• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 6.8.2020Meniny má Hortenzia
18°Bratislava

Ako zistiť, či ste prekonali infarkt bez toho, aby ste o tom vedeli?

  • 20:20 04.07.2020
  • Bratislava
Ako zistiť, či ste prekonali infarkt bez toho, aby ste o tom vedeli?

Príznaky infarktu sú niekedy náhle a bolestivé, inokedy sú zas také mierne, že nás ani nenútia ísť do nemocnice. Ako zistiť, či ste prekonali infarkt?

K infarktu, alebo zástave srdca, dochádza vtedy, keď sa upchá jedna z ciev, a do srdca tak prestáva prúdiť krv. Infarkt sa obvykle prejavuje akútnymi príznakmi, ako je bolesť alebo nepohodlie v hrudi, bolesť ramena alebo ťažkosti s dýchaním.

K najhrozivejším formám infarktu rozhodne môžeme zaradiť tichý infarkt, ktorý sa prejavuje len niekoľkými alebo žiadnymi príznakmi, prípadne môže ísť o príznaky, ktoré pripisujeme inému ochoreniu.

Hoci sa tichý infarkt rozpoznáva ťažko, existuje spôsob, ako zistiť, či ste ho prekonali. V prvom rade si treba spomenúť, či sa u vás v jednom čase nedostavili poruchy s trávením, chrípka alebo bolesť svalov hrudníka.

Tichý infarkt sa síce neprejavuje ráznou bolesťou, ale jeho riziká sú rovnaké ako pri bežnom infarkte – aj tu hrozí zástava srdca a možná smrť. Tichý infarkt okrem toho zvyšuje riziko ďalšej srdcovej zástavy, ktorá by už mohla byť oveľa zreteľnejšia.

Pri infarkte je dôležité, aby človek čím skôr zašiel za lekárom, ktorý mu odporučí vhodné lieky na rozšírenie ciev. Lekára vyhľadajte aj keď máte pochybnosti o závažnosti vašich príznakov.

Ako znížiť riziko infarktu

Jednou z najprospešnejších zmien, ku ktorým môžete hneď pristúpiť, je zaviesť zdravý životný štýl. Čo to znamená? V prvom rade obmedzte jedlá s vysokým obsahom tuku. Tie totiž spôsobujú hromadenie tukových nánosov v cievach, a tak postupne dochádza k ich upchatiu.

Najväčším strašiakom sú nasýtené tuky, ktoré zvyšujú hladinu LDL cholesterolu v krvi. Do tejto kategórie patria aj:

  • koláče
  • vyprážané jedlá
  • párky a mastné mäso
  • maslo
  • ghee
  • bravčová masť
  • smotana
  • tvrdý syr
  • sušienky a sladkosti
  • jedlá s obsahom kokosového alebo palmového oleja

Všetky tieto potraviny môžete nahradiť zdravšími alternatívami. Ľuďom s ochoreniami srdca a krvného obehu, a nielen im, sa odporúča stredomorská strava, ktorej základom je tmavé pečivo, ovocie, zelenina a ryby. Maslo a nasýtené oleje vymeňte za zdravší olivový olej.

Srdce a cievy udržíte v dobrej kondícii najmä vďaka cvičeniu a iným druhom fyzickej aktivity. Pravidelné cvičenie je tiež cestou k štíhlejšej postave, ktorú málokedy trápi vysoký tlak. Každý týždeň by ste mali mierne namáhavému pohybu venovať aspoň 150 minút. Začnite preto viac kráčať alebo bicyklovať.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, express.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Týchto 12 faktorov by dokázalo zabrániť takmer polovici prípadov demencie

Týchto 12 faktorov by dokázalo zabrániť takmer polovici prípadov demencie

VČERA - 19:39Zdravie

Najväčší svetoví odborníci na demenciu a Alzheimerovu chorobu sa zhodli na tom, že s prevenciou pred demenciou treba začať už v mladom veku. Rozhodujúcich je pritom týchto 12 faktorov.

Koronavírus môže zasiahnuť aj štítnu žľazu, toto si musíte všímať na krku

Koronavírus môže zasiahnuť aj štítnu žľazu, toto si musíte všímať na krku

20:48 04.08.2020Zdravie

Podľa lekárov by sme si pri ochorení COVID-19 mali všímať okrem hrdla aj krk.

Vedecky potvrdené: Tieto potraviny vás ochránia pred koronavírusom

Vedecky potvrdené: Tieto potraviny vás ochránia pred koronavírusom

19:27 03.08.2020Zdravie

Štúdia francúzskych výskumníkov potvrdila ochranné účinky potravín pred koronavírusom.

Najlepšie vitamíny a potraviny, ktoré vás ochránia pred koronavírusom. Dôležité sú dávky

Najlepšie vitamíny a potraviny, ktoré vás ochránia pred koronavírusom. Dôležité sú dávky

20:10 02.08.2020Zdravie

Tieto živiny sú pri správnom dávkovaní efektívne na prevenciu pred ochorením COVID-19.