O dcéru spoločnosti Cargo Slovakia sa zaujímajú silní hráči
- 12:35 24.04.2014
- BRATISLAVA
Dvaja záujemcovia o Cargo Wagon sú zahraničné železničné firmy, ktoré súťažia na vlastnú päsť. Zvyšní traja majú tiež medzinárodné zázemie, no spojili sa s domácimi veľkopodnikateľmi.
O získanie 66 % akcií spoločnosti Cargo Wagon, a.s., dcérskej firmy Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo), sa zaujíma päť silných hráčov.
Ako informuje v najnovšom čísle ekonomický týždenník Trend, dvaja z nich sú zahraničné železničné firmy, ktoré súťažia na vlastnú päsť. Zvyšní traja majú tiež medzinárodné zázemie, no spojili sa s domácimi veľkopodnikateľmi. Súťažiaci údajne presviedčajú vedenie štátneho nákladného prepravcu, aby ešte upravilo podmienky v ich prospech.
"Alexej Beljajev a Michal Lazar, ktorým sa ako jediným doteraz darilo účasť v tendri udržať v tajnosti, sa do súťaže prihlásili cez svoju logistickú firmu Express Rail. Na slovenských železničných tratiach patrí táto dvojica medzi najväčšie ryby," uvádza Trend.
V súťaži sa spojili s francúzskou firmou Ermewa, ktorá je v portfóliu francúzskych štátnych železníc SNCF a označuje sa za európsku jednotku v lízingu nákladných vagónov.
Beljajev a Lazar vlastnia popradskú Tatravagónku, ktorá patrí medzi najväčších výrobcov vozňov a ich komponentov v Európe. S ďalším známym slovenským podnikateľom Vladimírom Poórom sa delia o vlastníctvo v ŽOS Zvolen, ktorý sa špecializuje na opravy lokomotív.
Ecoinvest sa spojil so spoločnosťou Touax
Ďalším silným hráčom v tendri má byť podľa informácií Trendu konzorcium zasielateľskej spoločnosti Budamar Logistics a jej sesterskej firmy Slovenská plavba a prístavy (SPaP) so slovensko-švajčiarskym Axbenetom.
Biznis Budamar Logistics a SPaP je zo všetkých uchádzačov najviac previazaný so štátnym Cargom. Axbenet prenajíma a predáva vagóny na viacerých európskych trhoch, sídli v Trnave a je druhým najväčším zákazníkom ŽOS Trnava, ktorý vlastní V. Poór.
Slovenská firma Ecoinvest, ktorú kontroluje Milan Fiľo, sa v tendri spojila s francúzskou spoločnosťou Touax, ktorá sa v lízingu vagónov považuje za európsku dvojku.
Ďalším účastníkom súťaže je francúzska firma Nacco, ktorá poskytuje vozne na lízing a nedávno ju prevzala americká finančná skupina CIT. V tendri je aj švajčiarska spoločnosť AAA Cargo, ktorá vlastní polovicu akcií vo firme Axbenet.
Cargo chce predať aj druhú dcérsku firmu
Štátne Cargo je podľa Trendu dlhodobo najväčším klientom V. Poóra. "To sa zmení, keď vagóny predá investorovi. Ten si na revízie, opravy a údržbu môže vybrať aj iného dodávateľa. Pre V. Poóra je táto súťaž aj o udržaní si pozície na domácej pôde," tvrdí týždenník.
Cargo chce predať aj druhú dcérsku firmu ZSSK Cargo Intermodal. Najprv plánovalo predať 50 % akcií, ale keďže nenašlo záujemcu, po novom predáva 66 % akcií. Horúcim kandidátom na ich kúpu je TransContainer, dcérska firma Ruských železníc Okrem nej je v súťaži aj poľský štátny prepravca PKP Cargo.
Putin: Po trase plynovodu Sila Sibíri 2 môže do Číny prichádzať aj ruská ropa
Rusko by mohlo dodávať Číne svoju ropu tou istou trasou, akou má prechádzať navrhovaný plynovod.
Seniorom vyplatia v júni zvýšené rodičovské dôchodky
V júni jednorazovo vyplatia zvýšený rodičovský dôchodok 908.043 seniorom.
Zastupiteľstvo nemeckej obce Grünheide schválilo rozšírenie závodu Tesly
Miestne zastupiteľstvo obce Grünheide neďaleko Berlína podporilo plán na rozšírenie výrobného areálu automobilky Tesla.
Organizácie európskej siete BEUC podávajú sťažnosť na platformu Temu
Temu používa množstvo manipulatívnych techník s cieľom prinútiť spotrebiteľov, aby míňali viac, ako by pôvodne chceli, alebo im skomplikovať proces zrušenia ich účtu na platforme.
ECB: Výhľad sektora obytných nehnuteľností v eurozóne je relatívne pozitívny
Napätie na trhu s úvermi na bývanie v eurozóne je zvládnuteľné napriek vyšším úrokovým sadzbám, ktoré zaťažujú dlžníkov, a nedostatkom v kontrolných opatreniach zo strany niektorých bánk.