• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 20.9.2020Meniny má Ľuboslav(a)
12°Bratislava

5 dôvodov, prečo by ste si po jedle nikdy nemali zdriemnuť

  • 20:46 12.09.2020
  • Bratislava
5 dôvodov, prečo by ste si po jedle nikdy nemali zdriemnuť

Väčšina ľudí po obede dostane chuť na „šlofíka“. Viete, prečo by ste sa tejto túžbe nemali oddať? Existuje na to hneď 5 dôvodov, ktoré vás presvedčia.

Spánok po jedle, hoci aj krátky, má na telo neblahé účinky. Aj ak sa vám veľmi chce podľahnúť túžbe zdriemnuť si, mali by ste odolať. Neodporúča sa dokonca ani ležať. Viete prečo? Vysvetlí vám to až 5 dôvodov.

1. Pálenie záhy

Žalúdočná kyselina, ktorá pomáha s trávením jedla, sa zvyčajne nachádza v žalúdku. Na mieste ju drží najmä gravitácia, vďaka ktorej u zdravého človeka nepreniká do vyšších častí tráviaceho traktu. Čo sa ale stane, keď si po jedle ľahnete? Odpoveď už zrejme tušíte.

Pri ležaní sa kyselina pohybuje v žalúdku spolu so zjedeným jedlom, a keďže ju nič nedrží na dne, môže preniknúť do pažeráka, čím spôsobí pálenie záhy.

2. Horšia kvalita spánku

Ak zjete hutnejšie jedlo a hneď nato zaspíte, trávenie bude pokračovať počas spánku. Príčina klesajúcej kvality spánku je v tomto prípade u každého iná – niekto sa zle vyspí preto, že mozog je pri trávení aktívnejší, a tak nedochádza k hlbokému spánku, iní ľudia zas nedokážu zaspať kvôli páleniu záhy. Všetko záleží aj od typu jedla a jeho množstva.

3. Živé sny a nočné mory

Určite ste sa už stretli s nočnými morami po neskorej večeri pred spaním. Dôvod je rovnaký ako v predošlom bode – mozog je aktívnejší, a tak dlhšie zotrváva v REM fáze, počas ktorej dochádza k snívaniu.

4. Častejšie močenie

S tým, čo ste si dali na obed či večeru, súvisí aj potreba močiť, ktorá vás prebudí zo spánku. Diuretické jedlá podporujú močenie, takže ak si ľahnete hneď potom, ako nejaké zjete, je pravdepodobné, že sa kvôli tomu budete budiť.

5. Priberanie

Hoci kvalitný a pravidelný spánok slúži ako podporný mechanizmus chudnutia, neplatí to, ak si ľahnete hneď po jedle. Ak radi oddychujete po obede, neposkytujete telu dostatok času a priestoru na spálenie kalórií, ktoré práve prijalo.

Ako dlho čakať po zjedení jedla?

Vyhnite sa vyššie spomenutým problémom správnym načasovaním spánku. Je dôležité medzi posledným jedlom a spánkom vynechať aspoň tri hodiny, počas ktorých sa obsah žalúdka stihne dostatočne presunúť do tenkého čreva. Samozrejme, tento čas je len orientačný, no skorší spánok radšej neriskujte.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, brightside.me
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Prečo by ste nemali nosiť tenisky so zahnutou špičkou

Prečo by ste nemali nosiť tenisky so zahnutou špičkou

VČERA - 20:45Zdravie

Nosenie topánok so zdvihnutou špičkou sa môže pretaviť do dlhodobých problémov. Riziko netreba podceniť, varujú podológovia.

Otrava jedlom: 6 jedál, ktoré najčastejšie spôsobujú zvracanie a hnačku

Otrava jedlom: 6 jedál, ktoré najčastejšie spôsobujú zvracanie a hnačku

VČERA - 20:11Zdravie

K otrave jedlom dochádza pri skonzumovaní potravy nakazenej baktériami, vírusmi alebo parazitmi, ktoré v tráviacom trakte spôsobujú ťažkosti. Tieto jedlá ju najčastejšie spôsobujú.

Tieto povahové vlastnosti zvyšujú riziko úmrtia pri infarkte

Tieto povahové vlastnosti zvyšujú riziko úmrtia pri infarkte

VČERA - 19:38Zdravie

U ľudí s týmito povahovými vlastnosťami existuje štatisticky vyššie riziko úmrtia pri opakovanej zástave srdca.

Prečo by ste si po čistení zubov nemali vyplachovať ústa, a ďalšie chyby ústnej hygieny

Prečo by ste si po čistení zubov nemali vyplachovať ústa, a ďalšie chyby ústnej hygieny

18:40 15.09.2020Zdravie

Hoci sa čisteniu zubov venujeme na pravidelnej báze, stále existuje niekoľko chýb, ktorým sa nevyhneme. Toto sú tie najčastejšie z nich.

7 príznakov, ktoré vyrieši jedine terapeut

7 príznakov, ktoré vyrieši jedine terapeut

14:09 15.09.2020Zdravie

Tieto príznaky oznamujú, že nastal čas začať uvažovať nad psychoterapiou.