• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 29.1.2020Meniny má Gašpar
Bratislava

Skutočný dôvod vašej bolesti krku pravdepodobne nesúvisí so zlým držaním tela

  • 19:03 11.11.2019
  • Bratislava
Skutočný dôvod vašej bolesti krku pravdepodobne nesúvisí so zlým držaním tela

Zlé držanie tela len málokedy zapríčiní celodennú bolesť krku, ktorá sa môže v priebehu niekoľkých týždňov až mesiacov opakovať.

Ak vás často trápia bolesti krku, nie ste sami. Bolesť krčnej chrbtice je jedným z najčastejších zdravotných problémov a za posledné štvrťstoročie dramaticky stúpol počet ľudí, ktorí mu musia čeliť.

Väčšina prípadov bolesti krku sa do niekoľkých mesiacov zlepší až celkom pominie. Na druhej strane polovica až tri štvrtiny ľudí s týmto problémom eviduje návrat bolesti v priebehu nasledovných mesiacov.

Možno vás prekvapí, že za bolesťou krku je len málokedy nesprávne držanie tela – toto tvrdenie nemá reálny vedecký základ. Za dôležitejšie faktory veda označuje nekvalitný spánok, zníženú fyzickú aktivitu a vysokú hladinu stresu.

Mýtus o držaní tela

Bolesťou krku a jej príčinami sa zaoberalo niekoľko odborných publikácií. V jednej z nich sa pozorovaním 1.000 tínedžerov nepodarilo preukázať žiadnu spojitosť medzi držaním tela a vznikom bolesti krku aj napriek tomu, že účastníci boli rozdelení do skupín v závislosti od spôsobu, akým sedeli.

Ďalšie výskumy preukázali, že používanie ergonomických zariadení pri sedení má len malý až nulový účinok na vznik bolesti krku. Existuje dokonca len málo odborných výskumov, ktoré by dokazovali, že používanie týchto zariadení pri liečbe bolesti krku má akýkoľvek vplyv na zníženie bolesti.

Viaceré štúdie sa zamerali na ľudí bez problémov s bolesťou krku a s občasnou bolesťou krku. U niektorých z nich po čase došlo k zhoršeniu bolestí, čo však preukázateľne zapríčinila znížená kvalita spánku a práca v zamestnaní s vysokým napätím. Títo ľudia sa tiež menej pohybovali a vykazovali známky depresívnej nálady.

Vedcom sa tiež podarilo dokázať, že aj u detí vo veku 9 rokov faktory ako únava, ťažkosti so spánkom, bolesti hlavy a brucha a zlá nálada často zvyšovali riziko vzniku pravidelných bolestí krku.

Kľúč k vyliečeniu

Aby ste sa vyhli opakovaným bolestiam krku, postačí viesť aktívny život. Ak nie ste fanúšikom fitcentra, celkom stačí, ak sa denne aspoň prejdete. Okrem toho by ste sa mali vyhýbať nekvalitnému spánku a stresu.

Na stoličke doma alebo v práci teda môžete sedieť tak, ako vám to vyhovuje. Nezabudnite pritom aspoň každú hodinu zmeniť polohu, pretože to jediné je z hľadiska držania tela prospešné pri bolestiach krku.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, theconversation.com, sciencealert.com, oup.com, cochranelibrary.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ako sa zbaviť bolesti kolien počas spánku

Ako sa zbaviť bolesti kolien počas spánku

VČERA - 20:51Zdravie

Bolesť a opuch kĺbov sa často objavia vekom. Môže spôsobiť nepohodlie pri chôdzi, behu a iných činnostiach a tiež sťažiť zaspávanie v noci.

Leukémia je prekvapivo spojená s vitamínom B6

Leukémia je prekvapivo spojená s vitamínom B6

VČERA - 20:31Zdravie

Medzi vitamínom B6 a leukémiou existuje zaujímavé spojenie.

4 spôsoby, ako zabudnúť na nepríjemné spomienky: Takto sa zbavíte psychickej záťaže

4 spôsoby, ako zabudnúť na nepríjemné spomienky: Takto sa zbavíte psychickej záťaže

21:28 27.01.2020Zdravie

Po celý život zhromažďujeme spomienky, na ktoré by sme radšej zabudli. Pre ľudí, ktorí zažili vážne traumy, môžu byť tieto spomienky nielen nepríjemné, ale dokonca im ničia život.

3 kroky, ako účinne schudnúť 20 kg a udržať si váhu

3 kroky, ako účinne schudnúť 20 kg a udržať si váhu

21:02 27.01.2020Zdravie

Toto sú tri najlepšie stratégie, vďaka ktorým sa ľuďom darí schudnúť 20 kg a zabrániť jojo efektu.

Hyperkalcémia: Toto sa stane, keď máte v tele priveľa vápnika

Hyperkalcémia: Toto sa stane, keď máte v tele priveľa vápnika

19:37 26.01.2020Zdravie

Priveľa vápnika v krvi môže značiť rôzne zdravotné problémy vrátane rakoviny.