• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 26.4.2024Meniny má Jaroslava
16°Bratislava

Toto je sexuálny mýtus, v ktorý verí najviac ľudí

  • 21:06 24.06.2017
  • Bratislava
Toto je sexuálny mýtus, v ktorý verí najviac ľudí

Výskumníci vyvrátili jeden z najväčších sexuálnych mýtov.

Možno ste už počuli frázu: "sex predáva". Riadia sa tým mnohé spoločnosti, ktoré na sexe stavajú svoje reklamné kampane. Často vidíme polonahých mužov s novým holiacim strojčekom, alebo sporo odeté ženy s náradím ponúkajúce inštalatérske práce. Obchodníci si často myslia, že najrýchlejší spôsob, ako sa dostať do našej peňaženky, je cez naše primitívne túžby.

Príkladom je táto reklama na prístroj na určenie rozkladu mäsa a rýb: Dôvtipný kuchynský produkt a zbytočne sexistická reklama?

No podľa nového výskumu je takýto marketing nielenže neúčinný, ale je dokonca škodlivý. Kvôli reklamám, ktoré používajú sex ako hlavný ťahák, máme nielenže menšiu pravdepodobnosť zapamätať si značku, ale niektorí si vďaka tomu vytvoria negatívny postoj k spoločnosti. Jednoducho povedané, je málo pravdepodobné, že si kúpite produkt, ak sa na jeho predaj používa sex.

Výskumníci z Kalifornskej univerzity a univerzít v Illinois a Indiane analyzovali 78 štúdií o účinkoch sexuálnych apelov na reklamu, publikovaných počas troch desaťročí, ktoré zahŕňali tisíce účastníkov.

Reklamy používajúce sex ako svoju zbraň boli definované ako reklamy, ktoré využívali čiastočne alebo celkovo nahé modelky/modelov, využívali sugestívne pozície a sexuálne dotyky, alebo obsahovali sexuálne narážky alebo skryté sexuálne správy medzi slovami a obrázkami.

John Wirtz, hlavný autor výskumu pre EurekAlert povedal:

"Zistili sme, že ľudia si pamätajú reklamy so sexuálnymi apelmi viac ako tie, ktoré ich nemajú, ale tento účinok sa nevzťahuje na značky alebo produkty, ktoré sú uvedené v reklamách. Zaznamenali sme doslova nulový účinok na úmysel účastníkov nakupovať produkty v reklamách so sexuálnym apelom. Neexistuje žiadny náznak toho, že by mali pozitívny účinok."

No niektoré stereotypy boli vďaka ich výskumu posilnené. Wirtz dodal, že mužom sa páčia reklamy so sexom, zatiaľ čo ženy ich nemajú rady. Či tento výskum spôsobí veľkú revolúciu v reklame a už nebudeme tak často vidieť sexy videá a billboardy, zostáva otázne.

Zdroj: Info.sk, TM, tandfonline.com, eurekalert.org, Foto: Youtube
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Toto je dôvod, prečo by sa sliepkam mal dávať cesnak

Toto je dôvod, prečo by sa sliepkam mal dávať cesnak

DNES - 7:16Zaujímavosti

O pozitívnych účinkoch cesnaku na ľudí sa toho vie veľa. Vedeli ste však, že má blahodarné účinky aj na zvieratá?

Na maďarský Sziget príde austrálska hviezda Kylie Minogue

Na maďarský Sziget príde austrálska hviezda Kylie Minogue

VČERA - 13:45Zaujímavosti

Headlinerom prvého dňa maďarského Szigetu bude ikonická popová senzácia Kylie Minogue.

Video zo Slovenska obletelo Španielsko. Šíri sa tam ako hoax

Video zo Slovenska obletelo Španielsko. Šíri sa tam ako hoax

VČERA - 7:22Zaujímavosti

Zábery útoku na slovenského dôchodcu sa šíria na sociálnych sieťach v Španielsku.

Video: Personál letiska si všimol niečo zvláštne, potom sa z lietadla ozvala rana

Video: Personál letiska si všimol niečo zvláštne, potom sa z lietadla ozvala rana

21:55 24.04.2024Zaujímavosti

Ide o ďalší incident lietadla od spoločnosti Boeing.

Video: Radačovský spôsobil rozruch v europarlamente, z tašky vytiahol holubicu

Video: Radačovský spôsobil rozruch v europarlamente, z tašky vytiahol holubicu

17:15 24.04.2024Zaujímavosti

Miroslav Radačovský vypustil počas svojho prejavu holubicu.