• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 26.4.2024Meniny má Jaroslava
15°Bratislava

Koniec spaľovacích motorov od VW dostal konkrétny dátum

  • 17:16 10.12.2018
  • Bratislava
Koniec spaľovacích motorov od VW dostal konkrétny dátum

Čakali sme ho všetci, ale že koniec príde tak skoro, je celkom veľkým prekvapením.

Vyzerá to tak, že nadnárodné automobilové koncerny skutočne zahodia za hlavu sto rokov vývoja spaľovacích motorov a nahradia ich ešte staršou technológiou - elektropohonom. Prvý automobil s elektrickým pohonom totiž vznikol ešte v roku 1881 a podpísal sa pod neho GustaveTrouvé, automobil so spaľovacím pohonom od Karla Friedricha Benza potom v roku 1885.

Elektrifikácia pohonov naberá na obrátkach aj napriek tomu, že kritické hlasy dôrazne pripomínajú zásadné obmedzenia, ktoré elektrifikácia pohonu prinesie do života bežných ľudí i celého priemyslu a upozorňujú na otáznu všeobecnú uhlíkovú stopu elektromobilov.

V ústrety elektrickej budúcnosti už nejaký čas ťaží aj nemecký Volkswagen a značky, ktoré spadajú pod jeho strechu. Je pravda, že nedávna kauza Dieselgate otriasla dôveryhodnosťou značky, avšak nemožno jej uprieť schopnosť vyvíjať skvelé motory na benzín i naftu. Vedeli sme, že v kontexte súčasných európskych ekologických tlakov raz príde doba, keď spaľovacie motory povedia svoje posledné slovo a objavia sa v poslednej generácii, ale nečakali sme, že to bude takto skoro.

Ďalšia generácia spaľovacích motorov od VW bude poslednou, ktorú nemecký automobilový koncern uvedie. Nová generácia bude uvedená v roku 2026 a potom sa značka sústredí na vývoj a výrobu výhradne „CO2 neutrálnych pohonov“, tvrdí Bloomberg, ktorý cituje strategického šéfa Volkswagenu Michaela Josta.

Lenže Jost pre Bloomberg zároveň dodáva, že automobily s benzínovým a naftovým motorom od Volkswagenu budú na niektorých trhoch v predaji aj po roku 2050. Bude sa jednať o regióny s nedostatočnou infraštruktúrou nabíjacích staníc a tam, kde je využívanie elektrického pohonu neefektívne. Problém so zvýšenými emisiami naftových motorov chce Volkswagen riešiť výrobou ešte čistejších motorov, uvádza Jost a pripomína, že boj so skleníkovými plynmi je beh na dlhú vzdialenosť.

Upustenie od výroby a vývoja spaľovacích motorov, bez ohľadu na typ paliva, je prirodzeným vyústením súčasného vývoja.

Už o rok sa začne vyrábať elektrický model VW I.D. Neohatchback a zaujme pozíciu elektrickej prvotiny v portfóliu značky. Tá síce ponúka elektromobily aj dnes, sú ale odvodené od konvenčných modelov so spaľovacím pohonom (napr. e-Golf, e-Up!). Projekt I.D. bude stavaný pre výlučne elektrické pohony od základu a s jeho uplatňovaním sa počíta nielen v Európe, ale vo veľkej miere aj v Číne.

Zdroj: Autoviny.sk

Zdroj: Erik Stríž, Autoviny.sk, Foto: Volkswagen
Najnovšie v kategóriiViac článkov
V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut

V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut

10:47 23.04.2024Auto

Predaj elektrických áut v roku 2024 výrazne vzrastie aj napriek zložitým podmienkam na niektorých trhoch.

Tesla znížila ceny na viacerých kľúčových trhoch

Tesla znížila ceny na viacerých kľúčových trhoch

11:03 22.04.2024Auto

Americký výrobca elektrických áut počas uplynulého víkendu znížil ceny na viacerých dôležitých trhoch vrátane Číny a Nemecka.

Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily

Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily

10:57 15.04.2024Auto

Americký výrobca elektromobilov Tesla sa údajne pripravuje na prepustenie až 20 % pracovnej sily.

SEVA: Slovensko v elektromobilite zaostáva, rozvoju by pomohli aj daňové úľavy

SEVA: Slovensko v elektromobilite zaostáva, rozvoju by pomohli aj daňové úľavy

10:08 13.04.2024Auto

Slovensko výrazne zaostáva v rebríčku podielu nových registrácií elektromobilov.

Japonským automobilkám sa v USA darilo, predaj Toyoty vzrástol o pätinu

Japonským automobilkám sa v USA darilo, predaj Toyoty vzrástol o pätinu

13:49 03.04.2024Auto

Japonským automobilkám sa na začiatku tohto roka na americkom trhu darilo.