• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 6.5.2025Meniny má Hermína
10°Bratislava

Nový koronavírus mení aj mediálne správanie ľudí

  • 13:08 18.03.2020
  • Bratislava
Nový koronavírus mení aj mediálne správanie ľudí

Opatrenia nariadené vládou SR pre boj s novým koronavírusom sa podpisujú aj na konzumácii médií.

Vo všeobecnosti médiám ľudia venujú viac pozornosti, a to najmä v prípade spravodajských kanálov. Vyplýva to z dát projektu adMeter prieskumnej agentúry Median SK na vzorke 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov.

Ľudia podľa prieskumu trávia viac času predovšetkým s elektronickými médiami, teda s televíziou, rozhlasom a internetom, na ktorý sa pripájajú prostredníctvom počítača, mobilov a mobilných aplikácií. „Z priemerne strávených šesť a pol hodiny pred zavedením jednotlivých opatrení vzrástol čas s médiami medzi jednotlivými médiatypmi na viac ako sedem hodín denne,“ uvádza správa z prieskumu. V nedeľu 15. marca dosiahol strávený čas s médiami svoje maximum, a to necelých sedem a pol hodiny.

V nedeľu podľa prieskumu narástla sledovanosť televízie na necelých päť hodín v porovnaní s bežnými troma hodinami a 20 minútami denne. Čas strávený s rádiami zatiaľ zostáva až na tradičné výkyvy v rámci týždňa nezmenený a čas strávený s internetom v posledných dňoch minulého týždňa kolísal okolo obvyklej hodnoty dve hodiny denne. „S mobilnými aplikáciami to bolo dokopy takmer tri hodiny,“ doplnila prieskumná agentúra.

Maximá sledovanosti s výnimkou volebného víkendu (29. 2. a 1. 3.) dosiahli na konci minulého týždňa televízie Markíza, TV Joj, Jednotka aj TA3. „V nedeľu zaznamenali strmé nárasty predovšetkým Jednotka a TA3. Nadpriemerne trávili koncom minulého týždňa čas ľudia aj na weboch televízie Markíza a TV Joj,“ tvrdí Median SK.

Podľa očakávaní narástla predovšetkým sledovanosť večerného spravodajstva všetkých hlavných TV staníc. Najväčšie nárasty podľa prieskumu zaznamenali TA3 a Jednotka.

Z výsledkov vyplýva, že Slováci posledný víkend trávili rovnako viac času aj na weboch Facebook a Youtube, a to v priemere takmer 35 minút denne na Facebooku a viac ako 20 minút na Youtube. Narástol tiež čas, ktorý slovenská populácia trávila četovaním cez internet.

Nárast stráveného času pozorujeme aj v prípade spravodajských webov. Najväčší nárast zaznamenali sme.sk a dennikn.sk. V nedeľu narástol dvojnásobne čas strávený v prípade sme.sk a trojnásobne v prípade dennikn.sk, v porovnaní s bežnými hodnotami,“ doplnila prieskumná agentúra.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Na Trenčianskom hrade sa začala obnova parkánového múru, vstup na hrad obmedzili

Na Trenčianskom hrade sa začala obnova parkánového múru, vstup na hrad obmedzili

DNES - 9:04Domáce

Na Trenčianskom hrade odštartovali stavebné práce na obnove parkánového múru. Investíciu za viac ako 600.000 eur finančne podporilo Ministerstvo kultúry SR dotáciou 350.000 eur,

Múzeum SNP v Banskej Bystrici oslavuje 70 rokov od svojho založenia

Múzeum SNP v Banskej Bystrici oslavuje 70 rokov od svojho založenia

DNES - 8:38Domáce

Múzeum Slovenského národného povstania v Banskej Bystrici v tomto roku oslavuje 70 rokov svojej existencie, symbolicky zároveň s 80. výročím ukončenia druhej svetovej vojny.

Inšpektori našli na trhu nevyhovujúcu potravinu

Inšpektori našli na trhu nevyhovujúcu potravinu

VČERA - 21:50Domáce

Štátna veterinárna a potravinová správa upozorňuje na nevyhovujúcu zeleninu.

TEDi sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Ak ho máte, musíte ho prestať používať

TEDi sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Ak ho máte, musíte ho prestať používať

VČERA - 21:14Domáce

Výrobok z obľúbeného reťazca môže ohroziť zdravie.

Stavanie mája poznačila tragédia. O život prišiel mladý hasič

Stavanie mája poznačila tragédia. O život prišiel mladý hasič

VČERA - 19:30Domáce

Mladý muž zahynul počas prvomájových osláv.