7 mýtov, ktorým veríme kvôli reklamám

Neverte všetkému, čo vám hovoria v reklamách. Toto sú niektoré z mýtov, ktorým ste pravdepodobne doteraz verili.
Život bez reklám si dnes už nevieme predstaviť. Obklopujú nás zo všetkých strán a ponúkajú nám informácie o produktoch, ktoré nemusia byť vždy pravdivé. Niektorým predajcom sa podarilo vytvoriť mýty, ktorým mnohí ľudia doteraz veria. Tu je sedem z nich, ktoré vás možno prekvapia.
1. Citrusové ovocie je najlepším zdrojom vitamínu C.
Pravda: Tento vitamín sa nachádza predovšetkým v šípkach - okolo 650 mg / 100 g a v červených paprikách je to 250 mg / 100 g. Dokonca aj v čiernych ríbezliach je viac vitamínu C ako v citrusových plodoch: 200 mg / 100 g.
Ako mýtus vznikol: Do roku 1908 bolo pestovanie citrusov stratové a úrodu sa nedarilo predať. Albert Lasker prišiel s reklamnou kampaňou, v ktorej navrhoval pomarančový džús na raňajky ako zdroj vitamínu C.
2. Pri žiadosti o ruku musíte dať diamantový zásnubný prsteň.
Pravda: V skutočnosti nemusíte dať nič.
Ako mýtus vznikol: Reklamná kampaň s heslom "Diamanty sú navždy" je súčasťou každej učebnice marketingu. V dôsledku toho sa po roku 1947 z jednoduchého uhlíka, ktorého je na svete dosť, stal elitný dar a nepostrádateľná súčasť zásnub.
3. Zubná pasta by mala byť vytlačená po celej dĺžke štetín zubnej kefky.
Pravda: Dostatočné množstvo zubnej pasty je o veľkosti hrášku.
Ako mýtus vznikol: Každý mýtus v tomto zozname vznikol z jedného dôvodu: zvýšiť predaj a zubná pasta nie sú výnimkou. Každá reklama na zubnú pastu obsahuje dlhý pás zubnej pasty na zubnej kefke. Vyzerá to tak pekne a ľudia kvôli tomu kupujú zubnú pastu častejšie. V skutočnosti, pokiaľ ide o zdravie zubov, nie je až tak dôležitá zubná pasta, ako skôr spôsob, akým si zuby čistíme.
4. Obraz Santa Clausa vytvorila Coca-Cola.
Pravda: Prvý umelec, ktorý definoval moderný obraz Santa Clausa, bol Thomas Nast na konci 19. storočia.
Ako mýtus vznikol: V roku 1931 spustila Coca-Cola reklamnú kampaň na zvýšenie predaja nealkoholických nápojov v zime. Santa Clausa pre spoločnosť vytvoril Haddon Sandblom a nebol to prvý, ale najúspešnejší obraz bradatého muža na saniach.
5. Existujú "zlé" rastlinné oleje s cholesterolom.
Pravda: Žiadny rastlinný olej neobsahuje cholesterol.
Ako mýtus vznikol: Ďalší marketingový trik na zvýšenie predaja. Etikety začínajúce textom "Neobsahuje ..." priťahujú pozornosť kupujúcich, získavajú si dôveryhodnosť a zákazníci si vďaka nim myslia, že kupujú špeciálny druh rastlinného oleja.
6. Pivo a ochutené sýtené nápoje uhasia smäd.
Pravda: Nápoje obsahujúce cukor a alkohol v skutočnosti spôsobujú smäd.
Ako mýtus vznikol: Akékoľvek reklamy na nealkoholické nápoje zdôrazňujú, že v horúcom počasí by ste sa mali osviežiť ich výrobkom. Výrobcovia radšej skrývajú pravdu, že v skutočnosti je na uhasenie smädu najlepšia obyčajná čistá voda.
7. Pre ženy sú špeciálne lieky proti bolesti
Pravda: Existujú lieky, ktoré majú súčasne antispazmodické, analgetické a protizápalové vlastnosti.
Ako mýtus vznikol: Menštruačná bolesť je veľmi bežná a výrobcovia liekov si nenechali ujsť príležitosť zarobiť na nej peniaze. Generické lieky proti bolesti sú lacné, takže je výhodnejšie predávať tie isté zložky v inom balení označenom ako "Vylepšené zloženie na zmiernenie menštruačnej bolesti".

Pozor na alkohol v teplom počasí. Jeho účinok je iný ako v zime
Vyššie teploty a dlhšie dni ovplyvňujú aj spôsob, akým telo spracúva skonzumovaný alkohol.

Farmaceutka varuje: Tento bežný liek môže zvyšovať riziko demencie
Bežný liek na alergiu môže zvyšovať riziko vážneho ochorenia.

Štúdia šokovala: Takto reálne vplýva kanabis na rakovinu
Výskumníci sa pozreli na účinky marihuany na rozvoj rakoviny hrubého čreva.

Priznanie lekára: Pri tomto vitamíne som sa mýlil, odhalili to krvné testy
Napriek zdravej strave mal lekár vážny deficit a vyzval ostatných, aby si nechali urobiť testy na hladinu tohto vitamínu.

Prečo vakcíny fungujú najlepšie pri aplikovaní do tej istej ruky?
Očkovanie a aplikovanie posilňujúcich dávok do tej istej ruky má svoje výhody.