• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 29.11.2020Meniny má Vratko
Bratislava

Päť dôvodov, prečo cvičiť dosku - plank

  • 18:39 07.05.2015
  • Bratislava
Päť dôvodov, prečo cvičiť dosku - plank

Každú chvíľu sú na svete nové prelomové cviky, cvičebné plány, tréningy, diéty... V tom množstve ľahko prehliadneme staré ale dobré a hlavne osvedčené cviky. Doska alebo plank je medzi nimi stálicou, ktorá nikdy nevyjde z módy. Prečo by ste ju mali zaradiť do vášho tréningu? Tu je päť dôvodov.

Ovplyvňuje držanie tela

Keď cvičíte dosku, zapájate naraz viac než 20 rôznych svalov, čo je veľmi dobré pre chrbticu, rovnováhu a celkové držanie tela. So správnym držaním tela súvisia ale aj brušné svaly, na ktoré sa doska primárne zameriava. Cvičením dosky ich zaťažujeme rovnomerne a budujeme ich silu, čo sa prejaví aj na zlepšenom držaní tela a rovnováhe

Zasahuje všetky brušné svaly

Keď cvičíte brucho, problémom je najmä to, že väčšina cvikov má dosah iba na určitú skupinu brušných svalov. Kým teda precvičíte všetky svaly, musíte vystriedať niekoľko rôznych cvikov. Doska a jej rôzne varianty dokážu zasiahnuť najväčší okruh týchto svalov.

Precvičíte viac, než len brucho

Ako sme už spomínali vyššie, pri cvičení dosky zapájate viac než 20 svalov. Okrem tých na bruchu zasiahne aj stehná, hruď a ramená.

Cvičiť dosku je bezpečné

Pri základnej variácii dosky sa nehýbete, iba sa snažíte svoju váhu udržať na lakťoch a nohách. Tento cvik je teda bezpečnejší, než napríklad sed-ľah, ktorý môže poškodiť vašu kostrč. Pri doske sa musíte postarať akurát o zodraté lakte.

Majú veľa variácií

Tento zdanlivo nudný a statický cvik má veľmi veľa rôznych variácií. Keď budete nabudúce cvičiť dosku, skúste priťahovať nohy k hrudi. Môžete ich kombinovať aj s rukami alebo nohy dvíhať do vzduchu. Na internete sú desiatky rôznych spôsobov, ako cvičiť dosku a okrem brušných svalov sa rôznymi variáciami môžete zamerať aj na iné, než brušné svaly.

Ak ste sa rozhodli vyskúšať tento cvik, je veľmi dôležité, aby ste ho precvičili správne. Pozor najmä na zadok – nesmiete ho dvíhať dohora. Zapájajte aj bedrá, inak by ste celú záťaž z brušných svalov premiestnili na ruky a špičky nôh. Hlavu držte v línii s telom, aby ste si nepoškodili krčnú chrbticu.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DK, fitnessrepublic.com, acefitness.org, webmd.com, Foto: pixabay.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Mnohí z nás ho milujú: Tento horúci nápoj podporuje intelekt. Nie je to však čaj ani káva!

Mnohí z nás ho milujú: Tento horúci nápoj podporuje intelekt. Nie je to však čaj ani káva!

DNES - 7:44Zdravie

Ani káva, ani čaj – múdrosť sa podľa vedcov ukrýva v inom horúcom nápoji, ktorý je srdcovou záležitosťou tisícok Slovákov.

4 zdravotné dôvody, prečo vám je stále zima

4 zdravotné dôvody, prečo vám je stále zima

VČERA - 19:38Zdravie

Môže ísť o hormonálnu poruchu alebo iné vážne zdravotné problémy. Pre toto trpíte chronickým pocitom zimy.

Tento druh športu najviac škodí kolenám, prispieva k artritíde a degenerácii kĺbov

Tento druh športu najviac škodí kolenám, prispieva k artritíde a degenerácii kĺbov

VČERA - 16:15Zdravie

Mimoriadne nebezpečný je pre ľudí s nadváhou.

Tento populárny nápoj dokáže bojovať proti cukrovke 2. typu

Tento populárny nápoj dokáže bojovať proti cukrovke 2. typu

VČERA - 8:09Zdravie

Nápoj môže predchádzať vzniku cukrovky vďaka kontrole glukózy v krvi.

5 spôsobov, ako sa zbaviť tuku na chrbte

5 spôsobov, ako sa zbaviť tuku na chrbte

VČERA - 7:12Zdravie

Chrbát patrí k partiám, z ktorých sa najťažšie chudne. Dodržujte týchto 5 zásad, a uvidíte, že chudnutie pre vás bude hračka.