• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 17.1.2022Meniny má Nataša
Bratislava

14 vecí, ktoré by ste podľa psychológov mali robiť na zlepšenie psychického zdravia

  • 21:33 30.11.2021
  • Svet
14 vecí, ktoré by ste podľa psychológov mali robiť na zlepšenie psychického zdravia

Majte z každého dňa čo najlepší zážitok. Takto udržíte vo forme svoje telo i svoju myseľ.

Zostať psychicky v pohode je náročné najmä v zime, keď sa dni skracujú a slnka je čoraz menej. Experti z britskej Nadácie pre duševné zdravie našťastie ponúkajú hneď 14 tipov, ako si zlepšiť náladu aj celkový psychický stav v ktoromkoľvek ročnom období.

Takzvané „preventívne kroky k udržaniu psychického zdravia“ slúžia na každodennú inšpiráciu pre tých, ktorí si chcú zlepšiť alebo udržať psychický stav počas bežných dní. Na ich vypracovaní sa podieľalo 23 špecialistov z rôznych krajín a 1500 pacientov so psychickými ťažkosťami, ktorí mali posledné slovo pri výbere tých najefektívnejších z nich.

14 vecí, ktoré môžete robiť, aby ste si udržali zdravú psychiku

  1. Vyhnite sa nezákonným drogám
  2. Vyhnite sa dlhom, ktoré nedokážete splatiť
  3. Zlepšite kvalitu a kvantitu svojho spánku
  4. Naučte sa chápať, regulovať a zvládať svoju náladu
  5. Viac sa zameriavajte na zábavu, vždy nájdite niečo, na čo sa môžete tešiť
  6. Trávte viac času v prírode
  7. Nebojte sa požiadať o pomoc
  8. Buďte zvedaví a otvorení novým zážitkom
  9. Stravujte sa zdravo
  10. Pomáhajte iným, prispejte k niečomu veľkému
  11. Buďte fyzicky aktívni
  12. Prejavujte vďaku a pestujte si nádej
  13. Posilnite si vzťahy s okolím
  14. Pri výchove detí sa inšpirujte radami skúsenejších

Doktor Antonis Kousoulis, ktorý predsedá pobočke Nadácie pre duševné zdravie v Anglicku a Walese, pripomína, že nie každý má hneď k dispozícii prostriedky na praktizovanie týchto rád.

„Chudoba, nekvalitné vzdelanie a izolácia napríklad pre niektorých znamenajú, že sa nevyhnú dlhom, ktoré nedokážu splatiť,“ hovorí Kousoulis. „Keď už máme tento jasný dôkazy, vlády by mali prijať opatrenia, ktorými by pre každého zabezpečili prostriedky na starostlivosť o vlastné psychické zdravie.“

Pre tých, ktorí si chcú dobrú psychiku len udržať, je najpodstatnejšie zamerať sa na zábavné aktivity a pomáhať iným. Tým, ktorí sú na opačnej strane spektra, zas najviac pomôže vyhľadať lekársku pomoc a vyhnúť sa nezákonným drogám.

„Väčšina ľudí so psychickými ťažkosťami nám povedala, že najväčší rozdiel zaznamenali po tom, ako vyhľadali pomoc, aby neužívali nezákonné drogy a vyhli sa dlhom. Pomohol im aj lepší spánok a lepšie zvládanie emócií,“ dodáva Kousoulis.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, huffingtonpost.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Príznaky covidu aj napriek negatívnemu testu? Na vine môže byť toto ochorenie

Príznaky covidu aj napriek negatívnemu testu? Na vine môže byť toto ochorenie

DNES - 9:05Zdravie

Príznaky tohto ochorenia netreba zanedbať. O úspešnosti liečby rozhoduje aj včasná diagnostika.

Na dlhé kúpanie zabudnite! Takto vám môže uškodiť, varuje lekár

Na dlhé kúpanie zabudnite! Takto vám môže uškodiť, varuje lekár

VČERA - 20:07Zdravie

Polihovanie v napustenej vani je lákadlom najmä počas dlhých zimných večerov. Podľa lekára Georgea Moncrieffa je to ale pasca najmä pre určitú skupinu ľudí.

Toto bežné jedlo môže výrazne znížiť riziko demencie

Toto bežné jedlo môže výrazne znížiť riziko demencie

VČERA - 8:34Zdravie

Demencia ovplyvňuje pamäťové schopnosti človeka, ale existujú spôsoby, ako riziko znížiť.

Rakovina pečene: Varovný znak pod rebrom a ďalšie symptómy, ktoré nesmiete ignorovať

Rakovina pečene: Varovný znak pod rebrom a ďalšie symptómy, ktoré nesmiete ignorovať

VČERA - 7:27Zdravie

Karcinóm pečene sa môže prejavovať viacerými spôsobmi. Zistite, aké je vaše riziko.

Táto častá chyba v sprche vás oberá o kvalitný spánok

Táto častá chyba v sprche vás oberá o kvalitný spánok

20:37 15.01.2022Zdravie

Milióny ľudí na celom svete zápasia so spánkovou depriváciou. Nepríjemnému problému sa ale dá vyhnúť správnym postupom pri sprchovaní.