ŠKODA v novembri zvýšila tempo
- 10:58 17.12.2013
- BRATISLAVA

ŠKODA v novembri potvrdila pozitívny trend posledných mesiacov. Dodávky automobilov ŠKODA zákazníkom vzrástli celosvetovo o 5,3 % na 82 000 vozidiel (v novembri 2013 bolo dodaných 77 900 vozidiel). V Európe automobilka opäť zaznamenala dvojciferný rast o 14 % na 57 900 dodaných vozidiel. ŠKODA tak naďalej zvyšuje svoj trhový podiel v Európe. Hitom sa stáva nová ŠKODA Octavia, ktorá v novembri v západnej Európe posilnila o 60,9 %. Na Slovensku ŠKODA v novembri dodala zákazníkom 1 205 vozidiel, čím si zabezpečila trhové prvenstvo s podielom 21,26 %.
„ŠKODA s prírastkom 5,3 % v novembri výrazne posilnila tretí mesiac za sebou a potvrdila rastúci trend v druhom polroku,“ povedal Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Naša modelová ofenzíva ukazuje svoju stále rastúcu silu. Vďaka plnej dostupnosti nových modelov sústavne rozširujeme náš trhový podiel v Európe. Nová Octavia sa vyvíja znamenite, predaje prekonávajú naše očakávania,“ vyhlásil Eichhorn. V západnej Európe nová Octavia posilnila o slušných 60,9 %, v Európe celkovo o 23,7 %. Trhový podiel spoločnosti ŠKODA AUTO v Európe vzrástol ku koncu novembra na 4 %.
V posledných týždňoch roka 2013 ŠKODA naďalej zvyšuje tempo. Vďaka ôsmim novým alebo inovovaným modelom je rok 2013 pre značku ŠKODA skutočne silným rokom. „Rok 2013 je synonymom doteraz najväčšej modelovej ofenzívy v 118 ročnej histórii podniku,“ povedal Werner Eichhorn. Najnovším prírastkom českej automobilky je štart výroby kompletne inovovaného modelu Yeti v Číne. Toto obľúbené kompaktné SUV schádza z linky vo verzii špeciálne prispôsobené požiadavkám miestneho trhu. Automobilka tento rok realizovala po celom svete dvanásť nábehov výroby a osem medzinárodných uvedení noviniek na trh.
V západnej Európe zaznamenala ŠKODA v novembri mohutný prírastok. Dodávky zákazníkom sa zvýšili o 20,6 % na 34 000 vozidiel (november 2012: 28 200 vozidiel). Vďaka tomuto prírastku, ktorý bol výrazne vyšší ako v prípade celého trhu, vzrástol trhový podiel značky ŠKODA v západnej Európe ku koncu novembra na 3,2 % (rovnaké obdobie predchádzajúceho roka: 3,0 %). V Nemecku značka dosiahla rast o 16,9 % na 12 300 dodaných vozidiel. ŠKODA tak na svojom druhom najsilnejšom trhu na svete ďalej rozširuje postavenie najsilnejšej dovážanej značky. V Holandsku sa značke ŠKODA podarilo dodávky viac ako zdvojnásobiť na 2 200 vozidiel. Dvojciferný rast dosiahla značka vo Veľkej Británii (5 600 vozidiel; plus 43,7 %), vo Francúzsku (2 100 vozidiel; plus 13,9 %), vo Švajčiarsku (1 600 vozidiel; plus 12,0 %), v Belgicku (1 300 vozidiel; plus 18,1 %), v Španielsku (1 300 vozidiel; plus 64,0 %), vo Švédsku (1 300 vozidiel; plus 18,7 %), vo Fínsku (840 vozidiel; plus 50,4 %) a v Nórsku (770 vozidiel; plus 54,8 %).
Vo východnej Európe bolo zákazníkom dodaných 11 300 vozidiel značky ŠKODA (november 2012: 12 400; -8,7 %). Ku koncu novembra dosiahla česká značka takmer štvorpercentný trhový podiel. V Kazachstane dosiahla ŠKODA vďaka 715 dodaným vozidlám nový predajný rekord. V pobaltských štátoch (Estónsko, Lotyšsko, Litva) značka rástla o 10,1 % na takmer 500 dodaných vozidiel. V Srbsku ŠKODA posilnila o 26,1 %. Na treťom najväčšom trhu značky ŠKODA, v Rusku, automobilka dodala 7 400 vozidiel (november 2012: 9 000; -18,0 %).
V strednej Európe vzrástli dodávky vozidiel ŠKODA zákazníkom o 23,2 % na 12 600 vozidiel (november 2012: 10 200). Automobilka tak posilnila výrazne viac ako celkový trh a zvýšila svoj trhový podiel na 19,1 %. Vo všetkých stredoeurópskych krajinách dosiahla ŠKODA dvojciferný rast. Na domácom trhu v Českej republike vzrástli dodávky o 10,5 % na 5 900 vozidiel (november 2012: 5 300). Trhový podiel značky ŠKODA v Českej republike predstavuje po jedenástich mesiacoch 36,2 %. Na Slovensku značka ŠKODA dodala zákazníkom 1 205 vozidiel, čím si zabezpečila trhové prvenstvo s podielom 21,26 %.
V Číne dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 18 200 vozidiel (november 2012: 21 100; -13,9 %). Celkovo dosiahli dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom za prvých jedenásť mesiacov v Číne 217 400 vozidiel (január až november 2012: 225 900; -3,8 %). V Indii sa v novembri pre vozidlo značky ŠKODA rozhodlo 1 600 zákazníkov (november 2012: 2 000; -19 %).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v novembri 2013 (v kusoch, zaokrúhlené, po modeloch; +/- v percentách voči rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka):
ŠKODA Octavia (30 800; -6,0%)
ŠKODA Fabia (14 500; -25,2%)
ŠKODA Superb (7 100; 22,0%)
ŠKODA Yeti (8 800; +30,1%)
ŠKODA Roomster (2 900; +7,4%)
ŠKODA Rapid (14 600; +475,1%)
ŠKODA Citigo (predaj len v Európe: 3 300; -29,6%)

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?