Nový koronavírus mení aj mediálne správanie ľudí

Opatrenia nariadené vládou SR pre boj s novým koronavírusom sa podpisujú aj na konzumácii médií.
Vo všeobecnosti médiám ľudia venujú viac pozornosti, a to najmä v prípade spravodajských kanálov. Vyplýva to z dát projektu adMeter prieskumnej agentúry Median SK na vzorke 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov.
Ľudia podľa prieskumu trávia viac času predovšetkým s elektronickými médiami, teda s televíziou, rozhlasom a internetom, na ktorý sa pripájajú prostredníctvom počítača, mobilov a mobilných aplikácií. „Z priemerne strávených šesť a pol hodiny pred zavedením jednotlivých opatrení vzrástol čas s médiami medzi jednotlivými médiatypmi na viac ako sedem hodín denne,“ uvádza správa z prieskumu. V nedeľu 15. marca dosiahol strávený čas s médiami svoje maximum, a to necelých sedem a pol hodiny.
V nedeľu podľa prieskumu narástla sledovanosť televízie na necelých päť hodín v porovnaní s bežnými troma hodinami a 20 minútami denne. Čas strávený s rádiami zatiaľ zostáva až na tradičné výkyvy v rámci týždňa nezmenený a čas strávený s internetom v posledných dňoch minulého týždňa kolísal okolo obvyklej hodnoty dve hodiny denne. „S mobilnými aplikáciami to bolo dokopy takmer tri hodiny,“ doplnila prieskumná agentúra.
Maximá sledovanosti s výnimkou volebného víkendu (29. 2. a 1. 3.) dosiahli na konci minulého týždňa televízie Markíza, TV Joj, Jednotka aj TA3. „V nedeľu zaznamenali strmé nárasty predovšetkým Jednotka a TA3. Nadpriemerne trávili koncom minulého týždňa čas ľudia aj na weboch televízie Markíza a TV Joj,“ tvrdí Median SK.
Podľa očakávaní narástla predovšetkým sledovanosť večerného spravodajstva všetkých hlavných TV staníc. Najväčšie nárasty podľa prieskumu zaznamenali TA3 a Jednotka.
Z výsledkov vyplýva, že Slováci posledný víkend trávili rovnako viac času aj na weboch Facebook a Youtube, a to v priemere takmer 35 minút denne na Facebooku a viac ako 20 minút na Youtube. Narástol tiež čas, ktorý slovenská populácia trávila četovaním cez internet.
„Nárast stráveného času pozorujeme aj v prípade spravodajských webov. Najväčší nárast zaznamenali sme.sk a dennikn.sk. V nedeľu narástol dvojnásobne čas strávený v prípade sme.sk a trojnásobne v prípade dennikn.sk, v porovnaní s bežnými hodnotami,“ doplnila prieskumná agentúra.

Na Trenčianskom hrade sa začala obnova parkánového múru, vstup na hrad obmedzili
Na Trenčianskom hrade odštartovali stavebné práce na obnove parkánového múru. Investíciu za viac ako 600.000 eur finančne podporilo Ministerstvo kultúry SR dotáciou 350.000 eur,

Múzeum SNP v Banskej Bystrici oslavuje 70 rokov od svojho založenia
Múzeum Slovenského národného povstania v Banskej Bystrici v tomto roku oslavuje 70 rokov svojej existencie, symbolicky zároveň s 80. výročím ukončenia druhej svetovej vojny.

Inšpektori našli na trhu nevyhovujúcu potravinu
Štátna veterinárna a potravinová správa upozorňuje na nevyhovujúcu zeleninu.

TEDi sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Ak ho máte, musíte ho prestať používať
Výrobok z obľúbeného reťazca môže ohroziť zdravie.

Stavanie mája poznačila tragédia. O život prišiel mladý hasič
Mladý muž zahynul počas prvomájových osláv.