Elektromobily sú menej ekologické než dieslové autá, tvrdí nemecká štúdia
Nemeckí vedci spochybnili ekologickosť elektromobilov. Podľa novej štúdie pomáhajú životnému prostrediu len na papieri a v skutočnosti sú škodlivejšie než autá s dieslovými motormi.
Správu zverejnenú v stredu (17. 4.) vypracoval profesor fyziky na Kolínskej univerzite Christoph Buchal a jeho kolegovia z ekonomického inštitútu Ifo Hans-Dieter Karl a Hans-Werner Sinn.
Pokiaľ sa zoberú do úvahy emisie oxidu uhličitého (CO2) vyprodukované pri výrobe batérií a pri výrobe elektriny v Nemecku, elektromobily zaťažujú ovzdušie o 11 % až 28 % viac ako dieslové autá.
Veľa energie sa totiž spotrebuje pri ťažbe a spracovaní lítia, kobaltu a mangánu používaných pri výrobe batérií do áut.
Pri výrobe batérie pre Tesla Model 3 sa vyprodukuje 11 až 15 ton CO2, uviedla štúdia. Pri životnosti batérie 10 rokov a 15.000 kilometroch prejazdených ročne to znamená 73 až 98 gramov CO2 na kilometer, tvrdia autori štúdie. Keď sa zoberú do úvahy emisie z výroby elektriny, Tesla v skutočnosti produkuje 156 až 181 gramov CO2 na kilometer, čo je podstatne viac než porovnateľné dieslové Mercedesy.
To, že Európska únia (EÚ) klasifikuje elektromobily ako autá s nulovými emisiami, je podľa autorov štúdie klamlivé. Podľa plánov EÚ by od roku 2030 mal platiť emisný limit 59 gramov CO2 na kilometer, čo zodpovedá spotrebe 2,2 litra diesla alebo 2,6 litra benzínu na 100 kilometrov a je podľa štúdie technicky nerealistické. Automobilky preto postupne presúvajú ťažisko svojej ponuky na elektrické autá.
V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut
Predaj elektrických áut v roku 2024 výrazne vzrastie aj napriek zložitým podmienkam na niektorých trhoch.
Tesla znížila ceny na viacerých kľúčových trhoch
Americký výrobca elektrických áut počas uplynulého víkendu znížil ceny na viacerých dôležitých trhoch vrátane Číny a Nemecka.
Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily
Americký výrobca elektromobilov Tesla sa údajne pripravuje na prepustenie až 20 % pracovnej sily.
SEVA: Slovensko v elektromobilite zaostáva, rozvoju by pomohli aj daňové úľavy
Slovensko výrazne zaostáva v rebríčku podielu nových registrácií elektromobilov.
Japonským automobilkám sa v USA darilo, predaj Toyoty vzrástol o pätinu
Japonským automobilkám sa na začiatku tohto roka na americkom trhu darilo.