Znižovanie emisií naráža na odpor Nemecka. Končia ekočasy?
Angela Merkelová pravdepodobne chápe, že automobilový priemysel je pre jej krajinu príliš dôležitý. V súčasnom stave však trpí.
V Nemecku dochádza k zábleskom zdravého rozumu. Síce zatiaľ nie je jasné či sú spôsobené len predvolebnou kampaňou, alebo reálnym uvažovaním, no aj napriek tomu je to dobrý signál pre väčšinu európskych automobilových výrobcov a bežných motoristov.
Angela Merkelová sa najnovšie postavila proti plánom únie na nedávno prezentované šialené limity, ktoré by mali začať platiť od roku 2020. Automobilky by dovtedy mali znížiť priemerné emisie svojich typov na hodnotu 95 g CO2/km (ekvivalent 3,96 l/100 km benzínu, reps. 3,56 l/100 km nafty). Všetkým nám je jasné, že za 6 rokov to výrobcovia jednoducho nedokážu.
Angela Merkelová počas zahájenie frankfurtského autosalónu vyhlásila: „Európa si musí uvedomiť, že nie je izolovaným kontinentom, ale musí uspieť v globálnych pretekoch.“ Je to úplne jednoduché. Ak budeme na automobilový priemysel hádzať ďalšie ekologické záťaže, tak v globálnom meradle bude nekonkurencieschopný.
Nemecko už tento nový limit EÚ zablokovalo v máji tohto roku. Proti nedosiahnuteľným číslam sa však postavil už aj Opel. Rovnako je na tom aj nemecká automobilová asociácia VDA na čele s Matthiasom Wissmannom, ktorý uviedol, že právnici a byrokrati musia poslúchať inžinierov s ich technickým know-how.
Angela Merkelová si dobre uvedomuje, že automobilový priemysel je pre Nemecko veľmi dôležitý. Rovnako poukazuje na fakt, že najnovšie technologické novinky musia byť najprv uvedené v luxusných automobiloch, kde sú vyššie marže. Ak sa novinky s náročným vývojom dostanú priamo do „obyčajných“ automobilov, tak ich cena pôjde smerom nahor, prípadne budú výrobcovia predávať so stratou. Ani jedna verzia však nie je dlhodobo udržateľná.
Proti snahe Nemecka sa však teoreticky môžu postaviť samotné automobilky, ktoré investovali milióny eur do vývoja hybridov a elektromobilov.
Snahu Angely Merkelovej však môžeme len a len podporovať. Nové emisné limity sú takmer nesplniteľné a súčasný stav stále väčších obmedzení a regulácií automobilového priemyslu je priama cesta do pekla.
Autor: topspeed.sk
Automobilka Honda hlási strmý nárast zisku za uplynulý rok 2023/2024
Japonská automobilka Honda vykázala strmý nárast zisku za uplynulý rok 2023/2024 až o 70 %, keďže predaj jej vozidiel sa zvýšil a slabý jen posilnil príjmy zo zahraničia.
Čínska automobilka BYD vykázala najslabší rast zisku od roku 2022
Čínsky výrobca elektrických áut BYD oznámil za 1. štvrťrok tohto roka rast zisku o viac než desatinu, tempo rastu je však najslabšie od roku 2022.
V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut
Predaj elektrických áut v roku 2024 výrazne vzrastie aj napriek zložitým podmienkam na niektorých trhoch.
Tesla znížila ceny na viacerých kľúčových trhoch
Americký výrobca elektrických áut počas uplynulého víkendu znížil ceny na viacerých dôležitých trhoch vrátane Číny a Nemecka.
Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily
Americký výrobca elektromobilov Tesla sa údajne pripravuje na prepustenie až 20 % pracovnej sily.