• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 19.5.2024Meniny má Gertrúda
13°Bratislava

Omáčky ako skryté hrozby: Tieto najviac sabotujú vaše chudnutie

  • 10:37 24.03.2023
  • Bratislava
Omáčky ako skryté hrozby: Tieto najviac sabotujú vaše chudnutie

Majonéza, kečup, barbecue či zdravo vyzerajúci dressing na šaláte. Kto by ich nezbožňoval? Dávajte však na ne pozor, dokážu poriadne vykoľajiť vaše chudnutie.

Narušia jedálniček a pridajú zbytočné kalórie. To tvrdí o omáčkach odborníčka na výživu a dietologička Ro Huntriss. Vysvetlila, že väčšina z nás väčšinou nepočíta kalórie navyše, ktoré často prichádzajú s namáčaním jedla v omáčke.

Povedala: „Keď sa ľudia snažia schudnúť, často zvažujú zložky jedla bez toho, aby brali do úvahy ďalšie omáčky a dipy.”

Niektoré omáčky môžu mať vysoký obsah tuku alebo cukru, čo v konečnom dôsledku znamená, že budú mať viac kalórií, a to môže byť veľkou prekážkou úspešného chudnutia.

Pochopenie toho, ako urobiť zdravé náhrady, môže pomôcť uľahčiť chudnutie a zároveň udržať jedlo chutné a príjemné, píše portál The Sun.

Ro sa podelila aj o najhorších páchateľov. Toto je desať omáčok, ktoré môžu zničiť vašu diétu, a množstvo kalórií ukrytých v polievkovej lyžici

  • Majonéza (94 kalórií)
  • Dresing na cesar šalát (85 kalórií)
  • Ranch dressing (73 kalórií)
  • Tatárska omáčka (63 kalórií)
  • Šalátový krém (50 kalórií)
  • Salsa (36 kalórií)
  • BBQ omáčka (29 kalórií)
  • Syrová omáčka (28 kalórií)
  • Kečup (19 kalórií)
  • Sladké chilli (15 kalórií)

NHS uvádza, že malé, jednoduché zmeny v tom, čo a koľko jete, vám môžu pomôcť schudnúť. Radia, že pokiaľ ide o nátierky a omáčky, mali by ste si zvoliť nízkotučné varianty a konzumovať ich v malých množstvách.

Odborníci tiež radia používať menšie taniere a misky, s ktorými by sa vám malo podariť zmenšiť jednotlivé porcie. Okrem toho je dôležité pridať ku každému jedlu aj dávku zeleniny.

Aby ste sa vyhli nadmernému pôžitkárstvu, odborníci za programom NHS na chudnutie uviedli, že by ste sa mali pri jedle vyhýbať aj rozptyľovaniu. Preto je kľúčové vypnúť televízor či mobil. Ak sa nesústredíte na svoje jedlo, môžete ho zjesť príliš rýchlo alebo príliš veľa.

Zdroj: Info.sk, MB, thesun.co.uk, instagram.com/dietitianro, NHS
Najnovšie v kategóriiViac článkov
5 spôsobov, ako zefektívniť klimatizáciu v aute. Záleží aj na parkovaní

5 spôsobov, ako zefektívniť klimatizáciu v aute. Záleží aj na parkovaní

VČERA - 20:15Zaujímavosti

Tu sú triky, vďaka ktorým budete mať v aute chladnejšie.

Púpavový med je bohatý na vitamíny, takto jednoducho si ho pripravíte aj doma

Púpavový med je bohatý na vitamíny, takto jednoducho si ho pripravíte aj doma

VČERA - 19:22Zaujímavosti

Každý si dokáže doma hravo a jednoducho pripraviť zdravú a chutnú pochúťku z bežne dostupných púpav.

Filmová a divadelná herečka Zdena Studenková bude mať 70 rokov

Filmová a divadelná herečka Zdena Studenková bude mať 70 rokov

VČERA - 10:22Zaujímavosti

Je známa svojim temperamentom a otvorenými názormi. Už viac ako 45 rokov sa radí medzi prvé dámy a stálice slovenskej filmovej a divadelnej scény.

Prečo máte po jedle chuť na sladké?

Prečo máte po jedle chuť na sladké?

VČERA - 6:52Zaujímavosti

„Druhý žalúdok“ nie je len mýtus. Odborníci vysvetľujú, prečo sa vám aj napriek pocitu sýtosti vždy po jedle žiada jesť sladké.

Vysielač Konstantynow postavili pred 50 rokmi - bol najvyššou stavbou sveta

Vysielač Konstantynow postavili pred 50 rokmi - bol najvyššou stavbou sveta

VČERA - 6:36Zaujímavosti

Bol najvyššou stavbou sveta. Neskôr ju prekonal len legendárny dubajský mrakodrap Burdž Khalifa, ktorý je dodnes najvyššou budovou na svete.