Porsche zmierňuje plány v oblasti prechodu na elektromobilitu
Nemecký výrobca luxusných automobilov Porsche očakáva, že prechod na elektromobily mu bude trvať dlhšie, než si pôvodne naplánoval.
Na základe skorších plánov automobilky mali do roku 2030 tvoriť 80 % dodávok plne elektrické modely. V roku 2023 bol tento podiel len 12,7 %. Spoločnosť v pondelok oznámila, že dosiahnutie pôvodne stanoveného cieľa teraz viaže na dopyt zákazníkov a vývoj v odvetví elektromobility. „Prechod na elektromobily trvá dlhšie, ako sme si mysleli pred piatimi rokmi,“ uviedlo Porsche vo vyhlásení.
Popredné európske automobilky od Mercedes-Benz po Renault v posledných mesiacoch varovali, že ciele, ktoré si v posledných rokoch stanovili v oblasti predaja plne elektrických vozidiel v nasledujúcom desaťročí, boli príliš ambiciózne, keďže zákazníci sa stále zdráhajú prejsť na novú technológiu.
Porsche v tomto roku zatiaľ zápasí s nízkym predajom elektrických vozidiel na svojich troch kľúčových trhoch. V Číne podľa automobilky dopyt napreduje, zatiaľ čo v Európe je pomalší a v Spojených štátoch len sporadický. „Naša dvojitá stratégia je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým,“ uviedla spoločnosť, pričom poukázala na pokračujúci vývoj automobilov so spaľovacím motorom aj elektrifikovaných vozidiel.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.
Akcie Tesly po voľbách v USA prudko vzrástli
Víťazstvo Donalda Trumpa v prezidentských voľbách v USA poskytlo silnú vzpruhu akciám výrobcu elektrických automobilov Tesla.