• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 19.10.2019Meniny má Kristián
Bratislava

Takto vám orechy pomôžu žiť dlhšie

  • 19:35 22.07.2015
  • Bratislava
Takto vám orechy pomôžu žiť dlhšie

Jednou z najhorších vecí na nízkotučných diétach je, že ľudia sa kvôli nim vyhýbajú orechom. Aj keď je pravda, že orechy sú kalorická potravina s vysokým obsahom tuku a bielkovín, nemusí to nutne znamenať, že sú nezdravé.

Mnoho výskumov ukazuje, že orechy patria medzi najzdravšie potraviny. Sú skvelou súčasťou vyváženej stravy a sú vhodné pre ľudí s radom zdravotných problémov, vrátane cukrovky, srdcových chorôb a ďalších chronických chorôb. Poďme sa pozrieť na niekoľko výskumov o výhodách pridávania orechov do stravy.

Nedávne a minulé štúdie

Jedna nedávna štúdia bola vykonaná na Maastrichtskej univerzite v Nemecku. Táto štúdia zistila, že tí, ktorí denne konzumujú orechy (minimálne 10g) majú znížené riziko mnohých vážnych chronických ochorení. Presnejšie povedané, pravidelná konzumácia orechov znižuje riziko vzniku cukrovky o 30 percent, rakoviny o 39 percent a degeneratívnych neurologických porúch, ako je Alzheimerova choroba a Parkinsonova choroba o priepastných 45 percent.

Aj staršie štúdie zdôraznili výhody konzumácie orechov. Dlhodobá štúdia vykonaná na Harvard University sledovala pacientov po dobu 30 rokov. Štúdia zistila, že tí, ktorí konzumovali orechy na dennej báze mali o 20 percent menšiu pravdepodobnosť, že zomrú z akéhokoľvek dôvodu, než tí, ktorí nemali také vysoké množstvo orechov v ich strave.

V inej štúdii publikovanej v časopise Annals of Internal Medicine vedci zistili, že strava bohatá na orechy u žien bola spojená nielen dlhšou životnosťou, ale aj menšou pravdepodobnosťou vývinu chronických chorôb.

Prečo sú orechy tak zdravé?

Orechy sú teraz považované za dôležitú súčasť zdravej výživy, kvôli ich zloženiu. Majú vysoký podiel zdravých tukov a bielkovín, a obsahujú niektoré neškrobové sacharidy, ktoré sú vynikajúcou voľbou pre ľudí, ktorí majú diabetes alebo sú obézni.

Sú tiež bohaté na aminokyselinu s názvom L-arginín, ktorá môže podporovať zdravie ciev okolo srdca, a tým aj samotné srdce. Sú tiež bohatým zdrojom vitamínov, minerálov a vlákniny. Takže sa nemusíte báť a doprajte si hŕstku vlašských, alebo pekanových orechov, alebo si pridajte mandle do ranných ovsených vločiek.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: info.sk, TM, healthland.time.com, qz.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ako liečiť depresiu: Stačí jesť tieto jedlá po dobu 3 týždňov

Ako liečiť depresiu: Stačí jesť tieto jedlá po dobu 3 týždňov

19:18 17.10.2019Zdravie

Aj strava dokáže urobiť výrazne pomôcť psychike.

Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

19:26 16.10.2019Zdravie

Tento vitamín chýba až štvrtine obyvateľstva.

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

8:35 16.10.2019Zdravie

Niektoré náhle zmeny v stravovacích návykoch môžu byť prvotným príznakom smrteľnej diagnózy.

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

19:08 15.10.2019Zdravie

Ak vo vašej strave zabezpečíte správne typy a pomer esenciálnych mastných kyselín, môžete zabrániť nepriaznivému zdravotnému stavu.

Aký je rozdiel medzi fajčením pár cigariet denne a fajčením celého balíčka?

Aký je rozdiel medzi fajčením pár cigariet denne a fajčením celého balíčka?

20:01 14.10.2019Zdravie

Vyfajčiť denne pár cigariet je z finančného hľadiska prijateľnejšia voľba. Dá sa to povedať aj o zdraví?