• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 18.1.2021Meniny má Bohdana
-9°Bratislava

Seriál pretekov F1 pokračuje na okruhu v Sepangu

  • 17:18 21.03.2013
  • SEPANG
Seriál pretekov F1 pokračuje na okruhu v Sepangu

Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 sa po minulotýždňovom úvode sezóny 2013 presunie z austrálskeho Melbourne do Sepangu, kde sa v nedeľu uskutoční Veľká Cena Malajzie.

Obhajcom vlaňajšieho prvenstva bude na okruhu v Sepangu Španiel Fernando Alonso z tímu Ferrari.

Jeho víťazstvo v upršaných pretekoch bolo z kategórie prekvapujúcich, keďže stajňa z Maranella nemala v úvode ročníka 2012 konkurencieschopný monopost a v kvalifikácii pred prvými pretekmi zaostávala za vedúcimi tímami o minimálne jednu sekundu.

Tento rok je všetko inak, Ferrari sa podarilo v Melbourne dosiahnuť druhé a štvrté miesto a atmosféra je o niečo uvoľnenejšia. "Máme lepšie auto, v Austrálii nám všetko fungovalo celkom dobre. Na druhej strane je pravda, že okruh v Melbourne je veľmi zvláštny a neobyčajný. V Sepangu potrebujeme potvrdiť pozitívne výsledky zo zimných testov a Austrálie, monopost je na dobrej úrovni. Bude to pre nás znovu skutočný test," povedal Alonso pre webovú stránku Autosportu.

Video: Okruh v Sepangu
Tohtoročné prvé podujatie v Austrálii najlepšie zvládol Fín Kimi Räikkönen, jeho Lotus predviedol vysokú rýchlosť a tiež veľkú šetrnosť k pneumatikám.

Podľa charizmatického pilota z "krajiny tisícich jazier" sa nemení nič vzhľadom na to, že vyhral prvé preteky a necíti sa byť v Malajzii favoritom. "Nebudeme nič meniť v súvislosti s minulotýždňovým podujatím alebo s tým z minulej sezóny. To, že som lídrom poradia, neovplyvní našu prácu počas tohto víkendu ani počas akéhokoľvek iného. Pokúsime sa o čo najlepšie preteky dúfajúc, že získame slušný počet bodov," povedal Räikkönen pre autosport.com.

Meteorológovia predpovedajú počas súťažného víkendu na VC Malajzie polojasné počasie s možnosťou búrok a dažďov 50:50. Teploty by sa mali pohybovať v rozmedzí od 26 °C do 36 °C a najvyššia vlhkosť vzduchu by mala dosiahnuť 88 percent. "Nemám rád teplo a vlhko, ktoré sú v tejto oblasti, ale trať je veľmi dobrá. Vieme, ako to tu chodí. Obyčajne sa tu odjazdí slušná Veľká cena a to je najdôležitejšie," dodal fínsky majster sveta z roku 2007.

Mierne sklamanie zažili v Melbourne jazdci majstrovského Red Bullu, keď po víťaznej kvalifikácii dokázali obsadiť "len" tretie, resp. šieste miesto. Solídnu formu previedol Mercedes v kokpite s Lewisom Hamiltonom, ten sa umiestnil na piatej priečke. Výrazným sklamaním v úvode novej sezóny sú výkony tímu McLaren, Jenson Button skončil v Austrálii na deviatom mieste, Sérgio Pérez bol jedenásty.

Sepang je prvým dielom známeho architekta tratí v kolotoči F1 Hermana Tielkeho. V kurze okruhu sú dlhé a rýchle zákruty, no aj úzke šikany a dve dlhé rovinky. Od roku 1999 ponúkal vždy dramatické preteky, najmä vďaka rýchlo sa meniacemu počasiu. Štart Veľkej ceny Malajzie je na programe v nedeľu o 9.00 h SELČ, na pilotov čaká 56 okruhov a 310,408 km.

Veľká cena Malajzie
Dejisko: Sepang (neďaleko medzinárodného letiska v Kuala Lumpure)
Dĺžka okruhu: 5543 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (310,408 km)
Kapacita tribún: 130 000 divákov
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams BMW - 1:34,223 min (sezóna 2004)
Najrýchlejšie kolo v kvalifikácii: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:33,074 min (2004)
Minuloročný víťaz: Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
História: Veľkú cenu Malajzie zaradili do programu MS F1 až v roku 1999 ako predposledné podujatie sezóny. Prvým víťazom sa stal Eddie Irvine na monoposte tímu Ferrari. V roku 2000 podujatie v Sepangu uzatváralo sezónu a až od roku 2001 sa tieto preteky presunuli na začiatok roka hneď po VC Austrálie
Kuriozity: V roku 2009 prívalový dážď, ktorý sa spustil po 22 kolách, prinútil organizátorov veľkú cenu po 32 kolách z celkovo 56 prerušiť a po takmer hodinovom čakaní aj predčasne ukončiť. Jazdci si tak medzi sebou rozdelili len polovičné body. Víťazom sa stal Jenson Button.

Prehľad víťazov VC Malajzie:
2012 - Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
2011 - Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2010 - Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2009 - Jenson Button (V. Brit.) Brawn GP
2008 - Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2007 - Fernando Alonso (Šp.) McLaren-Mercedes
2006 - Giancarlo Fisichella (Tal.) Renault
2005 - Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 - Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren-Mercedes
2002 - Ralf Schumacher (Nem.) Williams-BMW
2001 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 - Eddie Irvine (Ír.) Ferrari
Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Hyundai a Apple údajne chcú do marca podpísať dohodu o spolupráci

Hyundai a Apple údajne chcú do marca podpísať dohodu o spolupráci

17:37 10.01.2021Auto

Juhokórejská automobilka Hyundai Motor a americký technologický koncern Apple plánujú do marca tohto roka podpísať dohodu o partnerstve pri vývoji autonómnych elektrických vozidiel.

Dodávky Tesly v roku 2020 lámali rekordy, stanovený cieľ však nedosiahla

Dodávky Tesly v roku 2020 lámali rekordy, stanovený cieľ však nedosiahla

12:03 03.01.2021Auto

Americký výrobca elektromobilov Tesla zvýšil dodávky áut v minulom roku o viac než tretinu a prekonal tak odhady trhov. Vlastný cieľ predaja na rok 2020 sa mu však dosiahnuť nepodarilo.

Nissan obmedzí svoje pôsobenie na európskom trhu, zatvorí závod v Ávile

Nissan obmedzí svoje pôsobenie na európskom trhu, zatvorí závod v Ávile

14:08 01.01.2021Auto

Japonská automobilka Nissan plánuje ďalšie obmedzenie svojho pôsobenia na európskom trhu a presunutie predaja a výroby svojich áut pod kontrolu partnera v aliancii Renault.

Šéf Volkswagenu očakáva autonómne vozidlá na trhu v období rokov 2025-2030

Šéf Volkswagenu očakáva autonómne vozidlá na trhu v období rokov 2025-2030

14:59 06.12.2020Auto

Šéf Volkswagenu Herbert Diess očakáva, že autonómne vozidlá by sa mohli dostať na trh najneskôr do 10 rokov.

Čínou vedený presun k elektromobilom by mal postupne ukončiť

Čínou vedený presun k elektromobilom by mal postupne ukončiť "ropnú éru"

12:04 21.11.2020Auto

Postupný presun krajín na čele s Čínou k elektrickým autám by mohol zredukovať rast celosvetového dopytu po rope v nasledujúcom desaťročí zhruba o 70 % a prispieť k postupnému ukončeniu "ropnej éry".