• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 4.5.2025Meniny má Florián
15°Bratislava

Toto je sexuálny mýtus, v ktorý verí najviac ľudí

  • 21:06 24.06.2017
  • Bratislava
Toto je sexuálny mýtus, v ktorý verí najviac ľudí

Výskumníci vyvrátili jeden z najväčších sexuálnych mýtov.

Možno ste už počuli frázu: "sex predáva". Riadia sa tým mnohé spoločnosti, ktoré na sexe stavajú svoje reklamné kampane. Často vidíme polonahých mužov s novým holiacim strojčekom, alebo sporo odeté ženy s náradím ponúkajúce inštalatérske práce. Obchodníci si často myslia, že najrýchlejší spôsob, ako sa dostať do našej peňaženky, je cez naše primitívne túžby.

Príkladom je táto reklama na prístroj na určenie rozkladu mäsa a rýb: Dôvtipný kuchynský produkt a zbytočne sexistická reklama?

No podľa nového výskumu je takýto marketing nielenže neúčinný, ale je dokonca škodlivý. Kvôli reklamám, ktoré používajú sex ako hlavný ťahák, máme nielenže menšiu pravdepodobnosť zapamätať si značku, ale niektorí si vďaka tomu vytvoria negatívny postoj k spoločnosti. Jednoducho povedané, je málo pravdepodobné, že si kúpite produkt, ak sa na jeho predaj používa sex.

Výskumníci z Kalifornskej univerzity a univerzít v Illinois a Indiane analyzovali 78 štúdií o účinkoch sexuálnych apelov na reklamu, publikovaných počas troch desaťročí, ktoré zahŕňali tisíce účastníkov.

Reklamy používajúce sex ako svoju zbraň boli definované ako reklamy, ktoré využívali čiastočne alebo celkovo nahé modelky/modelov, využívali sugestívne pozície a sexuálne dotyky, alebo obsahovali sexuálne narážky alebo skryté sexuálne správy medzi slovami a obrázkami.

John Wirtz, hlavný autor výskumu pre EurekAlert povedal:

"Zistili sme, že ľudia si pamätajú reklamy so sexuálnymi apelmi viac ako tie, ktoré ich nemajú, ale tento účinok sa nevzťahuje na značky alebo produkty, ktoré sú uvedené v reklamách. Zaznamenali sme doslova nulový účinok na úmysel účastníkov nakupovať produkty v reklamách so sexuálnym apelom. Neexistuje žiadny náznak toho, že by mali pozitívny účinok."

No niektoré stereotypy boli vďaka ich výskumu posilnené. Wirtz dodal, že mužom sa páčia reklamy so sexom, zatiaľ čo ženy ich nemajú rady. Či tento výskum spôsobí veľkú revolúciu v reklame a už nebudeme tak často vidieť sexy videá a billboardy, zostáva otázne.

Zdroj: Info.sk, TM, tandfonline.com, eurekalert.org, Foto: Youtube
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Hrozivý nález z Pompejí: Toto našli v jednom z domov

Hrozivý nález z Pompejí: Toto našli v jednom z domov

VČERA - 18:42Zaujímavosti

Rodina, ktorá pri výbuchu sopky zhorela zaživa, sa v posledných chvíľach pokúšala zabrániť tragédii.

Rozhlasová stanica tajne používala moderátorku vytvorenú AI

Rozhlasová stanica tajne používala moderátorku vytvorenú AI

15:34 02.05.2025Zaujímavosti

Austrálska hudobná rozhlasová stanica CADA sa stala terčom kritiky po tom, ako pol roka používala moderátorku vytvorenú umelou inteligenciou bez toho, aby to priznala.

Ako predĺžiť mačke život? 2 kroky, ktoré musíte dodržiavať

Ako predĺžiť mačke život? 2 kroky, ktoré musíte dodržiavať

20:27 01.05.2025Zaujímavosti

Veterinár hovorí o kľúčových krokoch k dlhému a šťastnému životu mačky.

Ovocie v umývačke? Tento trik neoľutujete!

Ovocie v umývačke? Tento trik neoľutujete!

20:03 01.05.2025Zaujímavosti

Ako na efektívnu starostlivosť o umývačku riadu? Pomôže vám aj netradičný trik s ovocím.

Zelenskyj si na pohreb pápeža nevzal oblek, toto je reálny dôvod.

Zelenskyj si na pohreb pápeža nevzal oblek, toto je reálny dôvod.

19:41 01.05.2025Zaujímavosti

Ukrajinský prezident na pohrebe pápeža Františka obišiel protokol. Prečo to spravil?