• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 6.5.2025Meniny má Hermína
Bratislava

Rezort dopravy i NDS chcú pre Triblavinu nájsť s obyvateľmi kompromis

  • 18:47 19.05.2016
  • Bratislava
Rezort dopravy i NDS chcú pre Triblavinu nájsť s obyvateľmi kompromis

NDS začiatkom mája zverejnila komplexnú dokumentáciu ku križovatke Triblavina, ktorá má verejnosti poskytnúť odborný pohľad, prečo sa pôvodne navrhované riešenie mení.

Ministerstvo dopravy i Národná diaľničná spoločnosť (NDS) chcú pre diaľničnú križovatku Triblavina pokračovať v rokovaniach s verejnosťou, ktoré by pomohli nájsť riešenia na zlepšenie dopravnej situácie v tejto lokalite. Po dnešnom rokovaní parlamentného hospodárskeho výboru to uviedol štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček s tým, že chápu aktivity ľudí, ktorí majú pripomienky k Triblavine, alebo navrhujú iné dopravné riešenia. "Vždy im je a bude vytvorený priestor," podotkol.

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov. Podľa Stromčeka k tejto zmene NDS pristúpila na základe nových dopravných prieskumov. "Chceme, aby tam bola priepustnosť. Sú tam hneď vedľa seba dve križovatky na diaľnici. Nie je možne pripojiť každú jednu obec na diaľnicu. Toľko križovatiek sa stavať nedá," skonštatoval.

Ako spresnil, v tejto lokalite vznikne križovatka Blatné, Triblavina či Ivanka sever. "Dôjde tam k výraznému zlepšeniu dopravnej infraštruktúry," tvrdí Stromček. Podľa neho to však neznamená, že budú vyriešené všetky "boľačky" tohto regiónu.

Zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 a križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013, sú z dnešného rokovania sklamaní. Ako tvrdia, doteraz nevedia, prečo k zmenám došlo. "Medzi Bratislavou a Trnavou je naprojektovaných 11 zjazdov pre priľahlé regionálne cesty. Dnes je to zredukované. V našej lokalite Chorvátsky Grob, Ivanka pri Dunaji, Vajnory, Bernolákovo nám berú z troch zjazdov dva a robia len jeden," upozornil starosta bratislavských Vajnôr a zástupca petície Ján Mrva.

Petičnému výboru nie sú známe žiadne kroky, ktoré by kompenzovali túto redukciu. O kompromisných návrhoch zo strany NDS či rezortu dopravy nevie, no upozorňuje, že ak by k nim došlo, bolo by potrebné dodržať zákon, zmeniť územný plán Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a celý proces by sa tak vrátil na začiatok. "Chceme, aby pokračoval legitímny proces výstavby, ktorý bol schválený v roku 2013," uviedol Mrva s tým, že zvažujú formy verejného protestu na podporu petície a kroky v trestnoprávnej rovine či podanie podnetu na prokuratúru.

Pre zmeny v križovatke Triblavina podali zástupcovia petície v apríli podnet už na Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Požadujú v ňom, aby úrady preskúmali zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať.

NDS začiatkom mája zverejnila komplexnú dokumentáciu ku križovatke Triblavina, ktorá má verejnosti poskytnúť odborný pohľad, prečo sa pôvodne navrhované riešenie mení. NDS však ešte na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave. Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa NDS nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste.

Pre TASR zároveň spoločnosť uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," uviedla NDS. Navrhované technické riešenie podľa nej súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcimi úsekmi medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
PS: Fico od EÚ žiada jednotnú odpoveď na clá, jej jednotu ale zrádza

PS: Fico od EÚ žiada jednotnú odpoveď na clá, jej jednotu ale zrádza

VČERA - 20:16Ekonomické

Premiér Robert Fico od EÚ žiada jednotnú odpoveď na americké clá, sám ale jej jednotu plánovanou návštevou Moskvy zrádza.

Krátky vyzýva Tarabu, aby zverejnil podklady k posudzovaniu vplyvov baterkárne

Krátky vyzýva Tarabu, aby zverejnil podklady k posudzovaniu vplyvov baterkárne

VČERA - 18:19Ekonomické

Taraba v minulosti priznal, že dokumentácia projektu vykazuje nízku kvalitu.

Europoslanci z PS vyzvali inštitúcie EÚ vyšetriť zneužívanie fondov na Slovensku

Europoslanci z PS vyzvali inštitúcie EÚ vyšetriť zneužívanie fondov na Slovensku

VČERA - 17:03Ekonomické

Yar sa v súvislosti s touto témou v pondelok prihlásila do rozpravy v pléne europarlamentu, aby situáciu predostrela ostatným členom zákonodarného zboru EÚ.

Odborári prídu v rámci druhého konsolidačného balíka s vlastnými opatreniami

Odborári prídu v rámci druhého konsolidačného balíka s vlastnými opatreniami

VČERA - 15:50Ekonomické

Vláda zapojila do prípravy druhého konsolidačného balíka na budúci rok aj odborárov, ktorí majú prísť s vlastnými opatreniami.

Analytik: Efekt Trumpových ciel už vidieť aj na číslach k HDP

Analytik: Efekt Trumpových ciel už vidieť aj na číslach k HDP

VČERA - 15:48Ekonomické

Hospodársky rast eurozóny v úvode tohto roka priniesol pozitívne čísla, keď bol o niečo vyšší, než očakával trh.