• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 24.2.2020Meniny má Matej
Bratislava

9 výživových omylov, kvôli ktorým stále priberáte

  • 20:07 18.01.2020
  • Bratislava
9 výživových omylov, kvôli ktorým stále priberáte

Každý by chcel schudnúť rýchlo, ale len málokto si uvedomí, že pri tom môže robiť chyby. Aké sú najlepšie spôsoby ako schudnúť?

Postavme sa pravde zoči-voči: obezitu dnes možno považovať za epidémiu, pred ktorou sa každý z nás snaží utiecť. Snaha rýchlo schudnúť ale často vedie k omylom, ktoré neraz pramenia aj z mylných informácií získaných na internete.

Z týchto chýb by sa mali poučiť mnohí z nás, ktorí nevedia, že kvôli nim na váhe stále pribúdajú kilá:

1. Myslíte si, že všetky kalórie sú si rovné

Aj medzi kalóriami nájdeme tie dobré a zlé. Je predsa logické, že kalórie zo zeleniny sa vo vašom tele budú správať inak ako kalórie z pizze. Hlavnou príčinou je inzulín, ktorý sa v tele uvoľňuje odlišne v závislosti od toho, aký typ kalórií prijímame. Množstvo kalórií v tomto prípade nehrá rozhodujúcu rolu.

2. Dávate prednosť nízkotučným alebo diétnym jedlám

Spracované „diétne“ alebo nízkotučné jedlá počas diéty nie sú tou najzdravšou voľbou. Mnohé z nich obsahujú kopu cukru, ktorý slúži na zlepšenie chute. To znamená, že namiesto toho, aby vás takéto jedlá zasýtili, sa z nich najete len na chvíľu. Dajte preto radšej prednosť výživným a minimálne spracovaným jedlám.

3. Zabúdate na bielkoviny

Bielkoviny možno pri chudnutí považovať za azda tú najdôležitejšiu zložku potravy. Vysokoproteínová diéta podporuje metabolizmus, znižuje chuť do jedla a pozitívne vplýva na hormóny regulujúce hmotnosť. Pomáha tiež zachovať svalovú hmotu počas chudnutia.

4. Zanedbávate vlákninu

Dostatočný príjem vlákniny vám na dlhšiu dobu dodá pocit sýtosti. Vláknina tiež núti telo absorbovať menej kalórií z jedál. Podľa niektorých štúdií zdvojnásobením denného príjmu vlákniny dosiahnete, že telo absorbuje o 130 menej kalórií ako doteraz. Biely chlieb teda radšej vymeňte za celozrnný.

5. Jete aj vtedy, keď nie ste hladní

Pri chudnutí sa namiesto 3 hlavných jedál denne odporúča jesť častejšie a v menších porciách. Takáto deľba stravy je však hodná len pre niektorých z nás. Skutočným kľúčom k schudnutiu je jesť len vtedy, keď pociťujete hlad. Ak budete počas dňa často jesť, ľahko sa môže stať, že zbytočne prijmete priveľa kalórií aj napriek tomu, že sa spoliehate na menšie porcie.

6. Ako je to s vynechávaním raňajok?

Ďalšia rada, ktorú ste už niekoľkokrát videli na internete, je nevynechávať raňajky. K šíreniu tohto mýtu prispela aj štúdia, v rámci ktorej sa zistilo, že ľudia, ktorí nejedia raňajky, prijmú viac kalórií pri obede. Málokde sa ale dozviete celú pravdu. Keď vedci na konci dňa spočítali celkový kalorický príjem dobrovoľníkov, zistili, že menej kalórií prijali tí, ktorí raňajky vynechali (priemerne o 408 menej kalórií).

7. Pijete kupované ovocné džúsy

Ľudia, ktorí sa pokúšajú zhodiť zopár kíl, zo stravovania vynechávajú sladené a sýtené nápoje. Často pritom zabúdajú na to, že aj ovocné džúsy z obchodu môžu sabotovať ich snahu. Dokonca aj 100-percentný džús obsahuje toľko cukru, že dokáže celkom zmariť vaše plány.

8. Jete vysoko spracované potraviny

Spracované potraviny sú jedným z najväčších prispievateľov k svetovému problému s obezitou. Ak vám záleží na zdraví, vyhnite sa fast-foodoovým reťazcom a navarte si doma z toho, čo si sami kúpite. Čím menej ingrediencií, tým lepšie.

9. Vynechávate čerstvé ovocie

Ľudia sa často vyhýbajú ovociu kvôli vysokému obsahu cukru. Tento cukor ale nie je priemyselne spracovaný, a tak vášmu zdraviu nijakým spôsobom neuškodí. Z niektorých druhov ovocia sa dá dokonca aj schudnúť – či už ide o grapefruit, dyňu, jablká alebo hrušky.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, brightside.me
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Cystická fibróza spôsobuje výrazné zahlienenie, odborníci približujú priebeh liečby

Cystická fibróza spôsobuje výrazné zahlienenie, odborníci približujú priebeh liečby

DNES - 10:34Zdravie

Liečba cystickej fibrózy je často namáhavá a zdĺhavá. Pacienti sú okrem toho v bežnom živote vystavení množstvu obmedzení.

Narazený palec na nohe: Kedy je zranenie prsta vážne a ako ho liečiť

Narazený palec na nohe: Kedy je zranenie prsta vážne a ako ho liečiť

VČERA - 20:04Zdravie

Narazený prst na nohe môže byť veľmi bolestivý. Ak však bolesť nemizne, môže to značiť vážne zranenie.

Dva druhy prebiotík dokážu ovplyvniť rakovinu

Dva druhy prebiotík dokážu ovplyvniť rakovinu

VČERA - 19:37Zdravie

Prebiotiká dokážu ovplyvnením imunity obmedziť rast rakoviny.

Ženy, ktoré toto dokážu, budú žiť dlhšie

Ženy, ktoré toto dokážu, budú žiť dlhšie

VČERA - 18:23Zdravie

Ide o zjavný znak nižšieho rizika úmrtia na ochorenie srdca, rakovinu a iné príčiny.

Potenie počas noci: Kedy ide o príznak rakoviny?

Potenie počas noci: Kedy ide o príznak rakoviny?

20:16 22.02.2020Zdravie

Jedným z najdôležitejších predpokladov úspešnej liečby rakoviny je spozorovanie skorých príznakov. Jedným z nich je aj potenie. Kedy treba zájsť za doktorom?