Svetový deň spotrebiteľov sa týka aj estetickej medicíny
- 9:00 15.03.2015
- BRATISLAVA

Necertifikované výplňové materiály, prístroje, klamlivá reklama či nedostatočne kvalifikovaný personál. To všetko striehne na spotrebiteľa v službách estetickej dermatológie. Nie je jedno, kto a ako vykonáva estetické zákroky. Aj preto sa 15. marec, Svetový deň spotrebiteľov, týka aj tejto oblasti služieb. Spotrebiteľ častokrát ani netuší, na čo všetko by si mal dávať pozor a aké sú jeho práva v rámci spotrebiteľskej legislatívy. Práve na to každoročne poukazuje Svetový deň spotrebiteľov, ktorý zastrešuje nezávislá organizácia Consumers International.
"Na kráse a najmä zdraví sa neoplatí v žiadnom prípade šetriť. Mnohí zákazníci sa nechajú nalákať na rôzne zľavy, a potom sú prekvapení, že namiesto želaného efektu sa buď nedostaví nič, alebo len bolesť, miesto zákroku zostáva opuchnuté, často aj zapálené. Proporcie tváre sú asymetrické a na tele zostávajú jazvy a tmavé pigmentové fľaky. Našu kliniku denne navštívi minimálne jeden takto sklamaný zákazník," prezrádza MUDr. Adriana Tomeková, primárka dermatologicko-laserovej kliniky TOMAR.
Predtým, ako sa rozhodnete navštíviť kozmetický salón alebo dermatologickú kliniku, je vhodné zistiť si čo najviac dostupných informácií o tomto mieste, používaných materiáloch, prístrojoch a hlavne o osobe, ktorá zákrok vykonáva.
"Vyberajte si také kliniky a centrá, ktoré pracujú s certifikovanými prístrojmi, výplňovými materiálmi a kvalitnými dermatokozmetickými prípravkami. Len málokto totiž vie, že aj v estetickej medicíne existujú takzvané "fejky" a bohužiaľ na rozdiel od nepravej kabelky môžu priamo ohroziť naše zdravie a zanechať trvalé následky. Zverte sa preto do rúk len skúseným lekárom, ktorí majú dlhoročnú prax a vo svojej oblasti sa neustále vzdelávajú. V nezaškolených rukách sú aj kvalitné a certifikované prístroje veľkým rizikom. Buďte opatrní, konzultujte, preverujte si odborníka alebo kozmetičku a dajte si pred terapiou všetko vysvetliť, máte na to právo," upozorňuje MUDr. Tomeková.
Na Slovensku sú práva spotrebiteľov upravené zákonom. Najmä vďaka Svetovej federácii spotrebiteľských združení Consumers International, ktorá zastrešuje vyše 250 členských organizácií zo 120 krajín sveta vrátane Slovenska, sa v roku 1983 pridali k štyrom základným ďalšie štyri práva a boli položené základy Svetového dňa práv spotrebiteľov. Hlavným poslaním tohto dňa je kampaň na ochranu spotrebiteľských práv na medzinárodnej úrovni s cieľom pomôcť ochrániť a posilniť postavenie spotrebiteľov na celom svete.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?