• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 13.5.2025Meniny má Servác
12°Bratislava

Najviac e-shopov je zameraných na predaj výrobkov pre dom a záhradu

  • 14:10 30.04.2016
  • Bratislava
Najviac e-shopov je zameraných na predaj výrobkov pre dom a záhradu

Výrazný medziročný posun nahor bol aj pri nákupoch hobby sortimentu, čo je rozsiahla kategória zahŕňajúca aj hudobné nástroje či chovateľstvo.

Na približne štyri milióny internetových užívateľov funguje na Slovensku 9355 e-shopov. Najviac z nich je zameraných na predaj výrobkov pre dom a záhradu. Vyplýva to z analýzy porovnávacieho portálu Heureka.

"Táto kategória zahŕňa veľmi široký sortiment, pretože doň patrí množstvo rozličných produktov, od drobných vecí po obrovský nábytok, ktoré sa nakupujú online, a záhradkárstvo Slováci takisto milujú," opísal šéf portálu Tomáš Braverman.

Pri online nakupovaní sú pritom Slováci ochotní investovať do športu o polovicu viac ako do nákupu kníh. Na druhej strane, podľa analýzy portálu však na počet produktov nakupujú viac kníh. Priemerne vyššie sumy investujú aj do hudobnín alebo elektroniky. Napríklad pri kúpe hudobných nástrojov je priemerná cena objednávky 217 eur.

"Zaujímavé je porovnanie počtov predaných produktov v jednotlivých kategóriách. Slováci napríklad nakúpili takmer rovnako veľa kusov elektroniky ako produktov z kategórie móda a oblečenie," priblížil Braverman. V týchto kategóriách sa podľa jeho slov predalo takmer rovnako veľa kusov produktov, čiže 350.000. Je to najvyšší počet v kategóriách, ale podiel obratu je pri oblečení osemkrát nižší ako pri elektronike.

V porovnaní s predošlým rokom najviac stúpa záujem o online nákup v kategórii jedlo. "Kategória jedla je ešte stále v štádiu rozbehu, na trh sa snaží preniknúť množstvo nových subjektov, ktoré vylaďujú chyby a zisťujú, ako sa najlepšie prispôsobiť slovenským zákazníkom," zhodnotil šéf portálu.

Výrazný medziročný posun nahor bol aj pri nákupoch hobby sortimentu, čo je rozsiahla kategória zahŕňajúca aj hudobné nástroje či chovateľstvo. Práve chovateľstvo tvorí viac ako polovicu obratu kategórie a je zároveň aj jednou z najprogresívnejšie rastúcich oblastí, medziročne stúplo o 35 %.

Rastúci trend bežných nákupov online pritom dokazuje aj vývoj v kategóriách deti, kozmetika a zdravie. Medziročne zaznamenali nárast o tretinu. "Najobľúbenejším kozmetickým produktom sú parfumy, ktoré tvoria okolo 40 % celkového obratu kategórie," vyčíslil Braverman.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
KDH: Zmenou v 2. pilieri by si pomohla vláda, sporiteľom by tento krok uškodil

KDH: Zmenou v 2. pilieri by si pomohla vláda, sporiteľom by tento krok uškodil

DNES - 16:29Ekonomické

Otvorenie druhého piliera by malo vážny dosah na jeho sporiteľov.

Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur

Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur

DNES - 16:28Ekonomické

Vo verejnom obstarávaní na výstavbu diaľničného úseku D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica predložila najvýhodnejšiu ponuku stavebná spoločnosť Skanska SK.

Európsky dôchodok má dostať novú podobu a lepšie využiť svoj potenciál

Európsky dôchodok má dostať novú podobu a lepšie využiť svoj potenciál

DNES - 15:31Ekonomické

Európska komisia plánuje predložiť legislatívny návrh pre celoeurópsky osobný dôchodkový produkt, pričom má dostať novú podobu.

AZZZ posiela Bruselu otvorený list, nepáči sa jej ukončenie dovozu ruských palív

AZZZ posiela Bruselu otvorený list, nepáči sa jej ukončenie dovozu ruských palív

DNES - 15:10Ekonomické

Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR zasiela otvorený list predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyenovej a eurokomisárovi pre energetiku Danovi Jorgensenovi.

SaS: Zákazka na čiapky pre policajtov a hasičov je predražená

SaS: Zákazka na čiapky pre policajtov a hasičov je predražená

DNES - 12:49Ekonomické

Opozičná strana SaS kritizuje plánovaný nákup pokrývok hlavy pre policajtov a hasičov v rámci zákazky, ktorú uzavrelo Ministerstvo vnútra SR.