Fiasko súčasnej Fabie RS stopne vývoj novej Fabie RS
Autosalóny sú pre novinárov vhodným miestom vydolovať z pohlavárov automobiliek často neverejné, či dokonca aj tajné informácie.
Prakticky všetci, ktorým auto nie je len prepravný prostriedok a nákupný vozík by po dvoch generáciách ostrých Fabii RS očakávali, že na trh príde tretia generácia. Zdá sa, že pravda je presne opačná.
Prvá generácia dízlovej Fabie RS bola všade v Európe vcelku hit. Inovátorský prístup Škody k pojmu hothatch použitím nafťáku tam, kde "všetci" pchali benzín vyhralo Fabii RS mnoho fanúšikov. Výkonný a ľahko čipovateľný 1.9 TDI síce nemal ani zvuk, ani hladkosť chodu.
S veľkou váhou nad prednou nápravou nepatrila Fabia RS I ani k etalónom jazdných vlastností. No za dané peniaze a prevádzkové náklady to bola veľmi hodnotná alternatíva pre všetkých vyznavačov naftových motorov. Fabia RS I sa predávala dobre dokonca aj v krajinách ako GB, kde boli dieselové motory v osobných autách terčom posmeškov a na okraji záujmu.
Už sme vás opakovane informovali o tom, že Škoda musela (azda po prvýkrát v histórii) ukončiť výrobu niektorého zo svojich modelov pre totálny nezáujem predčasne. V tomto pripadá prvenstvo Fabii RS II. Že jej dizajn nepatrí medzi najvydarenejšie (a ani športové doplnky modelu RS ju veľmi nezmenili) by pre mnohých, ktorým sa vraj páči asi nebol zásadný problém. Pre Fabiu RS II bola vražedná práve kombinácia s 1,4 twinpower motorom (kompresor turbo) a jedine 7-stupňová prevodovka DSG III . Fabia RS II totálne stratila jedinečnosť. Tento hnací agregát ponúka koncern VW aj v modeloch Audi A1 1.4 TFSI STR, Polo GTI a Seat Ibiza Cupra. A ak si aj nemyslíte, že Fabia je nepekná, snáď uznáte, že každé z troch spomenutých koncernových áut je oveľa krajšie :)
Výsledok dumania kravaťákov v manažmente je však presne opačný ako by sme si mnohí želali. Namiesto toho, aby sa vrátili k tomu, čo pred 10 rokmi fungovalo radšej dospeli k rozhodnutiu, že tretia generácia Fabie model RS nedostane. Jedinými modelmi RS v ponuke Škody teda ostanú Octavia RS liftback a Octavia RS Combi s možnosťou voľby prepĺňaného dvojlitra na benzín, alebo naftu. Vrcholom ponuky Fabie III majú byť trblietky a nálepky v podobe naozaj zaujímavých verzií Monte Carlo. Tieto modely má Škoda čoskoro ponúknuť aj pre typy Rapid a predstavte si aj Yeti.
Autor: topspeed.sk
Automobilka Honda hlási strmý nárast zisku za uplynulý rok 2023/2024
Japonská automobilka Honda vykázala strmý nárast zisku za uplynulý rok 2023/2024 až o 70 %, keďže predaj jej vozidiel sa zvýšil a slabý jen posilnil príjmy zo zahraničia.
Čínska automobilka BYD vykázala najslabší rast zisku od roku 2022
Čínsky výrobca elektrických áut BYD oznámil za 1. štvrťrok tohto roka rast zisku o viac než desatinu, tempo rastu je však najslabšie od roku 2022.
V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut
Predaj elektrických áut v roku 2024 výrazne vzrastie aj napriek zložitým podmienkam na niektorých trhoch.
Tesla znížila ceny na viacerých kľúčových trhoch
Americký výrobca elektrických áut počas uplynulého víkendu znížil ceny na viacerých dôležitých trhoch vrátane Číny a Nemecka.
Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily
Americký výrobca elektromobilov Tesla sa údajne pripravuje na prepustenie až 20 % pracovnej sily.