V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut
Predaj elektrických áut v roku 2024 výrazne vzrastie aj napriek zložitým podmienkam na niektorých trhoch.
Predpokladá to Medzinárodná agentúra pre energetiku (IEA), ktorá zverejnila v utorok svoju novú prognózu.
V tomto roku by sa na celom svete malo predať 17 miliónov elektromobilov, zatiaľ čo v roku 2023 ich bolo 14 miliónov. Znamenalo by to, že každý piaty automobil predaný v roku 2024 bude elektrický, vďaka čomu sa ešte viac zníži dopyt po rope v cestnej doprave. Približne 10 miliónov týchto vozidiel by sa malo podľa IEA predať v Číne, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete.
Nestabilné ceny batérií, vysoká inflácia a postupné rušenie nákupných stimulov v niektorých krajinách vyvolali obavy o rast odvetvia, globálny predaj napriek tomu zostáva silný, uviedla IEA. V prvom štvrťroku tohto roka celosvetové predaje v medziročnom porovnaní vzrástli o 25 %. V Spojených štátoch by mali elektromobily v roku 2024 zodpovedať za približne jedno z deviatich novoregistrovaných vozidiel. V Európe by tvorili zhruba štvrtinu nových predajov, zatiaľ čo v Číne takmer polovicu. Brzdou rastu v Európe je najmä postupné ukončovanie dotácií v niektorých krajinách, uviedla EIA.
V Európe a Spojených štátoch zostávajú autá so spaľovacími motormi cenovo dostupnejšie ako elektrické modely, zatiaľ čo v Číne boli takmer dve tretiny elektrických áut predaných v minulom roku lacnejšie ako tradičné vozidlá. „Elektromobily vo všeobecnosti zlacňujú, pretože ceny batérií klesajú, konkurencia sa zintenzívňuje a výrobcovia automobilov dosahujú úspory z rozsahu,“ uzavrela IEA.
Porsche zmierňuje plány v oblasti prechodu na elektromobilitu
Nemecký výrobca luxusných automobilov Porsche očakáva, že prechod na elektromobily mu bude trvať dlhšie, než si pôvodne naplánoval.
Globálny predaj elektrických vozidiel vzrástol v júni o 13 %
Globálny predaj plne elektrických a plug-in hybridných vozidiel vzrástol v júni 2024 medziročne o 13 % vďaka zvýšenému dopytu v Číne, zatiaľ čo v Európe klesol.
BMW žiada od Európskej komisie, aby pre v Číne vyrábané elektrické Mini platili nižšie clá
Nemecká automobilka BMW požiadala Európsku komisiu, aby pre dovoz jej elektrického vozidla Mini vyrábaného v Číne stanovila nižšie clá.
Čína a EÚ sa dohodli na začatí rozhovorov o zavedení ciel na elektromobily
Čína a Európska únia (EÚ) sa dohodli na začatí rozhovorov o plánovanom zavedení ciel na elektrické vozidlá čínskej výroby v Európe.
Šéf BMW kritizoval rozhodnutie EK zaviesť clá na čínske elektromobily
Šéf nemeckej automobilky BMW Oliver Zipse skritizoval rozhodnutie Európskej komisie zaviesť od júla dovozné clá na čínske elektrické vozidlá.