• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 2.5.2025Meniny má Žigmund
15°Bratislava

Reklám je v TV viac, zaujať chcú najmä banky a operátori

  • 6:14 31.01.2015
Reklám je v TV viac, zaujať chcú najmä banky a operátori

Diváci mohli v minulom roku vidieť v celoštátnych slovenských televíziách takmer 6090 hodín komerčných spotov a sponzorských odkazov. Ak by ich nepretržite vysielala jedna stanica, o program by mala postarané 254 dní. Celkovo sa na obrazovkách vystriedalo 960 tisíc reklám. Ich priemerná dĺžka bola 23 sekúnd.

Prvenstvo v reklamách patrí Telekomu

Ako ďalej vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamy zaberajú z vysielacieho času čoraz viac priestoru. Medziročne stúpol počet hodín reklám o desať percent, a to aj napriek tomu, že skončila jedna stanica. Priamo úmerne tomu vzrástli aj reklamné výdavky, ktoré sa medziročne zvýšili o 5,5 percenta, zadávatelia počas uplynulého roka preinvestovali v televíziách viac ako 748 miliónov eur.

Tromi najväčšími zadávateľmi televíznej reklamy boli mobilní operátori, prvenstvo má Slovak Telekom, nasleduje Orange a O2. Do prvej desiatky sa dostali aj Unilever, Henkel, Lidl, Slovenská sporiteľňa, COTY, Poštová banka a Prima Banka. "TOP 10 zadávateľov TV reklamy minulo 28 percent celkových výdavkov do reklamy v televízii," konštatuje TNS. Spoločnosť vychádzala pri monitoringu výdavkov z oficiálnych cenníkov.

Rekordérom v počte reklám sa stala stanica Plus

Vo všeobecnosti najviac peňazí zadávatelia investovali do reklamy bánk a bankových produktov, nasledovali služby mobilných operátorov, na treťom mieste boli lieky, o priečku nižšie automotive a päticu uzatvárali maloobchodné reťazce. Týchto päť kategórií malo na celkových reklamných výdavkoch 48-percentný podiel.

Najviac spotov, až 3425, odvysielali televízie deviateho októbra 2014. V prime time mala v tento deň RTVS kvalifikačný zápas na EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza vysielala Búrlivé víno a JOJ Panelák. Rekordérom v počte reklám v jednom bloku sa stala stanica Plus. Počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom, odvysielala v bloku 32 spotov v dĺžke 12 minút. Najdrahší spot minulého roka zase vysielala JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Išlo o 45 sekundovú reklamu na Orange.

Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Šefčovič: EÚ ponúkne Spojeným štátom zvýšenie nákupu o 50 miliárd eur

Šefčovič: EÚ ponúkne Spojeným štátom zvýšenie nákupu o 50 miliárd eur

DNES - 7:26Ekonomické

Európska únia chce zvýšiť nákup amerického tovaru o 50 miliárd eur (56,5 miliardy dolárov) v záujme zmiernenia vzájomného obchodného napätia.

Trump: USA získajú z dohody o nerastoch s Ukrajinou viac ako 350 miliárd dolárov

Trump: USA získajú z dohody o nerastoch s Ukrajinou viac ako 350 miliárd dolárov

VČERA - 12:01Ekonomické

Americký prezident Donald Trump očakáva, že dohoda o nerastných surovinách s Ukrajinou môže Spojeným štátom priniesť príjmy vo výške viac ako 350 miliárd dolárov (307,75 miliardy eur).

SKDP: Podnikateľom sa tento rok zmenili niektoré pravidlá pri finančnom lízingu

SKDP: Podnikateľom sa tento rok zmenili niektoré pravidlá pri finančnom lízingu

VČERA - 11:32Ekonomické

Finančný lízing je obľúbeným spôsobom, ako firmy financujú nákup osobných a nákladných vozidiel, strojov, technológií či nehnuteľností.

Výpadok elektriny v Španielsku spôsobil straty za približne 1,6 miliardy eur

Výpadok elektriny v Španielsku spôsobil straty za približne 1,6 miliardy eur

19:31 30.04.2025Ekonomické

Rozsiahly výpadok elektrickej energie, ktorý zasiahol v pondelok Španielsko, spôsobil hospodárske škody v celkovej výške približne 1,6 miliardy eur.

Wang I: Peking neustúpi, ak sa Washington rozhodne pokračovať v colnej vojne

Wang I: Peking neustúpi, ak sa Washington rozhodne pokračovať v colnej vojne

18:19 30.04.2025Ekonomické

Peking neustúpi, ak sa Washington rozhodne pokračovať v colnej vojne, zdôraznil v stredu čínsky minister zahraničných vecí Wang I.