Dodávky ŠKODA na vysokých úrovniach aj v novembri
- 10:40 11.12.2015
- BRATISLAVA
ŠKODA v novembri 2015 dodala zákazníkom na celom svete 89 000 automobilov (november 2014: 90 200 automobilov; mínus 1,4 %). Rast dosiahla automobilka aj v západnej a strednej Európe. Napätá situácia na ruskom trhu však brzdí predaj automobilov ŠKODA. V Číne a vo východnej Európe (bez Ruska) dosiahli predaje značky ŠKODA úroveň novembra minulého roka. Dodávky modelu ŠKODA Fabia v Európe vzrástli o 44 %, ŠKODA Superb si polepšila dokonca o 47,3 %. Na Slovensku zaznamenala ŠKODA v novembri medziročný rast 9,58 % a trhový podiel na úrovni 20,90 %. Tohtoročné predaje už v novembri prekročili hranicu 15 030 predaných automobilov, ktorá predstavuje celkový predaj značky ŠKODA v roku 2014.
V západnej Európe dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 33 600 automobilov
(november 2014: 33 000 ; plus 1,8 %). V Nemecku vzrástol predaj o 11,8 % na 13 600 automobilov (november 2014: 12 100). ŠKODA je tak na nemeckom trhu aj naďalej suverénne najsilnejšou zahraničnou značkou. Dvojciferným tempom rástla značka ŠKODA vo Švédsku (1 500 automobilov; plus 14,5 %), Portugalsku (300 automobilov; plus 14,1 %) a v Írsku (100 automobilov; plus 107,5 %).
Na celkovo klesajúcom ruskom trhu dodala ŠKODA v novembri svojim zákazníkom 4 700 automobilov (november 2014: 7 600 automobilov; mínus 38,7 %). Vo východnej Európe mimo Ruska sa v novembri pre niektorý z automobilov značky ŠKODA rozhodlo 2 900 zákazníkov (november 2014: 3 000; mínus 1,3 %). Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA v Rumunsku (1 000 automobilov; plus 28,2 %), Srbsku (500 automobilov; plus 25,3 %), Bulharsku (200 automobilov; plus 24,1 %) a v Bosne (100 automobilov; plus 10,7 %).
V strednej Európe si ŠKODA v novembri polepšila o 16,8 % na 15 000 automobilov (november 2014: 12 800). Na domácom českom trhu zvýšila značka svoje predaje o 18,3 % na 7 700 automobilov (november 2014: 6 500), v Maďarsku (1 000 automobilov; plus 45,3 %), v Slovinsku (500 automobilov; plus 24,3 %) a v Chorvátsku (200 automobilov, plus 35,2 %).
Tohtoročné predaje značky ŠKODA na Slovensku už v novembri prekročili hranicu 15 030 predaných automobilov (január - november 2015: 15 070), ktorá predstavuje celkový predaj značky ŠKODA v roku 2014. ŠKODA tak bude atakovať nové predajné maximá za posledné roky. Na Slovensku značka v novembri zaznamenala 1 453 registrácií nových automobilov v kategórii M1. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to predstavuje nárast o 9,58 % (november 2014: 1 326) a trhový podiel 20,90 %. V prvých jedenástich mesiacoch roka si ŠKODA udržuje medziročný dvojciferný rast na úrovni 10,32 %. Najžiadanejším automobilom Slovákov bola v novembri ŠKODA Fabia s počtom 509 kusov (hatchback 233 kusov + kombi 276 kusov).
V Číne dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 26 800 automobilov a dosiahla tak úroveň minulého novembra (26 800). Pozitívny vývoj odbytu dosiahli modely ŠKODA Octavia a ŠKODA Yeti. V Indii dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 1 100 automobilov, po 1 200 automobiloch v novembri minulého roka (mínus 4 %). S 1 800 predanými automobilmi v Izraeli si automobilka oproti novembru minulého roka polepšila o 9,9 %. Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA v Austrálii (400 automobilov; plus 12,8 %) a na Taiwane (400 automobilov; plus 122,4 %).
Dodávky automobilov značky ŠKODA zákazníkom v novembri 2015 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (35 700; -2,1%)
ŠKODA Fabia (17 100; +36,0%)
ŠKODA Rapid (15 600; -18,1%)
ŠKODA Superb (8 900; +21,7%)
ŠKODA Yeti (8 700; +0,1%)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 2 800; -16,8%)
Vojak Švejk víta hráčov na palube lodí vo World of Warships
V obľúbenej online hre sa objavil legendárny vojak Švejk s hlasom herca Michala Holána.
Profesionálna starostlivosť o vlasy ako od kaderníka? Len so značkou Remington
Značka Remington je lídrom na trhu v oblasti starostlivosti o vlasy v mnohých krajinách sveta, vrátane Slovenska.
Aká je budúcnosť fotovoltických panelov?
Fotovoltika je spôsob, ako meniť slnečné žiarenie priamo na elektrickú energiu. Práve tento proces sa stal kľúčovým v boji proti klimatickým zmenám a hľadaniu alternatívnych zdrojov energie.
Kúpele doma? Odpoveďou je sprchový set
Práca s energiou ľudského tela nie je len ezoterickou špecialitou.
Ako na efektívnu správu skladu: týmto chybám sa vyhnite
Keď vám sklad nefunguje dobre, pripravujete sa o dosť veľa peňazí. V článku sa zameriame na typické situácie, kedy firmám peniaze unikajú, a pozrieme sa, ako sa dajú riešiť.