• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 22.1.2021Meniny má Zora
10°Bratislava

Takto vám orechy pomôžu žiť dlhšie

  • 19:35 22.07.2015
  • Bratislava
Takto vám orechy pomôžu žiť dlhšie

Jednou z najhorších vecí na nízkotučných diétach je, že ľudia sa kvôli nim vyhýbajú orechom. Aj keď je pravda, že orechy sú kalorická potravina s vysokým obsahom tuku a bielkovín, nemusí to nutne znamenať, že sú nezdravé.

Mnoho výskumov ukazuje, že orechy patria medzi najzdravšie potraviny. Sú skvelou súčasťou vyváženej stravy a sú vhodné pre ľudí s radom zdravotných problémov, vrátane cukrovky, srdcových chorôb a ďalších chronických chorôb. Poďme sa pozrieť na niekoľko výskumov o výhodách pridávania orechov do stravy.

Nedávne a minulé štúdie

Jedna nedávna štúdia bola vykonaná na Maastrichtskej univerzite v Nemecku. Táto štúdia zistila, že tí, ktorí denne konzumujú orechy (minimálne 10g) majú znížené riziko mnohých vážnych chronických ochorení. Presnejšie povedané, pravidelná konzumácia orechov znižuje riziko vzniku cukrovky o 30 percent, rakoviny o 39 percent a degeneratívnych neurologických porúch, ako je Alzheimerova choroba a Parkinsonova choroba o priepastných 45 percent.

Aj staršie štúdie zdôraznili výhody konzumácie orechov. Dlhodobá štúdia vykonaná na Harvard University sledovala pacientov po dobu 30 rokov. Štúdia zistila, že tí, ktorí konzumovali orechy na dennej báze mali o 20 percent menšiu pravdepodobnosť, že zomrú z akéhokoľvek dôvodu, než tí, ktorí nemali také vysoké množstvo orechov v ich strave.

V inej štúdii publikovanej v časopise Annals of Internal Medicine vedci zistili, že strava bohatá na orechy u žien bola spojená nielen dlhšou životnosťou, ale aj menšou pravdepodobnosťou vývinu chronických chorôb.

Prečo sú orechy tak zdravé?

Orechy sú teraz považované za dôležitú súčasť zdravej výživy, kvôli ich zloženiu. Majú vysoký podiel zdravých tukov a bielkovín, a obsahujú niektoré neškrobové sacharidy, ktoré sú vynikajúcou voľbou pre ľudí, ktorí majú diabetes alebo sú obézni.

Sú tiež bohaté na aminokyselinu s názvom L-arginín, ktorá môže podporovať zdravie ciev okolo srdca, a tým aj samotné srdce. Sú tiež bohatým zdrojom vitamínov, minerálov a vlákniny. Takže sa nemusíte báť a doprajte si hŕstku vlašských, alebo pekanových orechov, alebo si pridajte mandle do ranných ovsených vločiek.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: info.sk, TM, healthland.time.com, qz.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Toto je najzdravší spôsob chôdze

Toto je najzdravší spôsob chôdze

DNES - 11:50Zdravie

Aj dôvod, pre ktorý kráčate, dokáže odhaliť stav vášho zdravia.

Deti, ktoré toto robili v detstve, majú nižšie riziko depresie

Deti, ktoré toto robili v detstve, majú nižšie riziko depresie

VČERA - 11:13Zdravie

Deti, ktoré sa v detstve venovali tejto aktivite, zvyknú byť v dospelosti šťastnejšie.

Liek na demenciu máte na dosah, skrýva sa v týchto potravinách

Liek na demenciu máte na dosah, skrýva sa v týchto potravinách

8:26 20.01.2021Zdravie

Dva rastlinné extrakty zabraňujú hromadeniu amyloidu beta v mozgu.

Toto je najlepšie cvičenie pre kardiovaskulárne zdravie, pri ktorom sa nemusíte zadýchať

Toto je najlepšie cvičenie pre kardiovaskulárne zdravie, pri ktorom sa nemusíte zadýchať

7:14 18.01.2021Zdravie

Tento druh cvičenia znižuje problémy s krvným tlakom a obehom u dospelých s obezitou.

Tento typ hudby výrazne znižuje epileptické záchvaty

Tento typ hudby výrazne znižuje epileptické záchvaty

6:38 18.01.2021Zdravie

Pomocou hudby je možné znížiť frekvenciu epileptických záchvatov.