• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 7.5.2024Meniny má Monika
15°Bratislava

Ľudia zabúdajú veci už na letisku, nechajú tam odev, niekedy aj kufor

  • 11:06 17.07.2016
  • Bratislava
Ľudia zabúdajú veci už na letisku, nechajú tam odev, niekedy aj kufor

Ak sa zabudnuté predmety nájdu v priestoroch letiska, uchovávajú sa na jeho reklamačnom oddelení minimálne jeden rok.

Počas letnej sezóny sa mnoho ľudí rozhodne vycestovať za oddychom leteckou dopravou. Občas sa ale stane, že si turisti v lietadle alebo na letisku či už pri odlete, alebo prílete niečo zabudnú.

Najčastejšie to podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej bývajú vrchné časti odevu, ako napríklad bundy, svetre či čiapky, ale tiež aj okuliare. Niekedy sú to zase kľúče, hodinky alebo doklady totožnosti či suveníry.

"Medzi často zabúdané predmety patria aj mobily, kamery, fotoaparáty či notebooky," doplnila Ševčíková. Cestujúci si však podľa jej slov na bratislavskom letisku zabudli už aj elektronickú cigaretu, slnečník, plážovú podložku či kočík.

"Predmety nájdené na palube lietadla sa uchovávajú najskôr na letisku, na oddelení reklamácií batožín," priblížila hovorkyňa. Cestujúci tak môže podľa jej slov kontaktovať oddelenie reklamácií s otázkou, či sa jeho stratený predmet v lietadle nenašiel. "Prípadne môže kontaktovať leteckú spoločnosť, s ktorou letel," radí Ševčíková.

Ak si nikto po dobe určenej dopravcom, čo býva spravidla do šiestich mesiacov, daný predmet nevyzdvihne, stratené predmety sa podľa hovorkyne letiska odovzdávajú naspäť dopravcovi, teda leteckej spoločnosti, na centrálne reklamačné oddelenie.

"Stáva sa však, že si cestujúci zabudne vyzdvihnúť po prílete z batožinového pasu aj celý kufor, ten sa potom uchováva päť dní na oddelení reklamácií letiska a ak si ho pasažier dovtedy nevyzdvihne na letisku, zasiela sa späť leteckej spoločnosti na centrálne reklamačné oddelenie," dodala.

Ak sa zabudnuté predmety nájdu v priestoroch letiska, uchovávajú sa na jeho reklamačnom oddelení minimálne jeden rok. Cestujúci tak môže podľa Ševčíkovej kontaktovať oddelenie reklamácií letiska buď telefonicky, alebo e-mailom a dané predmety si môže po preukázaní sa dokladom totožnosti a presnom opise predmetu následne vyzdvihnúť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Kedy sa najviac oplatí cestovať do najpopulárnejších európskych destinácií?

Kedy sa najviac oplatí cestovať do najpopulárnejších európskych destinácií?

DNES - 21:44Zaujímavosti

Leto už tradične patrí dovolenkám, no ak chcete ušetriť, pri cestovaní po Európe sa oplatí zvážiť aj iné, menej štandardné dátumy.

Veterinárka varuje pred touto zložkou v konzervách, môže spôsobiť rakovinu

Veterinárka varuje pred touto zložkou v konzervách, môže spôsobiť rakovinu

DNES - 20:01Zaujímavosti

Zložka v konzervovanom krmive môže mať za následok rakovinu u zvierat.

​Prečo pivo chutí lepšie chladené? Tento dôvod vás prekvapí

​Prečo pivo chutí lepšie chladené? Tento dôvod vás prekvapí

VČERA - 22:06Zaujímavosti

Nie je to len o osviežení počas horúcich dní. Pivo v skutočnosti lepšie chutí chladené najmä preto, ako sa alkohol správa pri rôznych teplotách.

Kalkulačka smrti presne odhalí, ako dlho budete žiť. Pred týmto však odborníci varujú

Kalkulačka smrti presne odhalí, ako dlho budete žiť. Pred týmto však odborníci varujú

20:47 05.05.2024Zaujímavosti

Experti varujú pred použitím kalkulačky smrti poháňanej umelou inteligenciou.