• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 13.5.2021Meniny má Servác
13°Bratislava

Ako zvýšiť spaľovanie tuku: Toto musíte vypiť pred cvičením

  • 18:05 02.05.2021
  • Svet
Ako zvýšiť spaľovanie tuku: Toto musíte vypiť pred cvičením

Vypitie nápoja 30 minút pred cvičením dokáže naštartovať odbúravanie tukov.

Ak chcete zvýšiť spaľovanie tukov a efektívnejšie schudnúť, mali by ste 30 minút pred cvičením vypiť silnú kávu. Štúdia publikovaná v akademickom časopise Journal of the International Society of Sports Nutrition ukazuje, že konzumácia silnej kávy obsahujúcej 3 mg kofeínu na kilogram telesnej hmotnosti pol hodiny pred miernou aktivitou výrazne zvyšuje spaľovanie tukov.

Napríklad človek s hmotnosťou 70 kg by mal pri príjme 3 mg na kg telesnej hmotnosti prijať 210 mg kofeínu. 250 ml šálka kávy zvyčajne obsahuje 100 mg kofeínu a jedna dávka espressa obsahuje 64 mg kofeínu.

Kofeín je psychoaktívna látka a prírodný stimulant, ktorý sa nachádza v kávových zrnách, kakaových bôboch, čajových lístkoch, guarane a kolových orieškoch.

Kofeín sa vďaka svojmu ergogénnemu potenciálu [zvyšujúcemu výkonnosť] predáva vo forme doplnkov na zvýšenie športového výkonu alebo pri vytrvalostných aktivitách a na podporu odbúravania tukov.

Cieľom tejto štúdie bolo zistiť, či kofeín skutočne zvyšuje oxidáciu alebo spaľovanie tukov počas cvičenia. Skupina dospelých v štúdii absolvovala cvičebný test štyrikrát týždenne. Museli náhodne užiť 3 mg / kg kofeínu o 8:00 alebo 17:00 (pol hodiny pred aeróbnym cvičením).

Francisco Amaro-Gahete, hlavný autor štúdie, uviedol:

"Výsledky našej štúdie ukázali, že akútne požitie kofeínu 30 minút pred vykonaním aeróbneho cvičebného testu zvýšilo maximálnu oxidáciu tukov počas cvičenia bez ohľadu na dennú dobu."

Vedecký tím tiež zistil, že účinky kofeínu na spaľovanie tukov sú viditeľnejšie, ak sa cvičenie vykonáva popoludní namiesto rána. Amaro-Gahete povedal:

„Odporúčanie cvičiť ráno nalačno na zvýšenie oxidácie tukov je bežné. Toto odporúčanie však nemusí mať vedecký základ, pretože nie je známe, či je toto zvýšenie spôsobené ranným cvičením alebo dlhším časom bez jedla.“

Ďalšia štúdia trénovaných športovcoch publikovaná v akademickom žurnále Nutrients potvrdila, že ergogénne účinky kofeínu boli výraznejšie počas cyklistických výkonov ráno než večer.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, jissn.biomedcentral.com, mdpi.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Tieto príznaky koronavírusu šesťnásobne zvyšujú riziko úmrtia

Tieto príznaky koronavírusu šesťnásobne zvyšujú riziko úmrtia

DNES - 20:39Zdravie

Nový koronavírus postihuje telo tak, že následky môžu pretrvávať aj po dobu niekoľkých mesiacov. V niektorých prípadoch sa ale dá predpokladať, že budú mimoriadne rizikové.

Espresso alebo bez kofeínu? Vaše gény naznačujú, akú kávu pijete

Espresso alebo bez kofeínu? Vaše gény naznačujú, akú kávu pijete

DNES - 9:14Zdravie

Genetika hrá istú úlohu pri výbere kávy.

Ako dlho trvá imunita po očkovaní a ako zistiť, či ste imúnni voči COVID-19?

Ako dlho trvá imunita po očkovaní a ako zistiť, či ste imúnni voči COVID-19?

VČERA - 21:23Zdravie

Keďže očkovanie proti ochoreniu COVID-19 sa na celom svete spustilo len nedávno, stále ohľadom neho vyvstávajú nezodpovedané otázky. Jednou z nich je otázka imunity.

Vedci overili účinky vitamínov na COVID-19. Výsledky prekvapili

Vedci overili účinky vitamínov na COVID-19. Výsledky prekvapili

20:40 11.05.2021Zdravie

Niektoré doplnky stravy pomáhajú v boji s COVID-19. Tie, ktoré ľudia užívajú najčastejšie, však majú minimálny účinok.

Efekt uspávanky: Táto hudba pomáha aj seniorom

Efekt uspávanky: Táto hudba pomáha aj seniorom

20:41 09.05.2021Zdravie

Hudba pred spaním zlepšuje kvalitu spánku aj u ľudí starších ako 60 rokov.