• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 20.5.2022Meniny má Bernard
24°Bratislava

Spánková úzkosť: 8 príznakov, podľa ktorých zistíte, že trápi aj vás

  • 20:07 01.05.2022
  • Bratislava
Spánková úzkosť: 8 príznakov, podľa ktorých zistíte, že trápi aj vás

Spánková úzkosť sa prejavuje špecifickými príznakmi, ktoré je možné pozorovať len v noci alebo večer pred spaním. Spoznajte ich skôr ako vám znepríjemnia život.

Generalizovaná úzkostná porucha je psychiatrický pojem, ktorý zastrešuje viacero podtypov úzkosti. Pacient môže trpieť napríklad sociálnou úzkosťou, pri ktorej má nevysvetliteľný strach zo spoločnosti, alebo panickou poruchou, ktorú sprevádzajú panické ataky.

Každý druh úzkostnej poruchy sa vyznačuje vlastnou sadou príznakov. Výnimkou nie je ani spánková úzkosť, ktorá sa podpisuje nielen na psychickom, ale aj fyzickom zdraví.

K fyzickým príznakom spánkovej úzkosti patrí:

  • rýchly tep
  • búšenie srdca
  • dýchavičnosť
  • bolesť hrudníka
  • závrat
  • potenie
  • nevoľnosť
  • triaška

K výskytu týchto príznakov môže dôjsť buď predtým alebo počas toho, ako sa človek ukladá na spánok. Ich hlavnou nevýhodou je to, že majú dramatický vplyv na množstvo a kvalitu spánku.

Spánok je nevyhnutný pre správny chod celého organizmu. V prípade jeho nedostatku, ktorý nastáva pri spánkovej úzkosti, dochádza k ďalšiemu zhoršeniu niektorých jej príznakov, ako je napríklad nervozita.

Podobne, ako ďalšie typy úzkosti, aj spánková úzkosť sa lieči pomocou psychoterapie. Najúčinnejšou formou je kognitívno-behaviorálna terapia, no využívajú sa aj antidepresíva a podporné doplnky.

Pri liečbe spánkovej úzkosti je mimoriadne dôležitá aj spánková hygiena a vhodné návyky. Počas dňa by ste sa nemali vyhýbať fyzickej aktivite, ktorá podporuje uvoľňovanie endorfínov, a tak zlepšuje náladu a uvoľňuje telo.

Odporúča sa aj dodržiavanie pravidelného spánkového režimu. Do postele by ste si mali líhať každý deň v tom istom čase, aby si telo zvyklo na pravidelný režim. Niektorým pacientom tiež pomáha zapisovanie si myšlienok do denníka, vďaka čomu sa z mysle vylučujú nepríjemné myšlienky.

V prípade, že vás spánková úzkosť oberá o zdravý spánok, pomôže vám aj obmedzenie kofeínu a alkoholu. Takisto by ste mali zvážiť skoncovanie s fajčením.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, express.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
10 úzkostných prejavov, ktoré súvisia s prekonaním traumy v minulosti

10 úzkostných prejavov, ktoré súvisia s prekonaním traumy v minulosti

VČERA - 9:27Zdravie

Keď sa na úzkostné správanie pozrieme optikou traumy, zistíme, že často má svoj dôvod. Zistite podľa desiatich príznakov, či ste aj vy neboli obeťou nešťastnej udalosti.

Kedy začať uvažovať nad návštevou alergológa? Spoznajte to podľa týchto príznakov

Kedy začať uvažovať nad návštevou alergológa? Spoznajte to podľa týchto príznakov

20:23 17.05.2022Zdravie

Netrápte sa zbytočne len preto, že sa vám zdá, že vaša alergia nie je „až taká vážna“. Zistite, kedy už nastal čas navštíviť ambulanciu alergológie.

Odborníčka na spánok: 3 tajné triky, ktorými liečime nespavosť

Odborníčka na spánok: 3 tajné triky, ktorými liečime nespavosť

7:19 17.05.2022Zdravie

Spánková expertka prezrádza najhoršie veci, ktoré môžete robiť, ak trpíte nespavosťou, a niekoľko prekvapivých trikov, ktoré vám pomôžu ju vyliečiť.

Žena si na ruke našla drobné bodky. Smrteľná diagnóza ju mohla pripraviť o život

Žena si na ruke našla drobné bodky. Smrteľná diagnóza ju mohla pripraviť o život

20:07 16.05.2022Zdravie

Malé bodky, podobné pehám, nakoniec predstavovali smrteľné ochorenie.

Tieto lieky proti bolesti v skutočnosti zvyšujú riziko chronickej bolesti

Tieto lieky proti bolesti v skutočnosti zvyšujú riziko chronickej bolesti

19:37 15.05.2022Zdravie

Aj krátkodobé užívanie lieku môže spôsobovať dlhodobé problémy, ako je bolesť chrbta.