• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 17.7.2019Meniny má Bohuslav
13°Bratislava

Ako si prirodzene zvýšiť testosterón

  • 19:45 07.07.2016
  • Bratislava
Ako si prirodzene zvýšiť testosterón

Prezradíme vám 9 spôsobov, ako si zvýšiť hladinu testosterónu prirodzeným spôsobom.

U mužov po 30 rokoch života väčšinou dochádza k postupnému poklesu hladiny testosterónu. To môže so sebou priniesť zdravotné problémy, ako je únava, depresia, zmeny nálady, hromadenie telesného tuku a zníženie hustoty kosti, ako aj svalovej hmoty. Tiež pokles libida môže byť jedným zo zjavných dôsledkov straty testosterónu.

Niektoré zmeny vašej stravy a životného štýlu však môžu pomôcť zvýšiť úroveň tohto hormónu prirodzene a okamžite. Tu je 9 účinných spôsobov, ako prirodzene zvýšiť testosterón.

1. Schudnite

Zvýšenie telesného tuku významne prispieva k hormonálnej nerovnováhe. Konkrétne stimuluje telo premieňať testosterón na estrogén. Podľa výskumov je strata váhy schopná pomôcť mužom v strednom veku zvýšiť hladiny testosterónu o takmer 50%.

Čítajte: Päť chýb, ktoré robíte pri cvikoch na brucho

Je potrebné poznamenať, že testosterón sa nevyrába, ak vaše telo hladuje a je vyčerpané. Preto zvoľte vyváženú stravu v kombinácii s pravidelným cvičením .

2. Cvičenie

Najlepšie cvičenie pre stimuláciu produkcie testosterónu je vzpieranie, kardio cvičenia, aeróbne cvičenie, plávanie či beh. Robte tak 3-krát do týždňa a uistite sa, že vaše telo dostane dostatok času na zotavenie medzi cvičeniami. Inak by mohlo priniesť opačný účinok.

3. Spánok

Nespavosť spôsobuje pokles tohto hormónu a tiež vedie k zvýšeniu kortizolu, ktorý spôsobuje stres a depresie, takže váš stav ešte viac zhoršuje.

4. Vitamín D

Podľa mnohých štúdií a výskumov majú ľudia s nízkou hladinu testosterónu tiež nedostatok vitamínu D. Najjednoduchší a najúčinnejší spôsob, ako zlepšiť úroveň vitamínu D, je vystaviť svoje telo slnečným lúčom v skorých ranných hodinách 15 minút denne. Najlepší čas pre túto činnosť je od 6 do 9 hodiny ráno.

Čítajte: TOP potraviny s vysokým obsahom vitamínu D

Zároveň nezabudnite konzumovať viac potravín bohatých na vitamín D, ako sú ryby, mlieko, obilniny, pečeň, vajcia.

5. Zinok

Zinok je základná látka, ktorá prispieva k produkcii testosterónu v našom tele. Môžeme ho nájsť v potravinových zdrojoch, ako sú ryby, kraby, červené mäso, syry, mlieko, jogurt či fazuľa.

6. Vyhnite sa cukru a alkoholu

Ďalším faktorom, ktorý môže ovplyvniť hladinu testosterónu je hladina cukru a alkoholu v krvi. Podľa nedávneho výskumu vedie nárast hladiny cukru v krvi k poklesu testosterónu približne o 25% a na tejto úrovni zostane o dve hodiny neskôr. Dlhodobo vysoká hladina cukru v krvi spôsobuje chronicky nízku hladinu testosterónu.

7. Horčík

Horčík podporuje antioxidanty v tele a inhibuje zápal, čo uľahčuje produkciu testosterónu. Bohaté potraviny na horčík sú orechy, semená, listová zelenina, avokádo, banány, horká čokoláda, jogurt.

8. Kapusta

Kapusta je bohatá na indol-3-karbinol (IC3). Táto látka je schopná znížiť estrogén u mužov o 50%.

9. Vajcia

Pravdou je, že HDL, dobrý cholesterol, je nevyhnutný pre produkciu testosterónu v našom tele. Vajcia sú jedným z najlepších zdrojov HDL. Okrem toho sú tiež bohaté na bielkoviny a zinok, ktorý aktívne napomáha výrobe tohto hormónu.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, ncbi.nlm.nih.gov, authorityremedies.com, Foto: shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ako môže obmedzenie kalórií prospievať aj chudým ľuďom

Ako môže obmedzenie kalórií prospievať aj chudým ľuďom

VČERA - 20:20Zdravie

Dokonca aj štíhlym ľuďom môže prospieť, ak obmedzia príjem kalórií.

Toto sú najlepšie miesta na chudnutie, spájajú sa s jednou farbou

Toto sú najlepšie miesta na chudnutie, spájajú sa s jednou farbou

VČERA - 19:46Zdravie

Niektoré miesta dokážu tlmiť chuť na nezdravé jedlo.

ŠÚKL sťahuje z trhu životne dôležitý liek

ŠÚKL sťahuje z trhu životne dôležitý liek

20:49 15.07.2019Zdravie

Štátny ústav pre kontrolu liečiv nariadil stiahnutie lieku, ktorý sa používa v život ohrozujúcich prípadoch.

Najdôležitejší vitamín znižuje riziko úmrtia na rakovinu

Najdôležitejší vitamín znižuje riziko úmrtia na rakovinu

19:57 14.07.2019Zdravie

Tri nezávislé štúdie potvrdili účinky vitamínu v boji s rakovinou.

5 hlavných príznakov, podľa ktorých zistíte, že máte v tele priveľa bielkovín

5 hlavných príznakov, podľa ktorých zistíte, že máte v tele priveľa bielkovín

18:16 14.07.2019Zdravie

Bielkoviny nám pomáhajú udržiavať zdravie v norme, budovať pevnosť svalstva a posilňovať činnosť mozgu. Ak ich máme v tele prebytok, ukáže sa to aj na zdraví.