• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 19.5.2024Meniny má Gertrúda
14°Bratislava

Prečo piť vodu? 8 vážnych následkov nedostatku tekutín

  • 19:30 19.01.2015
  • BRATISLAVA
Prečo piť vodu? 8 vážnych následkov nedostatku tekutín

Voda - základ života. V tejto fráze sa skrýva veľa múdrosti. Povieme vám, ako trápite telo nedostatočným pitným režimom!

Voda tvorí 50-65% nášho tela. Neustále ju strácame, a to potom, odparovaním kožou, pri dýchaní, močom či stolicou. Tekutiny by sme preto mali dopĺňať pre správne fungovanie všetkých orgánov pravidelne, počas celého dňa.

Toto si môžeme spôsobiť, ak na ňu zabúdame:

1. Problém schudnúť

Pitie vody je odporúčanou stratégiou aj pri želanom zhadzovaní kilogramov. Ak jej pijete málo, váš metabolizmus sa automaticky spomaľuje. Voda totiž pomáha regulovať spaľovanie kalórií a pravidelný príjem vody funguje ako prevencia zadržovania tukov v tele. Pri odbúravaní tukov navyše dochádza i k vyplavovaniu škodlivín, ktoré voda pomáha dostať von z organizmu.

Čítajte: Ako schudnúť zdravo? Dodržujte 6 stravovacích princípov!

2. Nepríjemná zápcha

Zápcha vie potrápiť viac ako opačný efekt. Najlepším receptom ako jej zabrániť je dostatočný príjem tekutín a vlákniny v strave, ktoré spoločne pôsobia ako metla na črevá. Zápcha môže ďalej viesť k bolestivým hemeroidom či ku krvácaniu z konečníka. Voda prospieva správnej funkcii čriev a celkovému tráveniu.

Čítajte: Vláknina pre štíhle a zdravé telo. Ako ju získame?

Čítajte: Raňajšia očista tela citrónovou vodou

3. Vplyv na svalstvo a kĺby

Ak sa množstvo vody v tele zníži o 5%, svaly začínajú trpieť a tuhnúť. Najmä počas teplých mesiacov v roku je prijem tekutín nevyhnutný i z dôvodu správnej funkcie svalov. Voda prispieva k produkcii maziva a hladkej pohyblivosti kĺbov. Je nevyhnutným elektrolytom pre prenos nervových impulzov. Voda tiež zabezpečuje dostatočný prísun kyslíka do svalov.

4. Zjete viac jedla

Štúdia uskutočnená v roku 2010 deklaruje, že človek, ktorý denne vypije dva deci vody pred každým jedlom, skonzumuje približne o 75-90 kalórií menej. Voda totiž v našom tele navodí pocit plnosti, aj keď ide len o číru tekutinu, zaberie miesto v žalúdku a tlmí chuť do jedla.

5. Suchá pleť s vráskami

Naša pokožka obsahuje veľké množstvo vody. Dehydratácia spôsobuje jej suchosť, ktorá vedie k vzniku vrások. Voda pleť vypína, vypĺňa jemné vrásky,linky a rozjasňuje. Čistá voda pomáha udržať mladý a svieži vzhľad. Nedostatok tekutín v organizme môže mať za následok i vznik celulitídy.

Čítajte: Krajšia pokožka - už za jednu noc!

Čítajte: Zbohom vrásky! 10 tipov pre mladší vzhľad

6. Zlá nálada

Výskum z roku 2009 porovnával dve skupiny ľudí, ktorí sa podrobili vysoko intenzívnemu aeróbnemu cvičeniu po dobu 60 až 75 minút. Skupina, v ktorej boli dehydrovaní respondenti pociťovala únavu, zmätok, depresívnu náladu, frustráciu a podráždenosť. Štúdia tak dokázala vplyv príjmu tekutín na náladu a psychický stav človeka.

Čítajte: Vieme, čo spôsobuje vašu nervozitu!

7. Oči a ústa

Voda pochopiteľne udržuje vlhkosť aj v našich očiach a ústach, odkiaľ zmýva nečistoty, bráni preniknutiu cudzorodých látok a baktérií. Voda posilňuje i náš celkový imunitný systém a odtraňuje z tela toxíny.

Čítajte: Detoxikácia organizmu. Kedy nepomáha?

8. Vážne ochorenia

Nedostatočné množstvo tekutín môže okrem únavy a malátnosti spôsobiť zvýšené riziko vzniku rôznych ochorení. Patrí medzi ne zápcha, tvorba obličkových a žlčníkových kameňov, rakovina močového mechúra, čriev a pravdepodobnejší je i srdcový infarkt.

Video: Odstránenie žlčových kameňov bez operácie

Dobré rady na záver:

Majte pri sebe neustále fľašku vody - v taške, na stole či v aute!

Jedzte viac ovocia a zeleniny, ktoré k hydratácii prispejú!

Ak náš príjem vody nie je rovnaký ako výdaj, môže dochádzať k dehydratácii. Odborníci odporúčajú denný príjem dvoch až troch litrov tekutín, v lete zvýšený ešte o ďalší liter.

Majte na pamäti, že i v pitnom režime je dôležitá pravidelnosť. Ak si večer spomeniete, že ste za celý deň takmer nič nevypili a budete sa odporúčané denné množstvo snažiť dohnať v priebehu 2-3 hodín, veľmi si nepomôžete

Čítajte: Namiešajte si zdravie! Výborné detoxikačné nápoje

Zdroj: Info.sk, livestrong.com, idealmedia.com, Foto: Freeimages
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Toto dochucovadlo zvyšuje riziko rakoviny žalúdka o takmer 40%

Toto dochucovadlo zvyšuje riziko rakoviny žalúdka o takmer 40%

VČERA - 19:42Zdravie

Dochucovanie jedál môže mať za následok vyššiu pravdepodobnosť rakoviny.

Zázračné kolagény a vitamíny alebo strata peňazí? Tieto doplnky užívate zbytočne

Zázračné kolagény a vitamíny alebo strata peňazí? Tieto doplnky užívate zbytočne

19:33 17.05.2024Zdravie

Niektoré doplnky stravy skutočne pomáhajú zdraviu, iné sú len stratou peňazí.

Video: Takto sa škvrna na koži dokáže zmeniť na melanóm. Na tieto znaky si dávajte pozor

Video: Takto sa škvrna na koži dokáže zmeniť na melanóm. Na tieto znaky si dávajte pozor

20:07 16.05.2024Zdravie

Zábery ukazujú vývoj nebezpečného melanómu kože.

Grapefruit je zdravý, ale nie pre každého. Títo ľudia by sa mu mali vyhnúť

Grapefruit je zdravý, ale nie pre každého. Títo ľudia by sa mu mali vyhnúť

7:52 16.05.2024Zdravie

Citrus nabitý antioxidantmi môže niektorým ľuďom uškodiť.

Ako rozpoznať rakovinu žlčových ciest: Tieto príznaky si mnohí zamieňajú za bežné tráviace problémy

Ako rozpoznať rakovinu žlčových ciest: Tieto príznaky si mnohí zamieňajú za bežné tráviace problémy

21:23 13.05.2024Zdravie

Rakovina žlčových ciest je jednou z najzákernejších foriem rakoviny.