Klienti FIRO-tour sa môžu obracať so žiadosťou o odškodné na poisťovňu Allianz
- 11:00 29.12.2020
- Bratislava

Za uhradené zájazdy, ktoré si zakúpili klienti slovenskej cestovnej kancelárie FIRO-tour, ktorá v utorok ohlásila ukončenie činnosti, môžu klienti žiadať odškodnenie od poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa. Informuje o tom cestovná kancelária na svojej webovej stránke.
„Požiadavku si uplatňujete nahlásením škodovej udalosti – žiadosti o vrátenie zaplatenej zálohy alebo uhradenej celej sumy zájazdu z dôvodu vyhlásenia úpadku spoločnosti FIRO-tour,“ vysvetlila cestovná kancelária. Slúži na to online formulár na stránke poisťovne, telefonický kontakt 0800/122 222, prípadne o odškodné možno žiadať aj listom na adresu poisťovne.
Pri online nahlásení škodovej udalosti treba kliknúť na sekciu poistenie majetku, potom na záložku s názvom osobe, kliknúť ďalej treba na inú príčinu a tam treba uviesť ako dôvod insolventnosť cestovnej kancelárie. Následne je potrebné vyplniť pole s číslom poistnej zmluvy.
Ako ďalej radí cestovná kancelária, klienti, ktorí si zakúpili zájazd do 14. novembra 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu príslušného roka, čiže 411 026 005. Tí, ktorí si zájazd zakúpili po 15. novembri 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu roku 2020, teda 411 027 102.
Ako uzavrela cestovná kancelária, k žiadosti treba uviesť aj reálnu výšku vzniknutej škody a dokázať to kópiou zmluvy o zájazde a potvrdením o platbe buď výpisom z bankového účtu o prevode, platbou kartou, alebo príjmovým pokladničným dokladom.
„Ak bol zájazd zakúpený u nášho provízneho predajcu, je potrebné doložiť potvrdenie o úhrade na účet cestovnej agentúry uvedenej na zmluve. Ak bude poisťovňa vyžadovať ďalšie doklady, bude vás kontaktovať,“ spresnili na stránke. V prípade otázok sa môžu klienti cestovnej kancelárie obrátiť aj na provízne oddelenie [email protected], ak si zájazd zakúpili cez provízneho predajcu, alebo priamo na cestovnú kanceláriu [email protected], [email protected], [email protected], ak si zájazd kúpili priamo v pobočke.
Ako potvrdila aj samotná poisťovňa Allianz, nároky môžu klienti hlásiť na infolinke poisťovne, musia tak však urobiť najneskôr do šiestich mesiacov od vzniku škodovej udalosti. Poisťovňa odškodní všetkých klientov FIRO-tour, ktorí mali zakúpený pobyt cez túto cestovnú kanceláriu. Riaditeľka odboru komunikácie poisťovne Lucia Muthová dala do pozornosti aj ďalšiu infolinku pre hovory zo zahraničia +421 2 4961 5677.
„Poisťovňa následne vyzve klienta na doloženie potrebných dokladov, pripravte si zmluvu o obstaraní zájazdu a potvrdenie o zaplatení zálohy alebo ceny zájazdu,“ uzavrela poisťovňa.

PS: Fico od EÚ žiada jednotnú odpoveď na clá, jej jednotu ale zrádza
Premiér Robert Fico od EÚ žiada jednotnú odpoveď na americké clá, sám ale jej jednotu plánovanou návštevou Moskvy zrádza.

Krátky vyzýva Tarabu, aby zverejnil podklady k posudzovaniu vplyvov baterkárne
Taraba v minulosti priznal, že dokumentácia projektu vykazuje nízku kvalitu.

Europoslanci z PS vyzvali inštitúcie EÚ vyšetriť zneužívanie fondov na Slovensku
Yar sa v súvislosti s touto témou v pondelok prihlásila do rozpravy v pléne europarlamentu, aby situáciu predostrela ostatným členom zákonodarného zboru EÚ.

Odborári prídu v rámci druhého konsolidačného balíka s vlastnými opatreniami
Vláda zapojila do prípravy druhého konsolidačného balíka na budúci rok aj odborárov, ktorí majú prísť s vlastnými opatreniami.

Analytik: Efekt Trumpových ciel už vidieť aj na číslach k HDP
Hospodársky rast eurozóny v úvode tohto roka priniesol pozitívne čísla, keď bol o niečo vyšší, než očakával trh.