• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 14.11.2025Meniny má Irma
Bratislava

Ľudia zabúdajú veci už na letisku, nechajú tam odev, niekedy aj kufor

  • 11:06 17.07.2016
  • Bratislava
Ľudia zabúdajú veci už na letisku, nechajú tam odev, niekedy aj kufor

Ak sa zabudnuté predmety nájdu v priestoroch letiska, uchovávajú sa na jeho reklamačnom oddelení minimálne jeden rok.

Počas letnej sezóny sa mnoho ľudí rozhodne vycestovať za oddychom leteckou dopravou. Občas sa ale stane, že si turisti v lietadle alebo na letisku či už pri odlete, alebo prílete niečo zabudnú.

Najčastejšie to podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej bývajú vrchné časti odevu, ako napríklad bundy, svetre či čiapky, ale tiež aj okuliare. Niekedy sú to zase kľúče, hodinky alebo doklady totožnosti či suveníry.

"Medzi často zabúdané predmety patria aj mobily, kamery, fotoaparáty či notebooky," doplnila Ševčíková. Cestujúci si však podľa jej slov na bratislavskom letisku zabudli už aj elektronickú cigaretu, slnečník, plážovú podložku či kočík.

"Predmety nájdené na palube lietadla sa uchovávajú najskôr na letisku, na oddelení reklamácií batožín," priblížila hovorkyňa. Cestujúci tak môže podľa jej slov kontaktovať oddelenie reklamácií s otázkou, či sa jeho stratený predmet v lietadle nenašiel. "Prípadne môže kontaktovať leteckú spoločnosť, s ktorou letel," radí Ševčíková.

Ak si nikto po dobe určenej dopravcom, čo býva spravidla do šiestich mesiacov, daný predmet nevyzdvihne, stratené predmety sa podľa hovorkyne letiska odovzdávajú naspäť dopravcovi, teda leteckej spoločnosti, na centrálne reklamačné oddelenie.

"Stáva sa však, že si cestujúci zabudne vyzdvihnúť po prílete z batožinového pasu aj celý kufor, ten sa potom uchováva päť dní na oddelení reklamácií letiska a ak si ho pasažier dovtedy nevyzdvihne na letisku, zasiela sa späť leteckej spoločnosti na centrálne reklamačné oddelenie," dodala.

Ak sa zabudnuté predmety nájdu v priestoroch letiska, uchovávajú sa na jeho reklamačnom oddelení minimálne jeden rok. Cestujúci tak môže podľa Ševčíkovej kontaktovať oddelenie reklamácií letiska buď telefonicky, alebo e-mailom a dané predmety si môže po preukázaní sa dokladom totožnosti a presnom opise predmetu následne vyzdvihnúť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Osemdesiatnik Emil Horváth ml.: Herectvo je pre mňa práca a koníček v jednom

Osemdesiatnik Emil Horváth ml.: Herectvo je pre mňa práca a koníček v jednom

5:47 12.11.2025Zaujímavosti

Na slovenskej divadelnej scéne pôsobí od roku 1968, keď sa stal členom Divadla SNP v Martine, dnešného Slovenského komorného divadla.

Nový most v Číne sa zrútil len pár mesiacov po otvorení

Nový most v Číne sa zrútil len pár mesiacov po otvorení

21:52 11.11.2025Zaujímavosti

Tragédii zabránila včasná uzávera.

Boty dokážu vyzliecť ľudí na fotkách. Šíria sa na tejto sieti

Boty dokážu vyzliecť ľudí na fotkách. Šíria sa na tejto sieti

8:19 10.11.2025Zaujímavosti

Ako za niekoľko minút generovať explicitnú fotografiu kohokoľvek na zemi? Dokážu to nebezpečné boty, šíria sa najmä na jednej sociálnej sieti.

6-metrový pytón stiahol muža do vody, stratil sa pod hladinou

6-metrový pytón stiahol muža do vody, stratil sa pod hladinou

6:21 09.11.2025Zaujímavosti

Sprievodca sa ocitol pod vodou po tom, ako ho do nej stiahol niekoľkometrový had. Zachrániť sa ho snažili ostatní členovia posádky člna.

Trojročnému dievčatku zistili jedinečné ochorenie, nemá ho nik iný na svete

Trojročnému dievčatku zistili jedinečné ochorenie, nemá ho nik iný na svete

21:17 08.11.2025Zaujímavosti

Lekári nedávali malej Harleigh takmer žiadne šance na prežitie po narodení. Dnes má už tri roky.