Škola remesiel ÚĽUV je v kurze, prešli ňou tisícky detí a dospelých

Zvýšený záujem o výučbu tradičných remesiel, ale aj ľudovej hudby, spevu či tanca deklarujú v posledných rokoch aj viacerí remeselníci či nositelia tradícií.
Ako pre TASR povedala riaditeľka Centra remesiel ÚĽUV v Banskej Bystrici Katarína Chruščová, až do roku 2012 záujem o kurzy neustále stúpal, potom sa zastabilizoval, ale v niektorých kurzoch stále dopyt prevyšuje ich kapacitné možnosti.
Zvýšený záujem o výučbu tradičných remesiel, ale aj ľudovej hudby, spevu či tanca deklarujú v posledných rokoch aj viacerí remeselníci či nositelia tradícií. Tradičnej výrobe, ale napríklad aj tancu, sa pritom chce venovať nielen mládež a deti, ale čoraz viac aj dospelí.
Škola remesiel ÚĽUV nadviazala v 90. rokoch uplynulého storočia na systematickú prácu svojich predchodcov, pracovníkov ústredia, ktorí boli od roku 1945 neustále v kontakte s tradičným výrobcami či výrobnými družstvami a pre ľudových remeselníkov organizovali zveľaďovacie kurzy. Školy remesiel vznikli takto postupne v Bratislave (1999), Banskej Bystrici (2005) a v Košiciach (2013).
Škola remesiel ÚĽUV sa začiatkom tohto roku vôbec ako prvá dostala na Zoznam najlepších spôsobov ochrany nehmotného kultúrneho dedičstva.

Lesný požiar v Bobrovci sa nedarí uhasiť, na mieste sú desiatky hasičov
Viac ako tridsiatka hasičov pokračuje aj v nedeľu v likvidácii lesného požiaru v Bobroveckej doline v Západných Tatrách.

Pri čelnej zrážke dvoch áut zahynuli dve osoby
Na mieste sú záchranné zložky, cesta je neprejazdná.

Raši: Štefánik bol Slovák telom aj dušou, nehanbil sa za svoj pôvod
Podľa Richarda Rašiho Štefánik vedel, že slobodu si Slovensko musí vybojovať samo a nikto mu ju nedaruje.

Prezident si uctí pamiatku Štefánika na letisku, z ktorého pred smrťou vzlietol
Prezident SR Peter Pellegrini si uctí pamiatku Milana Rastislava Štefánika na letisku, z ktorého poslednýkrát vzlietol.

Fico chce zrušiť nedeľné politické diskusné relácie
Premiér je pripravený podpísať dohodu k zrušeniu nedeľných diskusií.