ŠKODA AUTO vyrába nové trojvalcové benzínové motory
- 17:20 02.06.2014
- BRATISLAVA

ŠKODA vyrába vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi nové trojvalcové benzínové motory. Agregát 1,0 MPI série EA 211 sa vyrába v dvoch výkonových stupňoch (44 a 55 kW), boduje nízkou hmotnosťou, spotrebou a nízkymi emisiami.
Modelový rad motorov EA 211 koncernu Volkswagen obsahuje troj a štvorvalcové benzínové motory v štyroch objemových variantoch od 1,0 do 1,6 litra. Benzínové motory 1,2 a 1,4 TSI série EA 211 vyrába ŠKODA už od konca roku 2012. Závod rozširuje v Mladej Boleslavi túto výrobu o agregát 1,0 MPI. Skratka MPI znamená Multi Point Injection. Nový agregát budú používať malé a kompaktné vozidlá značiek ŠKODA, SEAT a Volkswagen.
Nový trojvalcový motor zaujme svojimi nízkymi hodnotami spotreby, emisií a tiež nízkou hmotnosťou. Navyše je motor 1,0 MPI vďaka svojmu širokému spektru využiteľných otáčok a zaťaženia spoľahlivý, robustný a mimoriadne dynamický už pri nízkych otáčkach. To sú vlastnosti, ktoré prinášajú mnoho výhod najmä v mestskej premávke. Motor spĺňa prísnu emisnú normu EU 6 a je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).
Výrobou motora 1,0 MPI potvrdzuje ŠKODA opäť vysokú kompetenciu vo vývoji a výrobe agregátov. Popri motoroch TSI a MPI série EA 211 sa v ŠKODA AUTO už od roku 2001 vyrábajú agregáty 1,2 HTP série EA 111. Začiatkom mája vyrobila ŠKODA AUTO trojmiliónty motor 1,2 HTP.
V oblasti výroby komponentov sa ŠKODA zameriava na produkciu prevodoviek. V Mladej Boleslavi spoločnosť vyrába prevodovky radov MQ 200 a MQ/SQ 100. V závode Vrchlabí sa vyrába automatická dvojspojková prevodovka DQ 200.
V najbližších rokoch chce ŠKODA svoju kompetenciu pre výrobu motorov a agregátov ďalej rozširovať, a preto v súčasnosti buduje centrum pre testovanie motorov vo vývojovom stredisku v Česane pri Mladej Boleslavi. Len do tohto projektu investuje ŠKODA AUTO spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. V súčasnej dobe je to najväčšia investícia do vývoja v Českej republike.
Výroba motorov začala v Mladej Boleslavi už v roku 1899. Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku venoval výrobe bicyklov, vybavili jeho zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement (L&K) prvýkrát bicykel pomocným motorom a vznikla takzvaná motocykleta. Pre pohon týchto jednostopových vozidiel sa vtedy vyrábali jednovalcové motory s výkonom 1,25 alebo 1,75 konských síl.
Míľniky výroby motorov značky ŠKODA pre koncern Volkswagen
1997
ŠKODA dodáva do koncernu Volkswagen prvý motor: benzínový agregát s objemom 1,0 l a výkonom 37 kW (50 k).
2001
Začiatok výroby motora 1,2 HTP (EA 111)
2009
Začiatok výroby motora 1,2 TSI (EA 111)
2012
Slávnostný začiatok výstavby nového centra pre testovanie agregátov v Česaně
Začiatok výroby nových motorov 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211)
2014
Začiatok výroby motora 1,6 MPI (EA 211)
Výroba jubilejného trojmiliónteho motora 1,2 HTP
Začiatok výroby motora 1,0 MPI (EA 211)

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?