dlho budete žiť. Pred týmto však odborníci varujú

Kalkulačka smrti presne odhalí, ako dlho budete žiť. Pred týmto však odborníci varujú

VČERA - 20:47Zaujímavosti

Experti varujú pred použitím kalkulačky smrti poháňanej umelou inteligenciou.

6 zvláštnych prejavov správania na smrteľnej posteli

6 zvláštnych prejavov správania na smrteľnej posteli

VČERA - 19:53Zaujímavosti

Ošetrovateľka v hospici sa pri umierajúcich pacientoch stretla s tými najzvláštnejšími druhmi správania. V jednom zo svojich videí hovorí o tých najčastejšie sa vyskytujúcich.

Vďaka týmto trikom nájdete jablká v obchodoch po celý rok

Vďaka týmto trikom nájdete jablká v obchodoch po celý rok

VČERA - 19:32Zaujímavosti

Chémia nám pomáha udržiavať jablká dostupné po celý rok, takže si ich môžete v obchodoch kúpiť prakticky neustále.

5 dôvodov, prečo priťahujete emocionálne nedostupných ľudí

5 dôvodov, prečo priťahujete emocionálne nedostupných ľudí

VČERA - 12:40Zaujímavosti

Ak sa konečne chcete vyhnúť ľuďom, ktorí vám neopätujú prejavené city, prestaňte opakovať tieto chyby.