Kotlebovci chcú obmedziť reklamu v televízii a rozhlase

Kotlebovci chcú obmedziť množstvo reklamy vysielanej v televíznom a rozhlasovom vysielaní.
Navrhujú to v novele zákona o vysielaní a retransmisii, ktorú predložili na júnovú schôdzu Národnej rady SR.
Novela má plošne obmedziť množstvo reklamy vysielanej v televíznom alebo rozhlasovom vysielaní na maximálne päť percent z celkového denného vysielacieho času. Zároveň má skrátiť vysielací čas vyhradený reklamným šotom a telenákupným šotom počas jednej celej hodiny z 20 percent na maximálne 10 percent, a to s platnosťou pre všetky médiá počas celého dňa.
„V praxi to znamená, že televízna alebo rozhlasová stanica bude môcť za hodinu odvysielať najviac šesť minút reklamy, pričom celková doba reklamy odvysielanej za celý deň môže byť maximálne 72 minút,“ vysvetlili kotlebovci.
Novela má tiež desaťnásobne zvýšiť pokuty pre prevádzkovateľov televíznych a rozhlasových staníc za nedodržanie zákona. „Súčasnú výšku pokút totiž považujeme za neprimerane nízku a pre veľké mediálne spoločnosti za nedostatočne odstrašujúcu,“ doplnili.
Kotlebovci k novele pristúpili preto, že podľa nich množstvo reklamy vo verejnom priestore prekročilo únosnú hranicu. Zníženie podielu reklamy vo vysielaní verejnoprávnych a súkromných médií povedie podľa nich k zlepšeniu sledovateľnosti vysielaného programu aj k zmierneniu negatívnych vplyvov reklám na obyvateľstvo.

Aplikácie eIdentita a eDoklady si už stiahlo 180 tisíc Slovákov
Ministerstvo vnútra SR eviduje viac ako 180.000 stiahnutí aplikácií eIdentita a eDoklady.

Vodič pod vplyvom drog a alkoholu spôsobil čelnú zrážku
Polícia namerala jednému z vodičov alkohol v dychu a zistila prítomnosť drog v organizme.

Slovensko zápasí so suchom, zasahuje 36 percent krajiny
Nedostatok vlahy bol aj minulý týždeň na takmer celom území Slovenska.

Muž odišiel do práce a viac sa nevrátil. Polícia vyhlásila pátranie
Nezvestný muž naposledy komunikoval so svojou mamou.